2014-03-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Tyvärr kommer Shaw kosta rätt så mycket, skulle gissa runt +30£ miljoner pga förlängning utav sin kontrakt.

Dock kanske Chelsea gör en deal med Southampton där man ger 15-20£ miljoner plus Bertrand och Moses (eller någon utav de andra utlånade spelarna)

30 £ + är väldigt mycket. I media har det snackats om 20-26 £, men vi vet ju samtidigt hur få riktigt bra Engelska spelare det finns.
2014-03-06, 21:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Tyvärr kommer Shaw kosta rätt så mycket, skulle gissa runt +30£ miljoner pga förlängning utav sin kontrakt.

Dock kanske Chelsea gör en deal med Southampton där man ger 15-20£ miljoner plus Bertrand och Moses (eller någon utav de andra utlånade spelarna)
Jag har väldigt svårt att se Shaw gå för £30m+.
Han är en stor talang men runt £20m skulle vara väldigt mycket för Soton, det ryktas väl dessutom om att den "unga" ägarinnan är väldigt pengakåt.

Shaw känns inte som killen som fryser ut sig för att gå över, men han kan definitivt underlätta övergången om han visar rätt inställning.
Den största risken för transferbeloppet är om City blandar sig in.

Fy fan vad bra, Azpi och Shaw på kanterna.
2014-03-10, 16:55
Bannlyst
http://www.bbc.com/sport/0/football/26514697

Tror BL-fansen fortfarande att det är helt omöjligt att Kroos lämnar?

Med det sagt så vore det ändå rätt sjukt om United kunde locka till sig både Mata och Kroos med tanke på den sunkiga säsong man gör och det faktum att Moyes har fem år kvar på kontraktet Kan bli en intressant följetong under våren och sommaren detta.
2014-03-10, 17:07
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Med det sagt så vore det ändå rätt sjukt om United kunde locka till sig både Mata och Kroos med tanke på den sunkiga säsong man gör och det faktum att Moyes har fem år kvar på kontraktet Kan bli en intressant följetong under våren och sommaren detta.

Helt omöjligt? Nej.

Troligt? Nej.

Kroos vill ha en hög lön och kör väl samma taktik som Schweinsteiger gjorde när han skrev på nytt kontrakt. Precis som Kroos var det mycket snack om United.
Till slut lät det ändå:
https://www.youtube.com/watch?v=SBAat9Y25E0
2014-03-10, 18:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Jag är antagligen den största och den som under längst tid hållit på BL och Bayern här på Flashback och jag ställer mig undrande till om du menar mig i din frågeställning?
2014-03-10, 18:17
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är antagligen den största och den som under längst tid hållit på BL och Bayern här på Flashback och jag ställer mig undrande till om du menar mig i din frågeställning?
Jag tror att han primärt syftade på den generella inställningen flera BL-fans har haft angående Kroos och hans möjlighet att lämna Bayern, och sekundärt på en användare som har siffror sitt namn.
2014-03-10, 18:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror att han primärt syftade på den generella inställningen flera BL-fans har haft angående Kroos och hans möjlighet att lämna Bayern, och sekundärt på en användare som har siffror sitt namn.

Hur som helst kommer inga kontrakt skrivas före sommaren sa Kroos idag.

http://www.transfermarkt.de/de/kroos-zu-zukunft-vieles-moeglich--guardiola-hofft-auf-verbleib/news/anzeigen_152115.html

Edit: Där kan man läsa att han vurmar lite för PL.

Vi får se han skulle dock inte göra bort sig i England utan skulle vara en tillgång till vilket lag som helst.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-03-10 kl. 18:33.
2014-03-10, 21:24
Medlem
Snackas om att Pogba redan är klar för PSG men att han anländer i sommar.
Och att det är en av anledningarna till att Juve var ute efter Guarin i vinterfönstret.

Kan det ligga något i det?
2014-03-10, 21:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Snackas om att Pogba redan är klar för PSG men att han anländer i sommar.
Och att det är en av anledningarna till att Juve var ute efter Guarin i vinterfönstret.

Kan det ligga något i det?

För mig är det helt obegripligt att sätta Pogba framför Verratti. För jag antar att italienaren går åt andra hållet. Det skulle då inte förvåna mig om Juve gör en superdeal och typ byter Pogba och får 2-300 miljoner och Verratti tillbaka.

Jag tycker det har varit enormt tydligt i år att Verratti är en bättre spelare än Pogba. Dock är det väl på ett sätt fint att Pogba går till ett franskt lag och att Verratti kommer tillbaka till Italien.
2014-03-10, 21:38
Medlem
motvalls avatar
Mönchengladbach har värvat målvakten Yann Sommer från Basel. Han ansluter i sommar, Marc-André tes Stegen ska ju lämna som alla fattat.

Så här agerade han ibland förresten, den annars gode MAtS;
https://www.youtube.com/watch?v=eVz26IAEEwY
2014-03-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
För mig är det helt obegripligt att sätta Pogba framför Verratti. För jag antar att italienaren går åt andra hållet. Det skulle då inte förvåna mig om Juve gör en superdeal och typ byter Pogba och får 2-300 miljoner och Verratti tillbaka.

Jag tycker det har varit enormt tydligt i år att Verratti är en bättre spelare än Pogba. Dock är det väl på ett sätt fint att Pogba går till ett franskt lag och att Verratti kommer tillbaka till Italien.

Har inte hört något om att Veratti skulle gå åt andra hållet i en deal. Tror inte heller att PSG vill släppa en så viktig spelare för Pogba, tror dem tänker att dem ska ha båda. Det har ju snackats om summor över 50m £.
2014-03-10, 22:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Har inte hört något om att Veratti skulle gå åt andra hållet i en deal. Tror inte heller att PSG vill släppa en så viktig spelare för Pogba, tror dem tänker att dem ska ha båda. Det har ju snackats om summor över 50m £.

Det har ryktats om det en längre tid. Men vi får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in