2013-06-07, 00:49
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Jasså, har Chelsea tagit det lungt senaste säsongerna? Här har du det svart på vitt. Gud vad dom har satsat på att klara FFP.

2011: Köpte för: 174,8 miljoner (året man köpte torres och mata osv). Sålde (och lånade ut) för 26,1 miljoner

2012: Köpte för 119,7 miljoner. Sålde och lånade ut för 15 miljoner

På dom 2 senaste säsongerna har dom bara gått 254 miljoner pund back när dom har köpt och sålt spelare. Självklart så förstår jag att dom 254 miljoner inte är förlust för klubben då dom får reklamintäckter, tv-pengar samt sålda biljetter och sådant smått och gått men att säga att dom har tagit det lungt är väll att ta i
källa: http://nr.soccerway.com/teams/england/chelsea-football-club/661/transfers/
FFPs första säsong var 11/12, Chelsea gick säsongen 11/12 £1.4m plus. Möjligt att denna säsong kommer bli sämre, det återstår att se. Men klubben har uttalat sig om att man vill hålla sig inom ramarna för FFP och hittills har det upprätthållits.
2013-06-07, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
Det svärmar över av ryktet Fellaini till Arsenal på Twitter. Om Fellaini kommer till Arsenal, flyttar man ner honom i banan då eller kommer Arsenal använda honom i en offensiv mittfältsroll och låta t.ex. Walcott spela i anfallsposition? Intressant rykte iallafall tror han skulle komma till nytta i Arsenal.

Edit: http://www1.skysports.com/football/news/11670/8761039/Transfer-news-Everton-s-Marouane-Fellaini-backed-for-Arsenal-move

Inget breaking news eller nåt sånt, men skysports brukar inte skriva om det inte finns substans.
Senast redigerad av Stukatj 2013-06-07 kl. 01:32.
2013-06-07, 01:32
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Skysports hakar på alltså! Spännande. De brukar väl i regel vara rätt ute. Känns som en rätt oväntad övergång ändå. Det har ju ryktats om minst ett dussin mittfältare tidigare, men inget om Fellaini förns nu och då ser det ut att bli verklighet.
Fast det där är inte Skysports, utan Skybet. Självklart påverkas oddsen från bettingbolagen, när rykten på olika transfers sprids. I detta fall kom ryktena från Times, därför har folk spelat mer på transfern, och Skybet tvingas sänka oddsen. Det handlar inte alls om något rykte som Sky backar upp. Inte hittills i alla fall.
2013-06-07, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Fast det där är inte Skysports, utan Skybet. Självklart påverkas oddsen från bettingbolagen, när rykten på olika transfers sprids. I detta fall kom ryktena från Times, därför har folk spelat mer på transfern, och Skybet tvingas sänka oddsen. Det handlar inte alls om något rykte som Sky backar upp. Inte hittills i alla fall.

Insåg precis det Vad har Times för status egentligen? Är de i samma kategori som typ Daily Star, Mirror osv?
2013-06-07, 01:38
Medlem
TKD_1337s avatar
Tror ni Carlos Vela lämnar för en ny klubb? Det är en helt fantastisk spelare och i år bar han Sociedad till en CL-plats. Jag hade gärna sett honom i den vita tröjan.
2013-06-07, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Tror ni Carlos Vela lämnar för en ny klubb? Det är en helt fantastisk spelare och i år bar han Sociedad till en CL-plats. Jag hade gärna sett honom i den vita tröjan.

Trodde aldrig att jag skulle höra Carlos Vela och fantastisk i samma andetag Varför skulle han lämna nu när de tog en CL-plats?
2013-06-07, 01:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Trodde aldrig att jag skulle höra Carlos Vela och fantastisk i samma andetag Varför skulle han lämna nu när de tog en CL-plats?

Det borde finnas större klubbar än Sociedad som knackar på dörren.
2013-06-07, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det borde finnas större klubbar än Sociedad som knackar på dörren.

Risken att han floppar är nog en övervägande aspekt. Han var faktiskt bedrövlig i Arsenal. Han verkar dock vara som klippt och skuren för spansk fotboll så det finns ingen anledning för honom att dra nu. Real, Barca och Atletico siktar högre än Vela och då finns det egentligen inga bättre alternativ för honom.
2013-06-07, 02:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Risken att han floppar är nog en övervägande aspekt. Han var faktiskt bedrövlig i Arsenal. Han verkar dock vara som klippt och skuren för spansk fotboll så det finns ingen anledning för honom att dra nu. Real, Barca och Atletico siktar högre än Vela och då finns det egentligen inga bättre alternativ för honom.

Vela har utvecklats sedan dess och gjort två fantastiska säsonger i Sociedad så jag ser inte något utmärkande risk för flopp. Han skulle klara sig i andra ligor också.

Ja, tyvärr ser vi ut att satsa "högre" och "större" än så genom att gå för Bale. Jag vill se en teknisk och bollskicklig spelare som Vela istället för en snabb och rak spelare som Bale. Vi behöver inte kontringsspelare och ännu mindre såna som kostar €60m eller vilka fantasisummor walesaren nu kan tänkas gå för.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-06-07 kl. 02:49.
2013-06-07, 03:18
Medlem
Viking-s avatar
Chelsea verkar inte ge sig när de väl bestämt sig att de vill ha en spelare.
Sky rapporterar om att Chelsea lagt en bud på Hulk som ska ligga i området av £35m.

Å ena sidan så känns det som en typisk Mou-spelare som säkert kan dominera fysiskt i ligan, men jag vet inte om jag tycker att han är bra nog från den jag har sett. Jag hoppas hursomhelst att detta är en affär som är beroende av om vi får Schurrle, så att vi inte köper båda.
Chelsea har ju flera brassar som är mer eller mindre ordinarie i landslaget (Oscar, Ramires, Luiz) som säkert kan ha delat med sig vad de tycker om Hulk, dessutom har Roman säkert bra kontakter i Ryssland som kan bidra med ännu mer information.

Frågan är då om Schurrle eller Hulk är det bättre köpet. Den sistnämnda har utan tvekan åtgärdat mer i sin karriär, men skulle också bli avsevärt mycket dyrare och är fem år äldre. Samtidigt kanske vi behöver få in lite fler rutinerade spelare och färre som är runt 20.
Positionsmässigt så är Hulk det bättre köpet dock. Precis som Schurrle så verkar han vara mer utav en "inside forward" och mindre utav en "winger", dock så är han det på rätt sida till skillnad från Schurrle som skulle konkurrera med Hazard.
Senast redigerad av Viking- 2013-06-07 kl. 03:26.
2013-06-07, 03:26
Medlem
thatis7tisshows avatar
Ville inte ha Hulk förra säsongen då jag ansåg han vara något överskattad och jag tycker fortfarande att han är det. Men just nu undrar jag om inte det vore ett ganska bra köp trots allt. Behövs lite fysik och rakt spel i dagens Chelsea. Hulk passar in med sin snabbhet och speciellt styrka, där brister Chelsea rejält.

35m£ är dock överpris så det ryker om det, även om han hade sålt en del tröjor i Europa och inte minst i Asien - 20 max.

Kan inte se både honom och Schurrle anlända såvida Mourinho inte har bestämt sig att köra på Lukaku/Ba/Torres nästa säsong.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2013-06-07 kl. 04:03.
2013-06-07, 04:08
Medlem
Viking-s avatar
Glömde nämna att Napoli's president sagt att det finns ett klart intresse för Cavani från Chelsea's sida, och att de ska prata om spelaren inom kort via telefon. Den länkade källan är Napoli's officiella twitter, så bör vara väldigt trovärdig.
Cavani är utan tvekan den anfallare som jag helst vill se, dock så blir han otroligt dyr. Om man på något sätt skulle lyckas skicka Torres åt andra hållet så skulle det dock vara fantastiskt.

Det är tidigt på silly, men de spelare som Chelsea har ett klart intresse för denna säsong verkar vara:
Cavani, Schurrle/Hulk (utgår att bara en av de värvas) och De Rossi. Laget vet iaf vad de behöver.

Cavani/lukaku

Hazard - Mata - Hulk

Oscar/Ramires - De Rossi/Mikel/Romeu

Cole - Luiz - Ivanovic - Cesar

Cech

verkar vara en realistisk startelva med tanke på hur ryktena ser ut i dagsläget (dock så verkar Mou vara ute efter en ny mittback också).
Hazard och Hulk skulle båda vara fantastiska i kontringar, De Rossi en enorm uppgradering i mitten samtidigt som Cavani har en väldigt bra arbetsmoral och skulle kunna bidra defensivt när det väl behövs. Frågetecknen defensivt skulle vara Mata, Hazard och Oscar, jag antar att Mou kommer att låta Mata hänga där uppe utan att jobba hem för mycket (då han inte är så snabb heller) medan han kommer att arbeta med att få Hazard och Oscar att göra det bättre defensivt (Oscar i en modric-liknande roll)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in