Citat:
Ursprungligen postat av
Viking-
Egentligen inte värt ett svar, men för din information så är jag snarare frankofil än anglofil (är egentligen allt annat än en anglofil, då jag generellt sett avskyr engelsmän och är ganska likgiltig när det gäller deras kulturella arv [om vi pratar om det kommersiella arvet så är det däremot en helt annan sak]). Det ändrar dock inte det faktum att Bender troligtvis vore intresserad av en flytt till Arsenal.
Om du nu inte är anglofil varför tror du då att vill lämna sina lag för att gå till engelska lag? Om nu PL är så överlägset varför vinner de inte CL varje år? Verkar som att övriga bra lag konkurrerar rätt bra mot PL i CL?
Arsenal är ett litet struntlag som inte vunnit något på 10 år och som aldrig vunnit CL. Vad är de jämfört med riktigt stora klubbar med stora framgångar historiskt och i nutid? Varför gå till Arsenal när man inte vinner ett piss där när man redan spelar i lag som spelar i CL? Då är det bättre att vänta på att ett riktigt bra lag vill ha en istället.
Det är roligt när man ger lag en status de inte förtjänar enbart för att de spelar i PL. Arsenal är inget storlag, de har inte vunnit ett piss i Europa och har aldrig varit något speciellt. Hade de spelat i en annan liga hade man inte brytt sig ett piss om dem.
Förresten, en frankofil som håller på det själlösa rysk oligarkiska köpelaget Chelsea som knappt har engelska spelare och som lever på att en rysk oligarkisk tjuv pumpar in pengar i klubben för att köpa spanjorer och brassar? Tillåt mig att asgarva....

. Du är en anglofil som alla andra i det här keffa landet, tro inget annat.