2013-08-26, 10:08
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal har ju vunnit två i rad nu, så snart låter det: "Truppen är bra som den är". Brukar vara så.

Jo fast gick man inte ut inför fönstret med budskapet att "här ska det värvas"?
2013-08-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Hur har Ronaldo ens tagit hela den här Bale-transfern? Rykten säger ju att han inte är det minsta nöjd med att klubben spräcker hans rekord. Kan låta helt idiotiskt för en vanlig supporter men man vet fan inte hur dessa superstjärnor tänker.

Det som är intressant är även att denna typ av värvning ägt rum i flera av världens topplag detta år. Exempelvis Messi och Neymar, Cavani och Zlatan, Ronaldo och Bale.
2013-08-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal har ju vunnit två i rad nu, så snart låter det: "Truppen är bra som den är". Brukar vara så.

Tycker synd om Arsenalfansen, jag tror personligen inte att någon jättevärvning äger rum nu under sista veckan. Däremot så måste bredden i truppen öka för att säsongen ens ska vara möjlig att genomföra någorlunda bra, kommer vi eventuellt se en repris där ett antal medelmåttiga panikvärvningar äger rum i sista stund?
2013-08-26, 11:10
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Det som är intressant är även att denna typ av värvning ägt rum i flera av världens topplag detta år. Exempelvis Messi och Neymar, Cavani och Zlatan, Ronaldo och Bale.

Zlatan fick väl en bra lönehöjning strax efter att Cavani blev klar för PSG? Messi känns ohotad i Barca.

Kan Madrid göra värvningen trots Ronaldos missnöje (?) pga att han inte har förlängt än?
2013-08-26, 11:12
Medlem
Nu börjar Silly season gå mot sitt slut och mer snack än vanligt.

Någon/några klubbar ska ha budat på Bale enligt Aftonbladet http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/26/23620/

Ser United som enda tänkbara klubb för Bale imo(Om bortser från Real såklart)
Står på en annan artikel att Bale ska göra en läkarundersökning i Madrid under morgondagen där kontraktet kommer bestå av 860 miljoner och en årslön på 85 miljoner.(Sjuka pengar)

Om vi kollar på Spurs så är Lamelas övergång i princip klar medans dom funderar på att lägga bud på Hulk,Tror Spurs kommer slåss i toppen inom 2-3 år?

Özil's vilja är också att lämna Real enligt AS,Jag förstår inte varför han vill lämna,Iofs har Isco anlänt men jag tror Isco kommer rotera med Özil? + Att det behövs konkurrens för att dom ska prestera bättre?
Senast redigerad av J0ckz 2013-08-26 kl. 11:20.
2013-08-26, 11:21
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Tycker synd om Arsenalfansen, jag tror personligen inte att någon jättevärvning äger rum nu under sista veckan. Däremot så måste bredden i truppen öka för att säsongen ens ska vara möjlig att genomföra någorlunda bra, kommer vi eventuellt se en repris där ett antal medelmåttiga panikvärvningar äger rum i sista stund?

Tror inte det att det kommer komma "panikvärvningar" i år. Men det måste värvas. Bredden behöver bli betydligt djupare i laget. Och möjligtvis en eller två riktiga toppvärvningar. Arsenals lag är långt ifrån dåligt. Tyvärr blir mittfältsbalansen för offensiv nu när Arteta är skadad. Den defensiva mittfältspositionen och en till mittback är de ställen värvningarna bör fokuseras på.

Som Arsenalsupporter är det samma visa varje år "Arsenal har ingen chans på top 4" "Tottenham har värvat fantastiskt" "liverpool är bättre i år" bla bla bla...
Nej får vi bara in brädden så kommer Arsenal ha ett slagkraftigt lag som kommer vara med i toppen och slåss och CL-platserna som vanligt
2013-08-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Om vi kollar på Spurs så är Lamelas övergång i princip klar medans dom funderar på att lägga bud på Hulk,Tror Spurs kommer slåss i toppen inom 2-3 år?

Özil's vilja är också att lämna Real enligt AS,Jag förstår inte varför han vill lämna,Iofs har Isco anlänt men jag tror Isco kommer rotera med Özil? + Att det behövs konkurrens för att dom ska prestera bättre?

Bale blir nog presenterad hos Real Madrid vilken dag som helst denna vecka, hade dock inte blivit ledsen om han istället hamnade hos United, vilket tyvärr inte kommer hända..

Lamela + Hulk till Tottenham skulle definitivt vara två väldigt bra värvningar! Soldado är ett otroligt viktigt tillskott. Hulk tror jag även kommer påverka Paulinho positivt! Arsenal kommer få det svårt att knipa fjärdeplatsen i år.
2013-08-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Tror inte det att det kommer komma "panikvärvningar" i år. Men det måste värvas. Bredden behöver bli betydligt djupare i laget. Och möjligtvis en eller två riktiga toppvärvningar. Arsenals lag är långt ifrån dåligt. Tyvärr blir mittfältsbalansen för offensiv nu när Arteta är skadad. Den defensiva mittfältspositionen och en till mittback är de ställen värvningarna bör fokuseras på.

Som Arsenalsupporter är det samma visa varje år "Arsenal har ingen chans på top 4" "Tottenham har värvat fantastiskt" "liverpool är bättre i år" bla bla bla...
Nej får vi bara in brädden så kommer Arsenal ha ett slagkraftigt lag som kommer vara med i toppen och slåss och CL-platserna som vanligt

Jag säger som wenger,Alla säger värva värva värva,Men vilka?
2013-08-26, 11:25
Medlem
Citat:

Japp, precis som jag förutspådde innan fönstret ens hade öppnat. Inget nytt under solen utan det är samma gamla tomtar som alltid. lägger en jävla massa bud under de bra spelarnas värde och sen står man där i september med byxorna nere och panikvärvar från franska ligan och storklubbarnas bänkade överbetalda spelare.
2013-08-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Jag säger som wenger,Alla säger värva värva värva,Men vilka?

Özil, Hulk, Suarez, Rooney, Cabaye, Mata, Fabregas, Benzema, Casillas, Bender och Benteke för att nämna några tänkbara...
2013-08-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipskalle
Özil, Hulk, Suarez, Rooney, Cabaye, Mata, Fabregas, Benzema, Casillas, Bender och Benteke för att nämna några tänkbara...

Tror du på allvarligt att någon utav dom förutom Cabaye ens skulle fundera på att gå till Arsenal?
2013-08-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipskalle
Spelat för mycket football manager på sistone eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in