2013-08-12, 14:03
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det kanske inte är en dum idé.

Men skulle man nu mot all förmodan vilja ha Suarez så kommer det inte gå att få billigt. Överbetala eller försöka skaffa två sämre spelare istället.
Såg nu att Kießling skrivit på ett nytt kontrakt till 2017, så det blir nog inte lätt att få loss honom till ett bra pris
Ja om man ska få loss Suarez kommer det bli otroligt dyrt.
2013-08-12, 14:26
Medlem
skrudiss avatar
Vad är nu detta om Bale till United. Är det ett seriöst rykte? United kanske borde sänka sina ambitioner, i sånt fall...
2013-08-12, 14:27
Medlem
JR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Visst är han duktig, men jag har svårt för spelare utan vidare klubbkänsla. Att han vill lämna Liverpool ä väl en femma, men inte sköts det så fint. Tycker att Arsenal har ett fint lag med bra lagmoral, så att ta in en hetlevrad Suarez kanske riskerar att slå slint. Även det du nämner med lönen kommer att stöka till det. Vad kommer stjärnorna som accepterat lönereglerna tycka?

Det är mycket pengar, och kommer han verkligen nöja sig med CL-spel med Arsenal? Eller kommer det nästa säsong heta att han vill komma till ett ännu bättre lag?

Så skört som laget ändå får anses vara offensivt, tycker jag att det känns sådär att tillförlita sig på en spelare av den här sorten. Lag som City och Utd har tampats (och tampas) med detta, men har större förmåga att rotera med spelare och frysa ut de som inte sköter sig.
Visst har man det, tyvärr är klubbkänsla ganska ovanligt i dagens fotboll.
Jag håller med, det märks att truppen trivs tillsammans både under matcher och intervjuer ser dem väldigt harmoniska ut

Tror i slutändan att Suarez antingen blir kvar eller går till Real Madrid, finns inte ens chans att Wenger betalar det Liverpool kräver.
2013-08-12, 14:33
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JR1
Visst har man det, tyvärr är klubbkänsla ganska ovanligt i dagens fotboll.
Jag håller med, det märks att truppen trivs tillsammans både under matcher och intervjuer ser dem väldigt harmoniska ut

Tror i slutändan att Suarez antingen blir kvar eller går till Real Madrid, finns inte ens chans att Wenger betalar det Liverpool kräver.

Inte lär Liverpool släppa honom innan kvalet är avklarat iallafall! Är det så att Rodgers gav Suarez ett muntligt löfte, då kan det först gälla när Arsenal är garanterat klart för CL.
2013-08-12, 14:35
Medlem
hobokens avatar
Suarez har visat sina mindre smickrande sidor alldeles för ofta för att han ska vara en spelare jag vill se i Arsenal. Revisionismen bland Arsenalfans är snudd på löjlig. Helt plötsligt tycks alla ha glömt vilket svin han varit. Nej tack helt enkelt.

Men det stora problemet med Suarez är ju att detta inte lär vara sista gången han försöker bråka sig iväg från sin klubb. Även om Arsenal vore ett klart uppköp för honom är han fortfarande för bra för Arsenal, och det vet han mycket väl om. Skulle han gå till Arsenal lär det knappast bli hans slutstation. Om en eller två säsonger visar Real Madrid intresse, och då är det samma sak igen. Jag är förvånad över att Wenger som har mängder av erfarenheter från liknande spelartyper och situationer väljer att bortse från det.

Det är helt enkelt ingen affär med förutsättningar för att hålla i längden. Lägg dessutom till att hans prislapp kommer att landa på £50M så inser man att det inte är någon bra affär.

Då ser jag hellre att man spelar med Giroud ett år till. Min åsikt är nämligen att det är bredden och inte spetsen som är avgörande för Arsenal i år, och då kan man använda pengarna till en mittback och en defensiv mittfältare istället.
Senast redigerad av hoboken 2013-08-12 kl. 14:39.
2013-08-12, 14:42
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Suarez har visat sina mindre smickrande sidor alldeles för ofta för att han ska vara en spelare jag vill se i Arsenal. Revisionismen bland Arsenalfans är snudd på löjlig. Helt plötsligt tycks alla ha glömt vilket svin han varit. Nej tack helt enkelt.

Men det stora problemet med Suarez är ju att detta inte lär vara sista gången han försöker bråka sig iväg från sin klubb. Även om Arsenal vore ett klart uppköp för honom är han fortfarande för bra för Arsenal, och det vet han mycket väl om. Skulle han gå till Arsenal lär det knappast bli hans slutstation. Om en eller två säsonger visar Real Madrid intresse, och då är det samma sak igen. Jag är förvånad över att Wenger som har mängder av erfarenheter från liknande spelartyper och situationer väljer att bortse från det.

Det är helt enkelt ingen affär med förutsättningar för att hålla i längden. Lägg dessutom till att hans prislapp kommer att landa på £50M så inser man att det inte är någon bra affär.

Då ser jag hellre att man spelar med Giroud ett år till. Min åsikt är nämligen att det är bredden och inte spetsen som är avgörande för Arsenal i år, och då kan man använda pengarna till en mittback och en defensiv mittfältare istället.

Visar Real intresse för Suarez nästa sommar så är det för att han gjort en fantastisk säsong! Då kan han säkert säljas för samma summor som Ronaldo... så win-win hur det än blir.
2013-08-12, 14:59
Avslutad
Downing skall tydligen vara klar för West Ham. har inte orkat scrollat bakåt få se om någon skrivit om det. Hur som helst är det skönt att bli av med den sopan. dålig affär dock bara 5 M.
2013-08-12, 15:39
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Jag tror inte att det är någon som har glömt någonting. Jag tror tvärtom att arsenalfans har fullt klart för sig vad Suarez innebär, och man går in i det med öppna ögon. Suarez köps för att han är en enastående anfallare, och därtill för att Arsenal desperat behöver göra ett stort köp. Om Real vill köpa honom om två år så är det okej med - dels kommer man få bra betalt om Real intresserar sig, och Suarez kommer i någon mån fungera som dörröppnare för andra spelare, och är ett utmärkt sätt att förändra bilden av Arsenal som säljande klubb, och förbättra marknadsföringssidan.

Sedan tror jag inte Suarez-affären utesluter någonting annat, utan det är en affär som går separat, Wenger är beredd att betala vad han anser att killen är värd. Arsenal har ju bisarrt mycket pengar samlat - mer än resten av ligan tillsammans - så man kan teoretiskt lägga ut både 70 och 100 miljoner på transfers rakt av utan något som helst problem, och lönerna täcks direkt av spelare som försvunnit. Sedan lär man förstås inte betala mer än en liten del av priset kontant i vilket fall.

Så under de förutsättningar som finns idag är Suarez värd 50 miljoner, förutsatt att man inte kan få Rooney. Och då vet man mycket väl att det är ett kräk och en legosoldat. Dessutom får man komma ihåg att det är Wengers sista år på kontraktet, så om han inte levererar så är det möjligt att han inte kan vara kvar i klubben i vilket fall som helst.
2013-08-12, 15:40
Bannlyst
Citat:

Arsenal har visat att man är kapabla att tänka långsiktigt. Nu är det hög tid att man visar att man kan tänka kortsiktigt också. Suarez är nu 26 år och har sina bästa år i karriären framför sig. Om vi då bortser från hans person så vore det ju helt fantastiskt om han gör sina bästa år i Arsenal och sen säljs vidare till typ Real.
2013-08-12, 15:42
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Arsenal har visat att man är kapabla att tänka långsiktigt. Nu är det hög tid att man visar att man kan tänka kortsiktigt också. Suarez är nu 26 år och har sina bästa år i karriären framför sig. Om vi då bortser från hans person så vore det ju helt fantastiskt om han gör sina bästa år i Arsenal och sen säljs vidare till typ Real.

Sedan tror jag att Arsenal kommer ha ett mycket bättre lag om två år i vilket fall. Man har åtminstone helt andra pengar nu, vilka måste läggas någonstans såvida man inte vill roa sig med att betala tvåsiffriga belopp i skatt.
2013-08-12, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sedan tror jag att Arsenal kommer ha ett mycket bättre lag om två år i vilket fall. Man har åtminstone helt andra pengar nu, vilka måste läggas någonstans såvida man inte vill roa sig med att betala tvåsiffriga belopp i skatt.

Precis. Vill det sig väl så börjar Arsenal vinna titlar igen och då finns det ingen anledning för Suarez att röra på sig. Om han inte längtar till varmare breddgrader då. Rent fotbollsmässigt tycker jag att Arsenal har allt att vinna på att hosta upp vad som krävs och ro i land den här affären.
2013-08-12, 15:51
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Visst vore det fantastiskt, men tror ändå att en sådan värvning skadar truppens harmoni. Personligen gillar jag inte Suarez; en fantastisk fotbollsspelare, visst, men hans personlighet och hans idiotiska grejer på planen gör att jag tappat all respekt för honom. Vill inte se honom i Arsenal och tror faktiskt inte att den värvningen höjer Arsenals spel i nuläget. Jag tror på Giroud, hans försäsong har varit riktigt bra.

Anser att vi borde satsa på Gustavo istället. Han är en spelare som på allvar kan förbättra Arsenals spel och stör förhoppningsvis inte harmonin på samma sätt som Suarez skulle göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in