2013-08-07, 03:24
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Ferdinand har väl dock inte lagt av?

Nope.
2013-08-07, 03:32
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Charrua.
...

Utan Suarez hade Liverpool hamnat en bra bit längre ner i tabellen det här året, statistik kan man vrida och vända på hur man vill. Det viktiga är mot vilket motstånd LFC spelade mot i dom där 62%...
Tvärtemot vad många säger så tror jag LFC gör bäst i att behålla Suarez; han kommer inte att dra benen efter sig på planen, tvärtom kommer han springa mer, bita mer, vara mer tjurig när han missar mållägen och försöka visa andra klubbar att han är en spelare som är värd att öppna upp plånboken för.

Det där om att Liverpool skulle ligga längre ner i tabellen om Suarez inte hade spelat tror jag inte ett dugg på. Sturridge gjorde det riktigt bra när han fick spela. Vi hade kanske legat någon plats längre ner i serien. Fast om vi hade spelat med Sturridge så hade vi fått fler straffar.
2013-08-07, 04:02
Medlem
.Charrua.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Det där om att Liverpool skulle ligga längre ner i tabellen om Suarez inte hade spelat tror jag inte ett dugg på. Sturridge gjorde det riktigt bra när han fick spela. Vi hade kanske legat någon plats längre ner i serien. Fast om vi hade spelat med Sturridge så hade vi fått fler straffar.

Det är väl bara LFC-fans som tror det, resten vet att Suarez bar på LFC på sina axlar. Synd att han är omringad med stolpskott (med undantag av ljuspunkten Gerrard som alltid levererar)...
2013-08-07, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Utveckla.

Ryktades lite löst om att Mou av någon anledning ville göra sig av med Mata.. och Luiz. Sedan snackades det om att Chelsea lagt bud på Rooney i form av byte mellan han och just Mata/Luiz.
Inget jag tror stenhårt på.. syftade mer på att om Chelsea förlorar en bra spelare så är det lugnt om vi gör detsamma.
2013-08-07, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
För i h*lvete Mourinho, varför vill du ha Rooney när Suárez blir en billigare deal (inkl. lön)?

'pool vill absolut inte sälja till AFC, perfekt tillfälle att dyka in och matcha deras bud!

Dels för att Rooney är en mångsidig spelare och bättre än Suarez, och i Suarez riskerar han att Ivanovic blir biten på träning. Men tror att Mourinho vill röra om i grytan lite, han är medveten om att United är laget man måste slå för att ta ligatiteln och då kan det vara lika bra att försvaga de samtidigt som de får in en nytänd Rooney. Tanken av Rooney under Mou i Chelsea skrämmer mig.
2013-08-07, 07:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Kan inte säga att det är överraskande att Suarez nu officiellt vill lämna. Om han nu hamnar i Arsenal är det bara att hoppas att han mest ställer till problem. Inte för att jag egentligen ogillar vare sig Arsenal eller Suarez. Frågan är hur många kontrakt Arsenal kommer att få förhandla om de närmsta åren om Suarez kommer. Lär han inte bli klubbens överlägst högst betalda spelare? Även om man nu inte säkert kan veta vad han kommer tjäna.

Citat:
Det där om att Liverpool skulle ligga längre ner i tabellen om Suarez inte hade spelat tror jag inte ett dugg på.
Citat:
Vi hade kanske legat någon plats längre ner i serien.
?

Suarez bar laget under hösten. Nog för att man inte fick mycket poäng men det hade varit färre utan Suarez. Sturridge och Coutinho hade ännu inte kommit. Ja, det gick bra under slutet när Suarez var avstängd men att säga att det endast berodde på avsaknaden av honom är bara önsketänkande och naivt. Därmed inte sagt att de hade gått lika bra eller bättre med Suarez i laget. Så enkelt är inte saker och ting.
2013-08-07, 08:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Charrua.
...

Utan Suarez hade Liverpool hamnat en bra bit längre ner i tabellen det här året, statistik kan man vrida och vända på hur man vill. Det viktiga är mot vilket motstånd LFC spelade mot i dom där 62%...
Tvärtemot vad många säger så tror jag LFC gör bäst i att behålla Suarez; han kommer inte att dra benen efter sig på planen, tvärtom kommer han springa mer, bita mer, vara mer tjurig när han missar mållägen och försöka visa andra klubbar att han är en spelare som är värd att öppna upp plånboken för.

Det är väl samma sak med Tevez: det är inte direkt en spelare som såsar på planen, men inte desto mindre blev det besvärligt eftersom han inte ville spela alls. Suarez ryktas ju på vissa håll nu vägra spela fler försäsongsmatcher tills hans framtid är löst.
2013-08-07, 08:30
Medlem
DinosaurPhils avatar
Liverpool borde agera på exakt samma sätt med Suarez som Dortmund gjort med Lewandowski. Det sänder signaler till övriga laget och alla som jobbar inom klubben att här säljer man inte för att spelaren har egna ambitioner, och speciellt inte till en ligakonkurrent.

Jag skiter om vi får £20 miljoner mindre från Real & PSG än från Arsenal. Han ska bara inte dit. Det visar bara att Liverpool inte har ambitionen att ta sig upp i tabellen och den strategi som klubben satte upp när man anställde Brendan Rodgers kan kastas ut genom fönstret.

Någon gång måste Liverpool visa att "nu räcker det fanimej!". Vi är en klubb med en anrik historia och vill vi någonsin uppleva det så är detta beviset för vad klubbens ambition verkligen är. Då får Suarez sura eller spela dåligt och ruttna på bänken.
Senast redigerad av DinosaurPhil 2013-08-07 kl. 08:32.
2013-08-07, 09:08
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Liverpool borde agera på exakt samma sätt med Suarez som Dortmund gjort med Lewandowski. Det sänder signaler till övriga laget och alla som jobbar inom klubben att här säljer man inte för att spelaren har egna ambitioner, och speciellt inte till en ligakonkurrent.

Jag skiter om vi får £20 miljoner mindre från Real & PSG än från Arsenal. Han ska bara inte dit. Det visar bara att Liverpool inte har ambitionen att ta sig upp i tabellen och den strategi som klubben satte upp när man anställde Brendan Rodgers kan kastas ut genom fönstret.

Någon gång måste Liverpool visa att "nu räcker det fanimej!". Vi är en klubb med en anrik historia och vill vi någonsin uppleva det så är detta beviset för vad klubbens ambition verkligen är. Då får Suarez sura eller spela dåligt och ruttna på bänken.

Grejen är dock att Lewandowski kan gå gratis nästa år, så alla vet (inklusive han själv) att det inte blir någon utdragen historia i Dortmund i vilket fall. Således är det ganska meningslöst att bråka orimligt mycket. Van Persie hade till exempel sannolikt fungerat på samma sätt om Arsenal vägrat sälja: det hade varit ett år, och sedan hade han gått till United i vilket fall.

Men för Suarez och Tevez är det annorlunda. De sitter på längre kontrakt och det finns då liksom ingen ljusning om klubben vägrar sälja. Därmed måste bråket (för en sådan person) trappas upp väsentligt om man ska tvinga sig bort. Tevez var ju i praktiken en ren belastning för City under lång tid, när han vägrade spela - stack till Argentina - och gud vet allt. Jag tror ärligt talat inte att Suarez är sämre på den pukten om han nu verkligen får något i huvudet och känner sig (på sitt eget, egendomliga vis) illa behandlad.

Det var inte många kronor City tillslut fick för Tevez, så särskilt för en klubb som Liverpool som behöver pengarna för att köpa ersättare, kan man fråga sig hur långt det är värt att gå. Suarez är ju inte okontroversiell redan som det är, och en del klubbar är bevisligen redan skeptiska till honom. Ska han inleda någon stor strid mot klubben, kan man ju fråga sig vad någon kommer vilja betala tillslut. Det är ju någonstans fortfarande Liverpools "egendom" det handlar om, och frågan är då om det är värt att se sin kronjuvel slå sig själv i bitar. Risken är då att den enda som förlorar på alltsammans är Liverpool - om Arsenal tillslut plockar in andra spelare istället - där man plötsligt finner sig i en situation där ens överlägset bästa spelare bedriver något slags krig mot den egna klubben.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-07 kl. 09:23.
2013-08-07, 09:27
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Grejen är dock att Lewandowski kan gå gratis nästa år, så alla vet (inklusive han själv) att det inte blir någon utdragen historia i Dortmund i vilket fall. Således är det ganska meningslöst att bråka orimligt mycket. Van Persie hade till exempel sannolikt fungerat på samma sätt om Arsenal vägrat sälja: det hade varit ett år, och sedan hade han gått till United i vilket fall.

Men för Suarez och Tevez är det annorlunda. De sitter på längre kontrakt och det finns då liksom ingen ljusning om klubben vägrar sälja. Därmed måste bråket (för en sådan person) trappas upp väsentligt om man ska tvinga sig bort. Tevez var ju i praktiken en ren belastning för City under lång tid, när han vägrade spela - stack till Argentina - och gud vet allt. Jag tror ärligt talat inte att Suarez är sämre på den pukten om han nu verkligen får något i huvudet och känner sig (på sitt eget, egendomliga vis) illa behandlad, eller att han skulle haft rätt att få gå.

Det stämmer att situationen är olika men effekten blir detsamma. Att man sänder signaler till klubben att man inte gör sig av en spelare för att den "verkar" ha högre ambitioner. Det är inte bara Suarez i klubben som vill spela i Champions League. Det vill nog varenda spelare på planeten. Men när Suarez surar så biter de andra ihop och vill se till att klubben möter deras egna ambition än att flytta.

Jag är inte sur på Suarez, det är inte det. Men jag är rädd att Liverpool ser pottan med guld framför sig och inte inser vad det kommer innebära att sälja Suarez till Arsenal.

Jag tror innerst inne att Arsenal hade vunnit på att "tvinga" kvar Van Persie detta året som gick och kanske till och med varit med och slagits om Ligatiteln. De pengar som generats av att komma 2:a eller 3:a istället för 4:a hade varit mer pengar i klubbkassan långsiktigt.

Liverpool kommer att tjäna på att "bråka" med Suarez även om det kommer att sluta med att Suarez lämnar sur trots "överenskommelsen".
2013-08-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Haha, vilket stolpskott. För några månader sedan ville han lämna Liverpool på grund av engelska pressen och nu ger han exklusiva intervjuer till Guardian/Telegraph. Ironin är slående. Sälj fanskapet säger jag. Det kommer bli fruktansvärt underhållande att se hur Arsenalfansen förhåller sig till honom när han gör nästa idiotgrej.

Ska även bli fruktansvärt underhållande att följa hur dina dagliga Arsenal-inlägg går från 3st/dag till 37st/dag. Redan nu är det faktiskt jättekul att läsa dina inlägg, och då har Arsenal inte ens köpt något ännu.
2013-08-07, 10:16
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Jag ber på mina bara knän att Liverpool övertygar Suarez om att stanna, vi har den absolut bästa chansen på många år att kvala in till CL. Mittfältet har verkligen spelat ihop sig, Mignolet kommer göra succé så vi slipper åka dit på Reina. Det enda jag är orolig för är backlinjen, kommer det fungera?

Spurs är i princip ingenting utan Bale, kommer de hinna värva något efter att affären med Bale går igenom?

United har väl inte värvat någonting? Samtidigt som Rooney är missnöjd, Scholes lägger av, Ferdinand lägger av. Riktigt bles försäsong och nu 1-1 mot AIK.

Arsenal är alltid Arsenal, det kan gå hur som helst...
Dom har aaron lennon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in