2013-07-29, 01:50
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om han inte är värd hundra miljoner euro finns det stor anledning att sälja. Det är inte ett litet överpris heller. Bale verkar också vilja gå.

Inte en president kommer lägga upp i närheten av dessa summor i framtiden för Bale. Vi pratar alltså om att ni ska säga nej till världens högsta, eller näst högsta bud, genom tiderna för BALE. Patetiskt.

Ni kan ersätta Bale med 400-500 miljoner. Det har ni i stort sett redan gjort detta fönster.

Ni kan fan leva på plusminus i budget, spendera för det ni säljer för och då naturligtvis bli tvungna att göra goda affärer, samt ta av Bale-pengarna. Det är klart ni skulle klara av att vara ett EL-lag då med.

Jag har inte sagt att det ger bättre chanser till värvningar, bara att de av många spelare, agenter och tyckare vara väldigt motsägelsefullt. Vad det får för konsekvenser är svårare att säga.

Att du tycker att jag är ett troll måste vara den mest absurda anklagelsen jag fått under hela mitt liv.

Jag kanske bara ha missat det men är budet på 100 miljoner euro bekräftat från Real eller Tottenham? Om så inte är fallet så känns det ju oerhört korkat att sitta här och dra en massa slutsatser när vi inte med säkerhet vet om budet är lagt eller om Levy har nekat det.
2013-07-29, 01:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Jag kanske bara ha missat det men är budet på 100 miljoner euro bekräftat från Real eller Tottenham? Om så inte är fallet så känns det ju oerhört korkat att sitta här och dra en massa slutsatser när vi inte med säkerhet vet om budet är lagt eller om Levy har nekat det.

Jag skiter väl i om det är bekräftat av klubbarna. De kan bekräfta vad de vill, när de vill, för få rätt konsekvenser. Jag utgår från det ryktet som har cirkulerat. Det är således det vi får utgå ifrån. Spekulativt eller inte.
2013-07-29, 02:20
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i om det är bekräftat av klubbarna. De kan bekräfta vad de vill, när de vill, för få rätt konsekvenser. Jag utgår från det ryktet som har cirkulerat. Det är således det vi får utgå ifrån. Spekulativt eller inte.

Fair enough, du tycker inte att det känns lite förhastat att "göra uppror mot Levy" baserat på ett rykte när vi inte har en aning om sanningshalten i det som skrivs?
2013-07-29, 02:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Fair enough, du tycker inte att det känns lite förhastat att "göra uppror mot Levy" baserat på ett rykte när vi inte har en aning om sanningshalten i det som skrivs?

Det var menat som ett vänskapligt budskap om att ni som klubb skulle må bra av att sälja Bale för 100 miljoner euro, och inte förespråka att han ska vara kvar. Och om Levy inte vill sälja ska han ha skit, inte cred.
2013-07-29, 03:09
Medlem
Citat:
Det var menat som ett vänskapligt budskap om att ni som klubb skulle må bra av att sälja Bale för 100 miljoner euro, och inte förespråka att han ska vara kvar. Och om Levy inte vill sälja ska han ha skit, inte cred.

Okej, konstig formulering på ett vänskapligt budskap kan jag tycka. Jag uppfattade ditt första inlägg som väldigt dramatiskt och på gränsen till provokativt men så här i efterhand är jag benägen att hålla med dig till viss del. Om man bara ser på det rent sportsliga värdet för Bale så är det självklart ett enormt överpris, men man får inte glömma det kommersiella värdet som han fått det senaste året, något som Real är väl medvetna om och därför är villiga att betala mer. Jämför det med Suarez som ingen vill ta i med tång så förstår man snabbt varför Real är beredda att betala så pass mycket mer för Bale.

Med tanke på att Tottenham inte betalar ut skyhöga löner och inte har attraktionskraften för att locka till sig spelare av yppersta världsklass så har jag svårt att se hur man skulle kunna ersätta honom på ett hyfsat sätt.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-07-29 kl. 04:01.
2013-07-29, 03:59
Medlem
gurka5OOs avatar
Suarez ser lycklig ut på plan på Liverpools asienturne

http://www.101greatgoals.com/wp-content/gallery/gimages/bqq3dqacyaas5na.jpg

Wenger borde haffa
2013-07-29, 07:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
BBC rapporterar nu att Spurs gör allt för att få över Soldado till WHL.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23486004

Edit: Enligt pålitliga The Times så har Liverpool pratat med Aly Cissokho från Valencia och även spannat in Lorenzo Melgarejo från Benfica.
Någon som har någon koll på dessa spelare?

Typ den sämsta ytterbacken jag sett i en storklubb, så ja, det låter helt logiskt att Liverpool är intresserade.
2013-07-29, 09:53
Medlem
preben12s avatar
Jag förstår inte riktigt var Real ska hitta dessa 100 M Euro det ryktas om? Dom är fortfarande skyldiga Tottenham £10-20 M för Modric. Känns snarare som detta är ett klassiskt exempel på "tapping up". Real vet att dom inte kan betala vad Tottenham vill ha för Bale och således försöker dom få Bale att vilja lämna så att Tottenham tvingas sälja till ett lägre pris. Vilket Levy inte kommer göra, så med största sannolikhet lär Bale tillhöra Tottenham 2/9 då fönstret stänger.

Dock så kommer kanske Bale att inte skriva på ett nytt kontrakt nu när Real visar så stort intresse och då har han bara två år kvar nästa sommar, vilket drastiskt försvagar Tottenhams förhandlingssituation. Det känns som Reals långsiktiga mål är att få det att se ut som Levy/Tottenham håller Bale mot sin vilja för att stärka sin position och köpa honom nästa sommar, inte denna.
Senast redigerad av preben12 2013-07-29 kl. 10:07.
2013-07-29, 09:56
Medlem
cyberkalles avatar
Nu ryktas det att även Italienska klubbar är intresserade utav Gustavo.

Både Milan och Inter säga vara intresserade men om det finns substans i dom ryktena det har jag ingen aning om.
2013-07-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Jag förstår inte riktigt var Real ska hitta dessa 100 M Euro det ryktas om? Dom är även fortfarande skyldiga Tottenham £10-20 M för Modric. Känns snarare som detta är ett klassiskt exempel på "tapping up". Real vet att dom inte kan betala vad Tottenham vill ha för Bale och således försöker dom få Bale att vilja lämna så att Tottenham tvingas sälja till ett lägre pris. Vilket Levy inte kommer göra, så med största sannolikhet lär Bale tillhöra Tottenham 2/9 då fönstret stänger.

Dock så kommer kanske Bale att inte skriva på ett nytt kontrakt nu när Real visar så stort intresse och då har han bara två år kvar nästa sommar vilket drastiskt försvagar Tottenhams förhandlingssituation. Det känns som Reals långsiktiga mål är att få det att se ut som Levy/Tottenham håller Bale mot sin vilja för att stärka sin position och köpa honom nästa sommar, inte denna.

Real är världens mest rikaste klubb,Tror inte dom har några problem att punga upp pengar. + Att dom har sålt Higuain + ett par andra. Iofs har dom också köpt in 4 spelare men nu när Ancelotti är ny tränare så tror jag Reals styrelse ger extremt mycket ekonimiskt stöd eftersom han ska bygga ett nytt lag.
2013-07-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu ryktas det att även Italienska klubbar är intresserade utav Gustavo.

Både Milan och Inter säga vara intresserade men om det finns substans i dom ryktena det har jag ingen aning om.
Jag försökte lobba lite i en annan tråd för att Napoli borde spana in honom, men de kanske inte fanns bland intressenterna nu?

Läste precis om att ditt Bayern har lagt eller ska lägga ett €40M bud på Luiz i Chelsea. Ligger något i det? Läste det på Transfermarkt. Då antar jag att det är tänkt att spela Luiz och Dante, men då förpassas ju Boateng och, vad jag förstår din favorit, Kirchhoff till bänken. Sedan kommer ju Badstuber tillbaka någon gång. Bredd är bra?
2013-07-29, 10:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Jag försökte lobba lite i en annan tråd för att Napoli borde spana in honom, men de kanske inte fanns bland intressenterna nu?

Läste precis om att ditt Bayern har lagt eller ska lägga ett €40M bud på Luiz i Chelsea. Ligger något i det? Läste det på Transfermarkt. Då antar jag att det är tänkt att spela Luiz och Dante, men då förpassas ju Boateng och, vad jag förstår din favorit, Kirchhoff till bänken. Sedan kommer ju Badstuber tillbaka någon gång. Bredd är bra?

Jag tror att Gustavo kommer lämna men vart det vette tusan.

Nja visst är Luiz en mycket bra spelare men det känns onödigt.

Kirchhoff är inte min favorit men jag tycker dock att det är tjänstefel utav Pep att ställa honom åt sidan när van Buyten inte imponerat för femöre under träningsmatcherna.

van Buyten måste ha ätit helt rätt under fjolåret för då gjorde han nog sin enda riktigt bra säsong.

Badstuber däremot han är en favorit som dock är ett stort frågetecken inför när/om han kommer tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in