Citat:
Ursprungligen postat av
PeterHook
Och jag skiter fullständigt i vad tomtar på Svenskafans och Unitedsverige säger. Det är inget som något riktigt Unitedfan står för.
Du tycker det är onödigt att lägga bud? Lille vän, jag tror dom vet bättre än du om Cesc situation. De har liksom kontakt med Barcelona i detta fallet, någon indikation på att en affär kan bli av måste de ha, annars hade de inte slösat sin tid. Du måste väl förstå att de som sysslar med detta är professionella och kunniga. Nej, jag tror inte man lägger ett bud om det inte finns någon chans. Hur ofta lägger klubbar bud på spelare egentligen som man inte får? Det sker nog inte så ofta ändå. Det är väl egentligen ingen klubb som lagt ett konkret bud på Messi nånsin, och ingen lär göra det den närmsta tiden heller. Det är för att han inte är till salu och han inte vill bort. Jag har inte sett Fabregas uttala sig på sista tiden om vad han vill förresten.
Förmodligen vill han inte bort, nej. Men om United lägger ett tillräckligt högt bud så finns det en chans att Barcelona nappar och vad gör Fabregas då? Om Barcelona accepterar ett bud? Det är inte många som stannar kvar då.
Nej jag anser inte att "United är en smula tröga". Återigen, det är grymt naivt av dig att tro att du har någon slags koll på det. Du sitter och läser skittidningar och tror du vet allt om situationen.
Givetvis ska man satsa på dom bästa. Tror du United tänker nöja sig med något femte alternativ? Man jobbar inte så. Får man inte de bästa så köper man ingen alls. Varför tror du Ferguson inte värvat en innermitt på flera år? Han köper ingen som inte kommer göra laget bättre. Då kan man lika gärna lita på de spelarna man har än att köpa en medioker Strootman för dyra pengar.
Återigen lägger du ord i min mun. "vi får se vem som har rätt". Jisses.
Edit: Angående buden. Det kan vara så för att Moyes bekräftat varje gång han lagt ett bud, och engelska medier rapporterar efter det. Det är inte precis hjärnkirurgi. United har lagt två bud, är på gång med sitt tredje. Punkt.
Du kan inte försöka få dina inlägg lite kortare och kompakta. De är fyllda med utfyllnadsord och onödigt shit.
Min vän, du har ingen vidare koll du i dina påståenden. Detta är inte riktigt relevant men flera klubbar har lagt bud på Messi. Arsenal för några år sedan, Anzhi la ett väldigt stort bud förra säsongen innan Messi förlängde med Barcelona. City har även lagt ett bud av misstag.
Du skriver väldigt lustiga grejer. "Jag har inte sett Fabregas uttala sig på sista tiden om vad han vill förresten."
Måste en spelare gå ut i media två gånger per månad och säga att han ska stanna kvar i klubben. Det räcker väl med att han har skrivit det två gånger ganska nyligen?
Sitter och läser skittidningar gör jag tydligen också. Antar att det bara är engelsk media som duger åt herren här. Jag känner att du börjar glida iväg från det du angrep mig för i ditt första inlägg.
Och vi avslutar tydligen med att säga att Strootman är en skitspelare. Vilket geni du är. Slår vad om att du inte ens har sett honom spela.

Den här bilden träder rätt bra in här, synd att Strootman inte var med dock.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/221620_629529830399383_60122113_n.jpg