2013-07-25, 21:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Pacheco och Spearing då? Ska dom varken säljas eller finnas med i truppen? Dom måste säljas av också. Från din lista vill jag också lägga till Skrtel som jag tycker ska säljas för att finansiera någon bättre.

Ilori är en spännande ung försvarare men lär väl knappast gå rakt in i elvan?

Jag är ganska besviken än så länge på Liverpools transferfönster faktiskt. Man breddar och breddar men vart är spelarna som tar laget till en högre nivå? Jag köper att Aspas slår ut Downing (sälj!!) ur elvan men ser inte riktigt att han ska förstärka laget så jäkla mycket? Verkar som att dom gick all in på Mkhitaryan och när han gick till Dortmund så gick luften liksom ur. Alberto har sett bra ut med bollen men lär inte påverka så mycket den här säsongen utan är mer ett namn för framtiden.

Sen lånar man alltså ut Reina? Lämnar oss med riktigt läskiga alternativ bakom Mignolet..gud förbjude om han går sönder eller inte pallar för trycket. Man har mer eller mindre sålt för lika mycket man värvat in än så länge..dags att visa lite ambitioner nu? Som det ser ut nu kan man vänta sig en placering runt 6-7:a som vanligt.

Nej Ilori är väl tänkt som ett framtida namn, personligen så hade jag gärna sett att Wisdom får Coates plats och att någon köps in för att ersätta Skrtel.
Det är ett STORT problem att inte kunna erbjuda någon europafotboll i år, det påverkar självklart.
Utlåning av Reina var ett nödvändigt ont, man kan inte ha en målvakt på bänken som cashar in 110k i veckan.
Men jag håller med, behövs ett par riktigt bra spetsspelare, den som lever får se
2013-07-25, 21:48
Medlem
Axezzs avatar
Hur tror ni att det kommer sluta med Suarez? Tror ni att ni han kommer att få sin vilja igenom och lämnar (som det ryktas att han vill?) eller stannar han kvar? Skulle vara intressant att få höra era synpunkter från er supportar där ute.
2013-07-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Jag ser folk på Unitedsverige, Svenskafans, FK osv som skriver Cesc i uppställningar och nästan är helt hundra på att han kommer över. Det är inte bara du min vän.

Hade du varit med lite i tråden så hade du sett att jag redan har presenterat dessa källor som ligger flera sidor bak. Jag har varken lust eller tid att leta upp dessa nu.

Givetvis lägger de inte bud utan grund, de hoppas ju på att ro över honom men fortfarande är det ganska onödigt att lägga bud då Fabregas befinner sig i den situationen han befinner sig i. Att man lägger bud betyder inte att det finns chans på affär. Tror du det finns en chans på affär om United lägger ett 200 miljoner bud på Messi. Ett bud betyder inte indirekt att en affär ska inträffa. Det hoppas jag att du förstår.

Du anser alltså inte att Uniteds ledning är en smula tröga när man fortsätter lägga bud efter bud trots att spelaren, presidenten och den forna tränaren har gått ut med att han stannar? Ok då vet jag vilken nivå du befinner dig på.

Det känns snarare att du har intagit försvarsposition och att du vägrar inse att Fabregas till United är väldigt osannolik. Vi får väl se vem av oss som har rätt i slutändan.

Det vore smartare av United att inte slösa bort hela transfern på att leta svåra värvningar, Fabregas affären har redan tagit upp rätt mycket tid, tid som man kanske inte har råd att förlora.

Hur fan vet du hur United spenderar sin tid din dumma jävel? Baserat på vad du har läst i Marca? Haha herregud.. De har lagt två bud, men ja du är nog jävligt mycket mer snabbtänkt än "Uniteds ledning".

Personligen tror jag inte eller vill för den delen att Fabregas landar i United i år.
2013-07-25, 22:15
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Hur tror ni att det kommer sluta med Suarez? Tror ni att ni han kommer att få sin vilja igenom och lämnar (som det ryktas att han vill?) eller stannar han kvar? Skulle vara intressant att få höra era synpunkter från er supportar där ute.
Känns som det är lite 50/50 faktiskt. Som Arsenalsupporter ser jag gärna Suarez i Arsenal tröjan nästa säsong. Med Luis i laget kommer vi utmana om titlar på riktigt. Jag tror dock Arsenal kommer på punga ut 450-500 miljoner för honom, kommer AW göra det? Hoppas verkligen det.

Edit: Pool kan få Bendtner i utbyte
2013-07-25, 22:21
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Hur fan vet du hur United spenderar sin tid din dumma jävel? Baserat på vad du har läst i Marca? Haha herregud.. De har lagt två bud, men ja du är nog jävligt mycket mer snabbtänkt än "Uniteds ledning".

Personligen tror jag inte eller vill för den delen att Fabregas landar i United i år.

Hur kan du vara så säker på att det är två bud då? Stackars sate tror på allt som de engelska medierna skriver. Sen kan du vara så snäll och förklara för mig vad det är för fel på Marca.

Gör ett tappert försök till att debattera på en lite högre nivå än att hålla på och tramsa. Blir mycket roligare då.
2013-07-25, 22:25
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Känns som det är lite 50/50 faktiskt. Som Arsenalsupporter ser jag gärna Suarez i Arsenal tröjan nästa säsong. Med Luis i laget kommer vi utmana om titlar på riktigt. Jag tror dock Arsenal kommer på punga ut 450-500 miljoner för honom, kommer AW göra det? Hoppas verkligen det.

Då ska väl ändå Liverpool lägga lite mellan?
2013-07-25, 22:27
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Nej du har inte sagt det men man märker ju att du har rätt stora förhoppningar på att affären kommer genomföras. Annars hade du ju avfärdat alla rykten direkt. Eller hur?

Enligt sky är det två, enligt spanska tidningar är det tre. Jag tror att det är tre du får gärna tro att det är två.

United verkar tro att köpet är mer troligt än vad det egentligen är. Vad talar egentligen för att han ska gå till United? Han är i sin hemstad, spelar med sina barndomsvänner, fick tredje flest starter förra året (efter Messi och Valdes), han har själv förnekat flyttrykten 2 gånger på Twitter, Tito har sagt att han stannar på PK, presidenten har skickat brev till United och sagt att han inte är till salu och flera spelare i Barcelona har sagt till pressen att de är säkra på att han kommer att stanna.

Jag kan göra listan dubbelt så lång med aspekter som talar för att han stannar men United verkar vara tröga i huvudet.

Om Moyes säger att de arbetar på transfers så lugnar det ju fansen eller hur? Hade han sagt att det inte fanns några intressen av att värva för tillfället hade ju fansen varit febrila. Rätt grundläggande faktiskt.

Du glömde att om Fabregas mot alla odds lämnar Barcelona, då kommer han lämna för Arsenal och inget annat lag.
2013-07-25, 22:27
Medlem
Axezzs avatar
Citat:

Hörde först att erat bud låg på £40M + Bendtner men sen så förstod arsenal ledningen att det var lönlöst med ett sådant bud så det var mera troligt att vi skulle acceptera budet som innehöll den där extra £1
2013-07-25, 22:29
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Du glömde att om Fabregas mot alla odds lämnar Barcelona, då kommer han lämna för Arsenal och inget annat lag.

Förmodligen är det så men vissa sväljer allt som kommer i närheten av munnen.
2013-07-25, 22:29
Bannlyst
Citat:
Jag ser folk på Unitedsverige, Svenskafans, FK osv som skriver Cesc i uppställningar och nästan är helt hundra på att han kommer över. Det är inte bara du min vän.

Hade du varit med lite i tråden så hade du sett att jag redan har presenterat dessa källor som ligger flera sidor bak. Jag har varken lust eller tid att leta upp dessa nu.

Givetvis lägger de inte bud utan grund, de hoppas ju på att ro över honom men fortfarande är det ganska onödigt att lägga bud då Fabregas befinner sig i den situationen han befinner sig i. Att man lägger bud betyder inte att det finns chans på affär. Tror du det finns en chans på affär om United lägger ett 200 miljoner bud på Messi. Ett bud betyder inte indirekt att en affär ska inträffa. Det hoppas jag att du förstår.

Du anser alltså inte att Uniteds ledning är en smula tröga när man fortsätter lägga bud efter bud trots att spelaren, presidenten och den forna tränaren har gått ut med att han stannar? Ok då vet jag vilken nivå du befinner dig på.

Det känns snarare att du har intagit försvarsposition och att du vägrar inse att Fabregas till United är väldigt osannolik. Vi får väl se vem av oss som har rätt i slutändan.

Det vore smartare av United att inte slösa bort hela transfern på att leta svåra värvningar, Fabregas affären har redan tagit upp rätt mycket tid, tid som man kanske inte har råd att förlora.

Och jag skiter fullständigt i vad tomtar på Svenskafans och Unitedsverige säger. Det är inget som något riktigt Unitedfan står för.

Du tycker det är onödigt att lägga bud? Lille vän, jag tror dom vet bättre än du om Cesc situation. De har liksom kontakt med Barcelona i detta fallet, någon indikation på att en affär kan bli av måste de ha, annars hade de inte slösat sin tid. Du måste väl förstå att de som sysslar med detta är professionella och kunniga. Nej, jag tror inte man lägger ett bud om det inte finns någon chans. Hur ofta lägger klubbar bud på spelare egentligen som man inte får? Det sker nog inte så ofta ändå. Det är väl egentligen ingen klubb som lagt ett konkret bud på Messi nånsin, och ingen lär göra det den närmsta tiden heller. Det är för att han inte är till salu och han inte vill bort. Jag har inte sett Fabregas uttala sig på sista tiden om vad han vill förresten.

Förmodligen vill han inte bort, nej. Men om United lägger ett tillräckligt högt bud så finns det en chans att Barcelona nappar och vad gör Fabregas då? Om Barcelona accepterar ett bud? Det är inte många som stannar kvar då.

Nej jag anser inte att "United är en smula tröga". Återigen, det är grymt naivt av dig att tro att du har någon slags koll på det. Du sitter och läser skittidningar och tror du vet allt om situationen.

Givetvis ska man satsa på dom bästa. Tror du United tänker nöja sig med något femte alternativ? Man jobbar inte så. Får man inte de bästa så köper man ingen alls. Varför tror du Ferguson inte värvat en innermitt på flera år? Han köper ingen som inte kommer göra laget bättre. Då kan man lika gärna lita på de spelarna man har än att köpa en medioker Strootman för dyra pengar.

Återigen lägger du ord i min mun. "vi får se vem som har rätt". Jisses.

Edit: Angående buden. Det kan vara så för att Moyes bekräftat varje gång han lagt ett bud, och engelska medier rapporterar efter det. Det är inte precis hjärnkirurgi. United har lagt två bud, är på gång med sitt tredje. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
United gjorde bort sig, hade de bara skött sina förhandlingar snabbare så skulle Thiago varit klar. Nu går man efter omöjliga spelare som verkligen inte är till salu(åtminstone inte i sommar) - som Gundogan, Fabregas och Modric.

Arsenal lär ju stå tomhänta som byfånen och panikvärva någon sopa i slutet på säsongen. Först skulle de värva Jovetic, sen Higuain och nu går de efter Suarez som jag inte tror vill spela i Arsenal, och Liverpool är dessutom en konkurrent till Arsenal så jag tvivlar på att de säljer oavsett bud(såvida det inte rör sig om ett extremt överpris). Vad hände med de stora pengarna som Wenger och styrelsen lovade fansen?

Napoli tycker jag värvat bäst hittills, truppen ser både starkare och bredare ut än ifjol. Dessutom ryktas ju Jackson Martinez in också, de bygger verkligen ett riktigt slagkraftigt lag.

Så här blir det alltid i Silly Season. Folk som vet allt om alla affärer och svingar hejvilt med kritik åt alla håll. Så här säger i alla fall Thiago själv, men du kanske vet bättre?

Thiago's father and agent, Mazinho, suggested his son had been "very close" to joining the Premier League champions, but the Spain Under-21 international appeared to contradict this claim.

"The truth is that in no moment did United come to us and talk to us. It came from the press, it was always a lie," he said.

http://www1.skysports.com/football/news/11667/8840791/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Senast redigerad av PeterHook 2013-07-25 kl. 22:39.
2013-07-25, 22:32
Medlem
spruxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz

Som Realsupporter ser jag gärna att Suarez stannar i Premier League. Mycket för att jag inte gillar honom som person. Han skapar för många negative rubriker runt sig. Biter folk och hela den Evra dealen, ni vet.

Dock har Perez uttryckt sig om att han skulle vilja ha Suarez i Madrid och nu när Higuain är såld.. Vem vet vad som kommer hända..

Citat:

Haha, det känns nästan som Bendtner är en spelare som man måste betala andra klubbar för att ta över.
2013-07-25, 22:35
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliska
Då ska väl ändå Liverpool lägga lite mellan?
Själklart så
Var jag ju inte seriös

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in