2013-08-06, 16:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Because of high transfer fee of David Luiz and doubts on Agger, Barcelona are considering not to sign any centre back this summer. [md]

Och där dog chanserna för Barcelona att gå långt i CL...och med madrid starkare än förra säsongen kan det bli svårt med ligan också... Copa del rey får de satsa på, CDR baby!

Ska man låta Bartra och den unga 18årige kameruanen täcka upp när Mascherano är skadad? (och mascherano är inte ens en mittback och är alldeles för dålig i egna straffområdet) (Puyol är alltid skadad så han kan man inte inkludera)

Så här går det när man är för passiv och inte gör silly transaktionerna tidigare på sommaren, alla andra ligor börjar försäsongen och ligan tidigare, ingen tränare vill släppa iväg en viktig mittback i detta skede.
2013-08-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Bara jag som tycker Silly Season är så fruktansvärt tråkigt? Stäng fönstret för helvete och börja spela istället. Utdraget sömnpiller.

Det är inte bara du. Avskyr skiten jag med.
2013-08-06, 16:47
Medlem
Barcelona måste vara det överlägset sämsta laget på huvudet i toppfotbollen när inte Puyol lirar? Masken är ju en av de kortaste mittbackarna i världen, Pique är okej på huvudet för sin längd, Busquets är dålig på huvudet för sin längd och av resterande ordinarie spelarna så är det väll ingen som mäter över 180 cm. Lägg där till Valdes som knappast är något monster i luftrummet o är kort för att va målvakt.

En mittback måste ju helt klart in, det behöver ju inte ens vara någon världsspelare (då de som skulle passa in verkar otillgängliga, bättre att vänta en säsong till isf) Masken/Puyol och Pique lär fungera hyfsat i en säsong till om de får lite avlastning. Ta in Granqvist eller vafan som helst, bara man slipper se Song som mittback
2013-08-06, 17:02
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Bara jag som sitter och väntar på den stora bomben? tycker dom flesta värvningar har varit relativt väntade.
För du hade ju säkert satt Falcao, Cavani, Soldado, Negredo, Moutinho, Gomez, Fernandinho, Higuain och Rodriguez innan sommaren. Tillåt mig att tvivla.
2013-08-06, 17:04
Medlem
OG-lovers avatar
Pique är värdelös på huvudet, iallafall i motståndarens straffområde. Där är han helt värdelös i luftrummet. Asså helvete det behövs verkligen en mittback, fan vad besviken jag blir om det här stämmer. Ända alternativet är om Puyol inte blir skadad nånting i år och att Masken kan täcka upp för honom så han får vila. Men Puyol blir heller inte yngre, man såg förra säsongen att han hade svårt att hänga med i vändningar, sen är han rent generellt, rätt så seg.
2013-08-06, 17:12
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Pique är värdelös på huvudet, iallafall i motståndarens straffområde. Där är han helt värdelös i luftrummet. Asså helvete det behövs verkligen en mittback, fan vad besviken jag blir om det här stämmer. Ända alternativet är om Puyol inte blir skadad nånting i år och att Masken kan täcka upp för honom så han får vila. Men Puyol blir heller inte yngre, man såg förra säsongen att han hade svårt att hänga med i vändningar, sen är han rent generellt, rätt så seg.

Om Barcleona får igång sitt spel med press för att återvinna bollen så är en mittback inte så viktig. Det Barcelona gjorde under förra säsongen var att överge sina backar, de hade inget stöd alls.

http://www.youtube.com/watch?v=VwBLM2XT4rw Kika på länken för en bra analys kring det.

Sedan så kan nog Bagnack göra små inhopp under säsongen för att nästa år ta steget upp. Jag känner ingen större oro om det inte dyker upp en mittback, bara presspelet kommer igång. Om det inte kommer igång så spelar det ingen roll om det kommer en ny mittback.
2013-08-06, 17:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Om Barcleona får igång sitt spel med press för att återvinna bollen så är en mittback inte så viktig. Det Barcelona gjorde under förra säsongen var att överge sina backar, de hade inget stöd alls.

http://www.youtube.com/watch?v=VwBLM2XT4rw Kika på länken för en bra analys kring det.

Sedan så kan nog Bagnack göra små inhopp under säsongen för att nästa år ta steget upp. Jag känner ingen större oro om det inte dyker upp en mittback, bara presspelet kommer igång. Om det inte kommer igång så spelar det ingen roll om det kommer en ny mittback.
Tack för länken... Mycket Xavi som är problemet verkar det som, tar inte det defensiva ansvaret på ålderns höst.
2013-08-06, 17:33
Bannlyst
https://twitter.com/GetFootballNews/status/364731902705405953/photo/1

Vad gör han i London tro?
2013-08-06, 17:33
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules

Tackar för länken, håller med dig om mittbackar inte är lika viktigt om presspelet återinförs, men det känns fortfarande som att en mittback borde värvas in hur man än vrider på det. Ett bra lås är aldrig till ens nackdel om man säger som så.

Jo Bagnack är tämligen intressant, spelade rätt moget mot Santos.
2013-08-06, 18:03
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Inte är han där för att skriva på för Arsenal i alla fall.
2013-08-06, 18:11
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

En del som hävdar att han skulle träffa representanter för Shaktar där, en del säger att det är ett connecting flight till Ukraina.
2013-08-06, 18:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Inte är han där för att skriva på för Arsenal i alla fall.

Det är däremot knappast osannolikt att han ska träffa representanter ur klubben och förevisas klubbens faciliteter. Bernard skulle enligt egen utsago göra precis samma sak i Shaktar - där man också poängterar att ingenting är färdigt, påskrivet eller valt på något sätt.

Men han kan förstås vara i London på ren nöjesresa, men de känns väl ganska osannolikt med tanke på hans klubbsituation, att han skulle åka just till samma stad, där en av de budande intressenterna befinner sig. Jag menar bor man i Brasilien så är ju inte London runt hörnet direkt, och då finns det hundratals andra platser att roa sig på som ligger klart närmare om det nu är så.

Förmodligen är han och kikar sig runt bland alternativen inför framtiden innan han bestämmer sig, och det är förstås möjligt att spurs eller Chelsea är involverat i det där också, det vet vi inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in