Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-25, 14:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag har ett problem med min skrivare Canon PiXMA ip5000 som inte går att lösa, det blir vertikala ränder i slutet av utskrifterna och tydligen är det delar som behöver bytas ut, vilket inte lönar sig enligt supporten.

Men...

jag kom att tänka på en sak igår därför: kan man om man ska skriva ut en bild som inte täcker hela A4-papprets yta (det är nu 2 cm vit ram runtom), FLYTTA bilden innan utskrift så att den hamnar kant i kant med pappret på vänster sida vid utskrift (0 cm marginal där) och få 4 cm marginal till höger istället (2+2), för på så sätt skulle jag ju undvika att få några ränder på bilden, eftersom de uppträder precis på samma ställe till höger varje gång (och ser likadana ut).

Senast redigerad av RoaldDahl 2013-05-25 kl. 14:54. Anledning: ny rubrik
Citera
2013-05-25, 15:00
Medlem
RoaldDahls avatar
Är frågan enkel att förstå?

Finns det någon annan lösning än att förlänga dokumentet till höger i sidled? För då lär ju marginalen till vänster (och höger) minska.
Citera
2013-05-25, 15:21
Medlem
De flesta skrivare kan justera marginalen i sidled men utan att veta vilken du har så är det väldigt få som kan skriva helt utan marginal.

Varför inte bara göra bilden mindre alternativ printa den i stående format?
Är ju troligen enklare att printa den i ett mindre format typ från A4 till A5 men på ett A4 ark.

Hoppas jag förstod frågan rätt...
Citera
2013-05-25, 16:54
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOVH
De flesta skrivare kan justera marginalen i sidled men utan att veta vilken du har så är det väldigt få som kan skriva helt utan marginal.

Varför inte bara göra bilden mindre alternativ printa den i stående format?
Är ju troligen enklare att printa den i ett mindre format typ från A4 till A5 men på ett A4 ark.

Hoppas jag förstod frågan rätt...

Tack för svaret!

Jag har en Canon PiXMA ip5000 (vilket stod i första inlägget) bläckstråleskrivare. Men den kan skriva ut helt utan marginal, det vet jag. Jag vill dock inte göra bilden större, jag vill flytta den i sidled så den hamnar på en plats på pappret där det inte uppstår några vertikala ränder.

Att printa den i mindre format löser tyvärr ingenting eftersom den SKA vara i en viss storlek (nästan A4). Detta för att det är ett 4-sidigt invik till ett dvd-fodral. Det mäter 12+12 x 18 cm.

Som det verkar så är det enda att prova nu att "blufförlänga" dokumentet i sidled och sedan helt enkelt skära bort den del till höger av dokumentet som inte ska vara med.
Senast redigerad av RoaldDahl 2013-05-25 kl. 17:05.
Citera
2013-05-26, 02:11
Medlem
RoaldDahls avatar
Tror ni det funkar att förlänga dokumentet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in