2013-05-25, 11:36
Medlem
hej jag har en egen byggd dator som är relativt bra, men nu det senaste så har den krånglat på olika sätt. som till exempel varje gång jag startar datorn så står den "no hard disk detected" sen börjar datorn räkna ner från 30 innan jag kan starta den. och med tanke på att jag har en SSD så borde den inte vara så seg som den har varigt nu det senaste. jag tänkte lite på det och funderade på om det kan vara så att jag har fel botat den att den startar på en disk utan w7 på? Ett annat problem är att jag har en F disk som står är halv full men det är inget på den och jag vill gärna para ihop den med en annan disk då. Tack på förhand/Relizzer
Citera
2013-05-25, 13:19
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ax06ax94
hej jag har en egen byggd dator som är relativt bra, men nu det senaste så har den krånglat på olika sätt. som till exempel varje gång jag startar datorn så står den "no hard disk detected" sen börjar datorn räkna ner från 30 innan jag kan starta den. och med tanke på att jag har en SSD så borde den inte vara så seg som den har varigt nu det senaste. jag tänkte lite på det och funderade på om det kan vara så att jag har fel botat den att den startar på en disk utan w7 på? Ett annat problem är att jag har en F disk som står är halv full men det är inget på den och jag vill gärna para ihop den med en annan disk då. Tack på förhand/Relizzer
Startmedia/bootmedia ska alltid sitta på första SATA-porten, eller på i moderkortsmanualen angiven port, kolla upp det. Den porten kan heta #0 eller #1. Och, du ska endast ha en st partition som är aktiv i ditt system. Är allt som det ska så kan det vara din SSD som är på väg att avlida.

Para ihop din F-partition; Det beror på vilken fysisk disk den ligger på, du kan bara slå ihop (eller rättare sagt radera F och göra annan partition större sedan) om dessa ligger på samma fysiska disk, och intill varandra. Hur många fysiska diskar har du i systemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in