• 1
  • 2
2013-05-24, 23:33
Medlem
Alltingfels avatar
Hallå alla bajsälskare, var nyss inne på toan och klämde min kvälls-skit. Allt gick lugnt till men när jag torkat mig och kollar på toapappret chockas jag av bajset på pappret var grönt. Har läst om att det ska vara blåbär/för mycket sprit. Har inte druckit sedan förra helgen -dock enorma mängder- och inte ätit några blåbär. vad fan står på ?
Citera
2013-05-24, 23:39
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltingfel
Hallå alla bajsälskare, var nyss inne på toan och klämde min kvälls-skit. Allt gick lugnt till men när jag torkat mig och kollar på toapappret chockas jag av bajset på pappret var grönt. Har läst om att det ska vara blåbär/för mycket sprit. Har inte druckit sedan förra helgen -dock enorma mängder- och inte ätit några blåbär. vad fan står på ?

Du är rutten inombords, så är fallet tyvärr!
Citera
2013-05-24, 23:40
Medlem
Du har för mycket pengar, dela med dig.

Nej men ring sjukvårdsupplysningen, skulle gjort det direkt om jag var du.
Senast redigerad av paezy 2013-05-24 kl. 23:42.
Citera
2013-05-24, 23:43
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om du inte har ätit extremt mycket spenat och persilja, så gissar jag på att du har för mycket galla i magen.
Citera
2013-05-24, 23:45
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
http://www.1177.se/Stockholm/Fraga-1...n-gron-ibland/

Bild?
Citera
2013-05-24, 23:45
Medlem
Druffsens avatar
Har du ätit avocado?
Citera
2013-05-24, 23:46
Medlem
Holmiz89s avatar
Ingen bajsälskare men har en liten teori om vad detta kan bero på. Av någon anledning kan passagen av avföringen i tarmarna skett fortare än vanligt. Det ämne som har inverkan på avföringens färg är bilirubin, som kommer från gallan och ut i tarmen. Detta ämne är gult som sedan ändras till grönt och efter ytterligare tag går färgen över till den bruna mer karaktäristiska färgen på avföring. Hade det inte kommit galla ut i tarmen hade din avföring istället varit kittfärgad.

Kort o gott tror jag att din avföring har passerat tarmkanalen fortare än vanligt och ska nog inte vara någon fara. Om problemet kvarstår kan du söka läkare på vårdcentral.

Hoppas jag kunde hjälpa dig något, någon får rätta mig om det jag skrivit är helgalet. Houjj!
Citera
2013-05-25, 00:04
Medlem
Alltingfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiz89
Ingen bajsälskare men har en liten teori om vad detta kan bero på. Av någon anledning kan passagen av avföringen i tarmarna skett fortare än vanligt. Det ämne som har inverkan på avföringens färg är bilirubin, som kommer från gallan och ut i tarmen. Detta ämne är gult som sedan ändras till grönt och efter ytterligare tag går färgen över till den bruna mer karaktäristiska färgen på avföring. Hade det inte kommit galla ut i tarmen hade din avföring istället varit kittfärgad.

Kort o gott tror jag att din avföring har passerat tarmkanalen fortare än vanligt och ska nog inte vara någon fara. Om problemet kvarstår kan du söka läkare på vårdcentral.

Hoppas jag kunde hjälpa dig något, någon får rätta mig om det jag skrivit är helgalet. Houjj!
Tack! Får se hur det ser ut under morgondagen, annars får det väl bli sjukvårdsupplysningen!
Citera
2013-05-25, 00:04
Medlem
Alltingfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druffsen
Har du ätit avocado?
Ja, men det var flera veckor sedan sist.
Citera
2013-05-25, 00:05
Medlem
Alltingfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
http://www.1177.se/Stockholm/Fraga-1...n-gron-ibland/

Bild?
behöver du verkligen en bild? tänk dig att du kollar på ditt bajs på toapappret, men istället för att vara brunt, är det grönt som gräs.
Citera
2013-05-25, 19:19
Medlem
Har du inte ont i magen/tarmar, har feber eller känner dig "dålig" i övrigt, kan det mycket väl falla inom ramen för vad som är helt normalt. Gallan kan spela oss ett "spratt" emellanåt, utan synbar förklaring och det påverkar defenitivt färgen på avföringen. Avvakta ett par dagar, ät på bestämda tider, rör på dig, dryck rikligt med vatten, och försök äta vettigt, skulle jag tro att dina problem försvinner av sig själv. Märker du någon förändring till det sämre, ska du självklart ta kontakt med sjukvårdsrådgivningen.
Citera
2013-05-25, 19:20
Bannlyst
Ätit mycket svartlakrits?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem