• 1
  • 2
2013-05-24, 19:45
Medlem
Jag har gjort ett recept för en uppgift i hemkunskapen och jag behöver prisberäkna den. Jag undrar om det är någon som vet ett bra ställe där man kan hitta priser på olika råvaror t.ex. en prislista eller en online affär med vanliga priser, eller om ni vet något annat bra sätt att prisberäkna ett recept.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2013-05-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip9719
Jag har gjort ett recept för en uppgift i hemkunskapen och jag behöver prisberäkna den. Jag undrar om det är någon som vet ett bra ställe där man kan hitta priser på olika råvaror t.ex. en prislista eller en online affär med vanliga priser, eller om ni vet något annat bra sätt att prisberäkna ett recept.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

ett enkelt sätt är ju att gå in i närmsta affär och kolla?

annars kan du säkert googla dig till diverse listor
Citera
2013-05-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
ett enkelt sätt är ju att gå in i närmsta affär och kolla?

annars kan du säkert googla dig till diverse listor

Jag har varit sjuk i snart en vecka och orkar inte gå till en affär ,
och jag har inte hittat något på Google varken prislistor eller något annat sätt att ta reda på priser. jag har även försökt att kolla på t.ex. ica.se coop.se och andra liknande för att hitta priser men har bara hittat rabatter.
Citera
2013-05-24, 20:08
Medlem
Citat:
Jag har varit sjuk i snart en vecka och orkar inte gå till en affär ,
och jag har inte hittat något på Google varken prislistor eller något annat sätt att ta reda på priser. jag har även försökt att kolla på t.ex. ica.se coop.se och andra liknande för att hitta priser men har bara hittat rabatter.

Kan ju kolla priser på diverse webbutiker och kolla in matpriskollen.se med, där lägger de in reklambladen etc
Citera
2013-05-24, 20:14
Medlem
Http://www.handla24.se
Citera
2013-05-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan ju kolla priser på diverse webbutiker och kolla in matpriskollen.se med, där lägger de in reklambladen etc

jag har kollat på några webbutiker men där är det alltid dyrare än vanliga affärer (på dem som jag har hittat), och när jag var inne på matpriskollen.se så hittade jag bara massa rabatter och reklamblad mm men när du skickade mig dit igen så kollade jag lite djupare och hittade standard priser så är den bästa sidan hittills så jag kommer nog att köra på den

Tack för hjälpen
Citera
2013-05-24, 20:26
Medlem
klybans avatar
Du har denna http://www.matpriskollen.se/ som listar en hel del av de större råvarorna.
Där du kan välja en affär och sen ha detta som källa, om de kommer klaga av någon anledning.
Sen måste du gissa med kryddor och annat som inte finns på matpriskollen.
Citera
2013-05-24, 20:28
Medlem
handla24.se var bra

Tack
Citera
2013-05-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du har denna http://www.matpriskollen.se/ som listar en hel del av de större råvarorna.
Där du kan välja en affär och sen ha detta som källa, om de kommer klaga av någon anledning.
Sen måste du gissa med kryddor och annat som inte finns på matpriskollen.

Ja det är ju bra att ha en fysisk affär att referera till om de frågar, så det är ju en stor fördel med den.
Citera
2013-05-24, 20:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja det är ju bra att ha en fysisk affär att referera till om de frågar, så det är ju en stor fördel med den.
Du kan ju tom välja en specifik affär, i ditt område.
Denna använder jag ofta att kolla kampanj kött främst.
Och har funkat mycket bra, det är egentligen bara Lidl och Netto som det kan vara slut.
Citera
2013-05-24, 22:17
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning och metoder --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2013-05-25, 17:42
Medlem
Diablo1118s avatar
Lite konstigt att ha hemkunskap när man är 18 år men kan tipsa om att det finns även en bra sida om ni även ska kolla näringsinnehåll. sök på livsmedelsdatabasen.

Tänk även på att ha koll på åtgångsfaktor för att få fram rätt pris på din maträtt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in