Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Herregud! I det som hänt här är det verkligen inte synd om killarna, de är inte de som fått utstå ett hot om våldtäkt!
Ett skämt ska vara roligt. Finns inget roligt i att hota någon om våldtäkt. Jag vet inte vad du gör med dina vänner, men att skämta om mord, våldtäkt och barnporr är osmakligt och tyder på dålig människosyn. Saker du skämtar om är en realitet för en del människor och du kan aldrig veta på förhand vad de utsatts för. Jag menar att det är empatilöst att "skämta" om sådana saker. Offret borde snarare polisanmäla gärningsmännen så att de kan få sitt rättmätiga straff.
Förkastligt att göra sig rolig på de redan utsattas bekostnad.
Hot om våldtäkt? Som sagt, om tjejen verkligen uppfattade det hela som ett genuint hot är allt ett stort missförstånd som lett till att killarna stängts av. Då är det absolut synd om killarna och givetvis tjejen med som inte förstod skämtet.
Nej! Att dra "mörka" skämt har ingenting med ens människosyn att göra, inte ens lite. Får läkarstudenter skratta åt South Park när de skämtar om rasism eller crack babies? Självklart skämtar man bara om sådant med människor man känner och vet klarar av det, det kanske var där killarna tyvärr gjorde bort sig. Men att förknippa dålig människosyn med mörk humor är så inskränkt att jag inte vet var jag ska börja...
Jag skulle hellre gå till en mänsklig läkare än en butthurt robot som tar allting på alldeles för stort allvar 24/7 och gnäller över struntsaker för att det är "olämpligt och kränkande".