2013-05-27, 11:56
Medlem
Schournalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
anmälan om trakasserier
disciplinnämndens protokoll

källa
Attans att sanctissimus hann före en skicklig journalist som jag!

Beslutet finns annars att se här, det är samma dokument som postats ovan men på mer permanent förvaringsplats och utan sanctissimus vattenstämplar.
Citera
2013-05-27, 16:37
Medlem
A.Stjaernbloms avatar
Låter ju inte bra med våldtäktshot men som jag förstår så är killarna och resten av klassen väldigt förvånande över Charl*ttas reaktion. Som ni kan se på facebook är hon en typisk Umeå - vegan/kommunist/feminist och de är ju kapabla till nästan vad som helst.
Citera
2013-05-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stjaernblom
Låter ju inte bra med våldtäktshot men som jag förstår så är killarna och resten av klassen väldigt förvånande över Charl*ttas reaktion. Som ni kan se på facebook är hon en typisk Umeå - vegan/kommunist/feminist och de är ju kapabla till nästan vad som helst.

samtidigt kan man ju konstatera att det är killarna som har blivit straffade och inte kvinnan.
det utdömda straffet gör det tydligt vem som har gjort fel och vem som har gjort rätt.
Citera
2013-05-27, 16:58
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belamir
Jag tycker inte det är en "normal" reaktion på en lapp med fula ord att anmäla och ställa till ett sånt här liv. Hon som anmälde frågade runt om hur hon skulle göra för att få så stor medial uppmärksamhet som möjligt innan hon drog igång allt också.

Håller med om att det hade varit bättre att bara erkänna när det hände, men kan tänka mig att det tar emot när man sitter 100 pers i en föreläsningssal. Idiotisk grej som har blåsts upp något enormt.

Tycker det ligger både på den som "skämtar" att inte skämta opassande och på den som utsätts för "skämtet" att ha lite självdistans och inte överreagera. I det här fallet har nog båda parter failat.

Har ingen lust att outa mig men jag känner/vet vilka de inblandade är så jag får väl vara din källa om det duger åt hen

Om man läser protokollet så var det ju tydligen en 4-5 "man" inblandade och man skickade lappen
specifikt till henne. Du som tydligen är kursare med dessa människor kanske kan berätta om
huruvida denna kvinna tidigare varit utsatt för mobbing på denna skola.

Det känns ju snarare som att det är ett anatl personer som ser henne som avvikande och att hon
anmäler för att hon fått nog av skiten som säkert pågått ett tag.

Men du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel. Detta kanske bara var en engångsgrej
och det var så att lappen bara råkade hamna hos henne och inte var menad för henne alls?

Klart att dom är JÄTTELEDSNA efteråt och ber om ursäkt. Självklart. Det gör alla mobbare.
Att dom sedan inte bryr sig ett skit är ju som det är ändå.

Kul att somliga FB:are gärna kallar henne för hora och genushora utan att veta bakgrunden.
Vad ska ni göra med hennes facebook då? Fortsätta mobbingen där dom duktiga läkarstudenterna
slutade eller?
Citera
2013-05-27, 17:06
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schournalisten
Attans att sanctissimus hann före en skicklig journalist som jag!

Beslutet finns annars att se här, det är samma dokument som postats ovan men på mer permanent förvaringsplats och utan sanctissimus vattenstämplar.

tja undertecknad ligger inte i sängen halva dan...

kan aldrig bli för många uppladdningar!
Citera
2013-05-27, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Om man läser protokollet så var det ju tydligen en 4-5 "man" inblandade och man skickade lappen
specifikt till henne. Du som tydligen är kursare med dessa människor kanske kan berätta om
huruvida denna kvinna tidigare varit utsatt för mobbing på denna skola.

Det känns ju snarare som att det är ett anatl personer som ser henne som avvikande och att hon
anmäler för att hon fått nog av skiten som säkert pågått ett tag.

Men du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel. Detta kanske bara var en engångsgrej
och det var så att lappen bara råkade hamna hos henne och inte var menad för henne alls?

Klart att dom är JÄTTELEDSNA efteråt och ber om ursäkt. Självklart. Det gör alla mobbare.
Att dom sedan inte bryr sig ett skit är ju som det är ändå.

Kul att somliga FB:are gärna kallar henne för hora och genushora utan att veta bakgrunden.
Vad ska ni göra med hennes facebook då? Fortsätta mobbingen där dom duktiga läkarstudenterna
slutade eller?

Inte förvånad att detta händer i Umeå av alla ställen-.
Senast redigerad av phpotosmart 2013-05-27 kl. 17:55.
Citera
2013-05-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
samtidigt kan man ju konstatera att det är killarna som har blivit straffade och inte kvinnan.
det utdömda straffet gör det tydligt vem som har gjort fel och vem som har gjort rätt.
Och "straffet" består i hela Tolv dagars avstängning från undervisningen...
Citera
2013-05-27, 20:44
Medlem
Det är problem med attityden på flera läkarutbildningar, inte bara när det gäller sexuella trakasserier utan även hot mot föreläsare, handledare och annan personal som studenterna träffar.
Citera
2013-05-27, 21:48
Medlem
LondonGrads avatar
Ja vad ska man säga?

Överreaktion av bibliska mått, men vad kan man förvänta sig då dagens kvinnliga läkarstudenter är en salig blandning av frireligiösa fröken duktiga, kommunistiska do-gooders samt en och annan begåvad normal kvinna.

Och kommentarerna på DM ska vi inte ens tala om, att börja spekulera i vederbörandes lämplighet som framtida läkare, empati och patientbemötande är otroligt löjligt. Så jag som älskar att ibland dra sexistiska och rasistiska "grovisar" är då olämplig som läkare?
Citera
2013-05-27, 22:20
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LondonGrad
Ja vad ska man säga?

Överreaktion av bibliska mått, men vad kan man förvänta sig då dagens kvinnliga läkarstudenter är en salig blandning av frireligiösa fröken duktiga, kommunistiska do-gooders samt en och annan begåvad normal kvinna.

Och kommentarerna på DM ska vi inte ens tala om, att börja spekulera i vederbörandes lämplighet som framtida läkare, empati och patientbemötande är otroligt löjligt. Så jag som älskar att ibland dra sexistiska och rasistiska "grovisar" är då olämplig som läkare?
Jag kan inte förstå hur du försvarar denna händelse. Killarna som gjorde detta måste lida av grova empatistörningar för att tycka att ett hot om våldtäkt är något "normalt" och "kul".
Citera
2013-05-27, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Jag kan inte förstå hur du försvarar denna händelse. Killarna som gjorde detta måste lida av grova empatistörningar för att tycka att ett hot om våldtäkt är något "normalt" och "kul".

Den där påståendet duger inte.
Senast redigerad av phpotosmart 2013-05-27 kl. 22:32.
Citera
2013-05-27, 22:49
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Fast inga pojkar längre väl?

Taskig etik i bemötande av kvinnor?

Hur blir då bemötandet av patienter?

Boys will be boys?

No!

Boys have to grow up!

Jag verkligen avskyr det resonemanget. Vad man skämtar om med sina kompisar, vem man bråkar med på lördagskvällar eller hur dräggig man är på fritiden har inte på något sätt någon betydelse för hur bra läkare man blir i framtiden.

Bara för att man är läkarstudent förväntas man vara så helylle att man vill spy och så fort man gör någonting busigt så får man höra att så kan man ju inte bete sig. I princip alla läkarstudenter får någon gång höra frasen "Hur ska du kunna bli läkare?" av idioter som inte kan skilja på arbetsroll och privatliv.

Hemskt att killarna blir avstängda, kan verkligen föreställa mig vilken ångest de känner just nu...
Senast redigerad av LibertasEtJustitia 2013-05-27 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in