Citat:
Ursprungligen postat av Belamir
Jag tycker inte det är en "normal" reaktion på en lapp med fula ord att anmäla och ställa till ett sånt här liv. Hon som anmälde frågade runt om hur hon skulle göra för att få så stor medial uppmärksamhet som möjligt innan hon drog igång allt också.
Håller med om att det hade varit bättre att bara erkänna när det hände, men kan tänka mig att det tar emot när man sitter 100 pers i en föreläsningssal. Idiotisk grej som har blåsts upp något enormt.
Tycker det ligger både på den som "skämtar" att inte skämta opassande och på den som utsätts för "skämtet" att ha lite självdistans och inte överreagera. I det här fallet har nog båda parter failat.
Har ingen lust att outa mig men jag känner/vet vilka de inblandade är så jag får väl vara din källa om det duger åt hen

Om man läser protokollet så var det ju tydligen en 4-5 "man" inblandade och man skickade lappen
specifikt till henne. Du som tydligen är kursare med dessa människor kanske kan berätta om
huruvida denna kvinna tidigare varit utsatt för mobbing på denna skola.
Det känns ju snarare som att det är ett anatl personer som ser henne som avvikande och att hon
anmäler för att hon fått nog av skiten som säkert pågått ett tag.
Men du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel. Detta kanske bara var en engångsgrej
och det var så att lappen bara råkade hamna hos henne och inte var menad för henne alls?
Klart att dom är JÄTTELEDSNA efteråt och ber om ursäkt. Självklart. Det gör alla mobbare.
Att dom sedan inte bryr sig ett skit är ju som det är ändå.
Kul att somliga FB:are gärna kallar henne för hora och genushora utan att veta bakgrunden.
Vad ska ni göra med hennes facebook då? Fortsätta mobbingen där dom duktiga läkarstudenterna
slutade eller?