• 1
  • 2
2013-05-24, 14:08
Medlem
svampen211s avatar
Köpte nya delar, ny processor, modekort och grafik kort. När jag kopplat in allt så blir det ingen signal mellan skärmen och datorn. Var jävligt noga när jag satte in det att inte nudda massa saker osv. Är bara så jävla trött på skiten nu. Det jag vet inte är kopplat rätt det är fläktarna, behövs en 4 pin ja har 3 pin.

Men de kan ju knappast vara det som gör att datorn inte går igång? Det är 2 lika dana kablar från nätagget varav en inte är inkopplad, på gamla modekortet var det bara en av dem i kopplad och det finns inget ut tag för en till. Vad kan det vara för fel?

Spelar det någon roll hur minnena sitter? Finns 4 utag i ordningen 1vit 1blå 1vit 1blå.
Senast redigerad av svampen211 2013-05-24 kl. 14:10.
Citera
2013-05-24, 14:10
Medlem
cammos avatar
Vad är det för moderkort? Vad är det för grafikkort?
Citera
2013-05-24, 14:10
Medlem
rapefists avatar
Kolla igenom hela skiten igen så att du verkligen har kopplat allt rätt
Citera
2013-05-24, 14:12
Medlem
svampen211s avatar
Gigabyte 78lmt-usb3, gigabyte geforce radeon gtx 660
Citera
2013-05-24, 14:23
Är alla strömkablar inkopplade?
Citera
2013-05-24, 14:37
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Är alla strömkablar inkopplade?

Ja jag tror det, det är ju bara 1 till grafikkortet och 1 till modekortet och dem sitter. Fattar inte vad problemet är. Det är ju 2 sladdar från agget varav en som inte är inkopplad, spelar det någon roll vilken av dessa som är inkopplade? Man kan ju koppla skärmkabel till grafikkortet och modekortet vilken av dessa ska den sitta i. Testat båda men funkar Endå inte.

Jag är inte säker på om mina minnen är ddr3, dem är köpta för ungefär 2 år sedan. Kan det vara därför de inte funkar?
Senast redigerad av svampen211 2013-05-24 kl. 14:43.
Citera
2013-05-24, 15:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd - PC: Stationärt -> Hårdvara PC

//Mod
Citera
2013-05-24, 16:52
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Ja jag tror det, det är ju bara 1 till grafikkortet och 1 till modekortet och dem sitter. Fattar inte vad problemet är. Det är ju 2 sladdar från agget varav en som inte är inkopplad, spelar det någon roll vilken av dessa som är inkopplade? Man kan ju koppla skärmkabel till grafikkortet och modekortet vilken av dessa ska den sitta i. Testat båda men funkar Endå inte.

Jag är inte säker på om mina minnen är ddr3, dem är köpta för ungefär 2 år sedan. Kan det vara därför de inte funkar?

Det är två strömsladdar som ska sitta på moderkortet..... En 8-pins och en 24-pins. Har du kopplat in dom bägge?
Citera
2013-05-24, 16:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollerar kablaget mellan nätaggregat och moderkort. Säkerhetsställ att både 20/24pin och 4/8pin kontakterna sitter inkopplade på moderkortet.
Citera
2013-05-24, 18:04
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Det är två strömsladdar som ska sitta på moderkortet..... En 8-pins och en 24-pins. Har du kopplat in dom bägge?

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kontrollerar kablaget mellan nätaggregat och moderkort. Säkerhetsställ att både 20/24pin och 4/8pin kontakterna sitter inkopplade på moderkortet.

Båda sitter i, musen lyser inte heller när den är inkopplad, verkar ju vara något fel på modekortet?
Citera
2013-05-24, 18:41
Medlem
EXAKT vad är det för märke modell och ålder på nätagget?

En Dator behöver 4 delar för att starta. 5 delar med bild (grafikkort).

Moderkort
Processor (Kylare)
Grafikkort (Skärm + Kabel)
Nätagg (kabel)
Minne

Se till att fixa felet med bara dessa delar innan du blandar in tangentbord, mus, kringutrustning, kablar (USB, SATA osv) mm. JA, såna struntsaker eller porten de satt i är kända för att kunna orsaka fel som död dator, ingen bild, frysningar och olika start fel.

Minnen testar du 1 minne i taget i alla minnes platserna och sen olika kombinationer. I nyare generationers moderkort måste ibland en viss minnes plast har ett fungerande minne i satt för att datorns ska få bild eller starta.

Kablar/knappar som går från chassit till moderkortet kan vara trasiga, sitter på fel plats och därför blockera starten på olika sätt. Dra ur alla och använd en skruvmejsel för att starta datorn som du rör (kortsluter, mjukt) metall piggarna där kablarna från chassit ska sitta.

Distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit kan sitta på fel plats eller glömts bort. Det har tagit allt från 1 sekund till 2 månader innan folk fick allvarliga fel pga det misstaget.

http://www.techsupportforum.com/hard...ur-system.html
Dumpa chassit i förrådet tills du hittat felet och lägger moderkortet på tex kartongen den kom i.

Bios bruka vara inställd på att stänga av moderkortets bild port när den känner att man satt i ett separat grafikkort så testat igen på rätt sätt. Det bruka gå att ändra i bios EFTER att du fixat felet så att båda funkar samtidigt.
Citera
2013-05-25, 15:55
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
EXAKT vad är det för märke modell och ålder på nätagget?

En Dator behöver 4 delar för att starta. 5 delar med bild (grafikkort).

Moderkort
Processor (Kylare)
Grafikkort (Skärm + Kabel)
Nätagg (kabel)
Minne

Se till att fixa felet med bara dessa delar innan du blandar in tangentbord, mus, kringutrustning, kablar (USB, SATA osv) mm. JA, såna struntsaker eller porten de satt i är kända för att kunna orsaka fel som död dator, ingen bild, frysningar och olika start fel.

Minnen testar du 1 minne i taget i alla minnes platserna och sen olika kombinationer. I nyare generationers moderkort måste ibland en viss minnes plast har ett fungerande minne i satt för att datorns ska få bild eller starta.

Kablar/knappar som går från chassit till moderkortet kan vara trasiga, sitter på fel plats och därför blockera starten på olika sätt. Dra ur alla och använd en skruvmejsel för att starta datorn som du rör (kortsluter, mjukt) metall piggarna där kablarna från chassit ska sitta.

Distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit kan sitta på fel plats eller glömts bort. Det har tagit allt från 1 sekund till 2 månader innan folk fick allvarliga fel pga det misstaget.

http://www.techsupportforum.com/hard...ur-system.html
Dumpa chassit i förrådet tills du hittat felet och lägger moderkortet på tex kartongen den kom i.

Bios bruka vara inställd på att stänga av moderkortets bild port när den känner att man satt i ett separat grafikkort så testat igen på rätt sätt. Det bruka gå att ändra i bios EFTER att du fixat felet så att båda funkar samtidigt.

Gick med den till en pc kille och han fixade det. Största problemet var att ramen inte satt ordentligt ^^ men nu har jag ett annat problem. Jag måste ju installera om datorn, men det går inte datorn startar bara om när jag ska sätta igång installations skivan. Skivan ska funka, någon som vet vad det är för fel. Det kommer upp safe mode repair( rekommended) och start Windows normally. Men de funkar ju inte den startar ju bara om då. Jag har valt CDROM som första prioritet i boot meny. Någons om har en aning? Något spec man måste göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in