• 1
  • 2
2013-05-23, 23:42
Medlem
Sitter nu och funderar på hur mycket sprit samt öl/cider jag ska beställa hem till studentveckan och jag har verkligen ingen aning om hur mycket som kommer gå åt med tanke på att man går ut varje kväll osv.

Så tänkte bara om någon kunde dela med sig av hur mycket krök ni hade under eran studentvecka?
Eller om det redan är någon som har laddat upp och isåfall med hur mycket?
Citera
2013-05-23, 23:45
Medlem
TrotsTrollets avatar
Köp upp bolaget så har du ifall det krisar Är ju individuellt hur mycket man super på studenten
Citera
2013-05-23, 23:47
Medlem
myts avatar
De som tar studenten bjuder!
Citera
2013-05-23, 23:51
Bannlyst
Ett helrör om dagen sen går ni ju på krogen!

Så 7 st helrör bör du införskaffa!
Citera
2013-05-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Ett helrör om dagen sen går ni ju på krogen!

Så 7 st helrör bör du införskaffa!

Jag utgår från att detta är ett skämt. Att dricka ett helrör om dagen när man är 18-19 år är definitivt inte att rekommendera någonstans, inte för en äldre person heller för den delen.

Har man tolerans nog att få i sig sådana mängder bör man allvarligt tänka över sitt alkohol(miss)bruk.
Citera
2013-05-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Jag utgår från att detta är ett skämt. Att dricka ett helrör om dagen när man är 18-19 år är definitivt inte att rekommendera någonstans, inte för en äldre person heller för den delen.

Har man tolerans nog att få i sig sådana mängder bör man allvarligt tänka över sitt alkohol(miss)bruk.

För det första så tålde jag bra mycket mer när jag var en youngun 16-20 för det andra så dricker man väl inte allt själv utan bjuder på groggar om man inte är en snåljåp förstås!
Citera
2013-05-24, 15:42
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
för det andra så dricker man väl inte allt själv utan bjuder på groggar om man inte är en snåljåp förstås!
Instämmer, men det jämnar ut sig eftersom ens polare är också schyssta och bjuder så det blir i så fall ett helrör om dagen.
Citera
2013-05-24, 16:53
Medlem
JoeDevolas avatar
Hur ska vi veta hur mycket du dricker? Hur mycket hade du köpt till en sådan här fest? Ta det och gångra med antalet dagar du ska supa!
Citera
2013-05-24, 21:34
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Hur ska vi veta hur mycket du dricker? Hur mycket hade du köpt till en sådan här fest? Ta det och gångra med antalet dagar du ska supa!
Njao, studentenveckan innehåller heldagsfester och leder till en del avtrubbning. Dessutom kommer inte eventuella rester att hinna förgås då det snart är midsommar och strandkrök på gång.

7 helrör eller motsvarande mängd blandade alkoholdrycker ser jag som en bra övre gräns för vad som kommer kunna konsumeras om man inte bjuder betydligt mer än man dricker. Då förväntas 2-3 helrör sitta på avbytarbänken och kan säljas för ockerpengar till polares-törstiga-polare, eller sparas för sommarens aktiviteter.
Citera
2013-05-25, 03:34
Medlem
SnowInformers avatar
Jag ska skaffa ett flak öl till studentveckan. Det ska jag dricka under måndag-torsdag. Sen på fredagen, då själva studenten är, så blir det väl både vodka, öl, vin och champagne.
Citera
2013-05-27, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Jag ska skaffa ett flak öl till studentveckan. Det ska jag dricka under måndag-torsdag. Sen på fredagen, då själva studenten är, så blir det väl både vodka, öl, vin och champagne.

Helt rätt!
Citera
2013-05-28, 00:36
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Njao, studentenveckan innehåller heldagsfester och leder till en del avtrubbning. Dessutom kommer inte eventuella rester att hinna förgås då det snart är midsommar och strandkrök på gång.

7 helrör eller motsvarande mängd blandade alkoholdrycker ser jag som en bra övre gräns för vad som kommer kunna konsumeras om man inte bjuder betydligt mer än man dricker. Då förväntas 2-3 helrör sitta på avbytarbänken och kan säljas för ockerpengar till polares-törstiga-polare, eller sparas för sommarens aktiviteter.

Jag får ge dig rätt här. Jag har ju själv tagit studenten en gång i tiden, så jag borde veta. Heson har ett bra förslag - sponken nog för 10 dagar om man ska supa en vecka. Hade jag partajat som TS i en vecka, hade jag nog fått slå en pling till Betty Ford när sjöslaget är över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in