• 1
  • 2
2011-09-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Sökte på Kungsör enbart för att se om någon lagt märke till denna, min uppväxtort, och se på fan!

Det ni beskådat är den gamla bleckkärlsfabriken, av lokalbefolkningen känd som "Bleckis". Nu ska jag iväg och uträtta lite ärenden men kan återkomma med vidare information om det.

Wuut bodde du i kungsör?!
Citera
2011-10-19, 22:14
Medlem
Kungsör är en liten skithåla av värsta sort. "Byn" som innevånarna valt att kalla stället för, är befolkat av en tredjedel gamlingar som inte jobbar, en tredjedel WT som inte heller gör så mycket för att dra sitt strå till stacken samt en tredjedel som arbetar i Kungsör eller i någon grannkommun. Kontentan av detta blir att Kungsörs kommun ska spara runt 11-12 miljoner, vara socialförvaltningen ca 4 av dessa. Detta kommer att leda till att lilla Kungsör blir ännu mindre attraktivt att flytta till. Det finns inte ett skit att vara stolt över i denna byhåla. Jo förresten, för något år sedan fick kommunen en utmärkelse för att man hade an väldigt bra äldreomsorg. Å andra sidan är skolan i Kungsör en de sämsta i landet. Vad man ska dra för slutsatser av det får väl var och en besluta om själva. Jag bor inte där, men jag är där åtta timmar varje vardag. Det räcker för mig.
Citera
2011-11-10, 21:36
Medlem
Fasios avatar
Upp med hakan nu Man kommer att börja ta emot en massa flyktingar från Somalia och Irak Förstå vilken boom det kommer att blir.. och förstå vad feta bidrag från migrationsverket. Vi kommer att få en hel del arbets tillfällen också: tex tolkar, socialförvaltningen och inom barnomsorgen.
Citera
2012-01-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fasio
Upp med hakan nu Man kommer att börja ta emot en massa flyktingar från Somalia och Irak Förstå vilken boom det kommer att blir.. och förstå vad feta bidrag från migrationsverket. Vi kommer att få en hel del arbets tillfällen också: tex tolkar, socialförvaltningen och inom barnomsorgen.

Kungsör ska spara ca 18 miljoner 2012. Det finns inget utrymme för några som helst satsningar inom varken soc eller barnomsorgen.
Citera
2013-07-18, 10:01
Medlem
Bor i kungsör inget man är stolt över men absolut inget att skämmas för.

Det stora huset vid tågstation är "Bleckis" var rätt kul att springa där förut men nu är det någon som slagit upp kontor och nå varulager.
På 2a våningen kommer jag ihåg att det fanns en käglingbana med en helt okey fylld Bar
var alltid läskigt att ta sig in där för väggen man klättrade på var tydligen direkt larm till polisen.
Vilket tog flera månader för oss att klura ut. Så vi kunde bara springa in och ut på 5 min.

Det finns massor av övergivna hus ute i skogen runt omkring i Kungsör.
Men innan man går in i dom är det säkrast att kollat på dagen om någon bor där. Finns udda människor som bor i totalt sönderslagna hus utan vägar till.
Ett hus vi åkte till för ett par år sedan satt det ett klistermärke på dörren med en Pistol på och så stod det ( Finner vi dig här får din släkt söka efter dig imorgon ) Och när vi tar tag i handtaget och ska gå in, tänds en lampa och en skugga går ner för trappan.
Då var det bra nära att det vart rost i kalsonger, men vi la benen på ryggen och klarade oss.

Ursäkta min skrivning men hoppade dom flesta svenska lektionerna i skolan ^^
Senast redigerad av plockakulor 2013-07-18 kl. 10:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in