2013-05-23, 21:00
Medlem
Varit kund hos min bank sen födsel, och valde att sedan teckna mitt privatkonto hos dem. Sörmlands sparbank, som tillhör swedbank. Fick idag hem ett brev där de ber mig kopiera upp giltig fotolegitimation, med underskrift från två vittnen, och skicka in i bifogat svarskuvert. De hänvisar till penningatvättlagen, där lagen kräver att banken skall "känna sina kunder". Uppgifter såsom organisationsnummer, adress, fax och telefon till banken stämmer, men det känns ju ändå bra djävla dobius alltså. Med tanke på hur lätt det är att bli lurad på identitetshandlingar/kontonummer och dylikt idag, undrar jag lite hur banken tänker där också. Att avfärda detta som bedrägeri känns närmast till hands just nu faktiskt.... Nån som vet något om detta?
Citera
2013-05-23, 21:12
Medlem
Du kan ju ringa dem. Uppdatera gärna tråden sen.
Citera
2013-05-23, 21:45
Bannlyst
Du ser väl för fan vilken adress du skall skicka det till, och är du tveksam ring banken före.
Citera
2013-05-23, 22:22
Medlem
Diablo1118s avatar
Inget konstigt alls har jag fått göra till flera banker och aktiemäklare.
Citera
2013-05-23, 22:28
Medlem
st0ckiss avatar
Fick ett sånt krav från en mäklare som ville sälja min tomt. Har blånekat än så länge.
Vet inte alls vad de gör med fotot, hur de förvarar det, hur pass säker deras förvaring är och så vidare.
Tills jag får svar på dessa frågor tänker jag totalvägra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in