2013-05-23, 17:55
Medlem
jckeis avatar
Jakobssons:

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varken sälj eller köpläge.

Precis som alltid annars.

Utom igår.

Igår var det säljläge.

Bättre svar än så här kan du inte få. Sluta nu bete dig som en 5-åring. Du har fått bra råd. För övrigt tycker jag att du verkar varken ha mognaden eller grundläggande förståelse för hur börsen fungerar för att handla med värdepapper.
2013-05-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Jakobssons:

Bättre svar än så här kan du inte få. Sluta nu bete dig som en 5-åring. Du har fått bra råd. För övrigt tycker jag att du verkar varken ha mognaden eller grundläggande förståelse för hur börsen fungerar för att handla med värdepapper.

Pratat med Tobbe Rosén som säger nedgång vid öppning imorgon. Lutar mer år sälj. Det är ett svar! och sluta säg att att jag har fått det bästa svaret från dig för det har jag inte. Jag har både utbildning och jobb inom finans branchen till skillnad från dig. 5-åring? För att jag säger som det är till dig. Men om du läste mitt tidigare svar så skrev jag att du hör inte hemma vid mina inlägg du har helt enkelt inte rätt kompetens. Hej då!
2013-05-23, 18:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobssons
Men du måste vara bra efterbliven :-)
Jag är i gott sällskap.
Citat:
Pratat med Tobbe Rosén som säger nedgång vid öppning imorgon. Lutar mer år sälj. Det är ett svar!
Vad bra. Lycka till. Edit: För skojs skull säger jag tvärtom.
Citat:
och sluta säg att att jag har fått det bästa svaret från dig för det har jag inte.
jckei är inte jag.
Citat:
Jag har både utbildning och jobb inom finans branchen till skillnad från dig.
Jag är miljonär, till skillnad från dig.
Senast redigerad av Celeno 2013-05-23 kl. 18:36.
2013-05-23, 18:17
Avstängd
kurt-sunes avatar
Helt omöjligt att svara på. Börsen lever ofta sitt eget liv och är sällan rationell. Av egen erfarenhet vet jag att börsen brukar gå precis tvärt emot vad den stora massan tror. Lyssna därför efter på börsforum och leta efter extrem pessimism. Då är det dax att köpa.

Välj då kvalitetsbolag du vet kommer att finnas kvar i framtiden, som exempelvis H&M, SCA, Skanska etc.

Går det ner lite extra är det inget att gråta över... bra bolag kommer alltid tillbaka. Under tiden man väntar får man utdelning. Ju lägre ingångskurs desto högre blir direktavkastningen.
Senast redigerad av kurt-sune 2013-05-23 kl. 18:20.
2013-05-23, 18:39
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Pratat med Tobbe Rosén som säger nedgång vid öppning imorgon. Lutar mer år sälj. Det är ett svar! och sluta säg att att jag har fått det bästa svaret från dig för det har jag inte. Jag har både utbildning och jobb inom finans branchen till skillnad från dig. 5-åring? För att jag säger som det är till dig. Men om du läste mitt tidigare svar så skrev jag att du hör inte hemma vid mina inlägg du har helt enkelt inte rätt kompetens. Hej då!

Men oj, förlåt. Finans branchen säger du... Nej, detta börjar nästan bli obehagligt pinsamt Hej då på dig själv Ola-Conny!
2013-05-23, 19:17
Medlem
Etirdets avatar
Citat:
SUPER TACKSAM FÖR VÄRDERINGAR!

Jag antar att du är full nu då efter att du hört folks värderingar?

EDIT: Jag tycker dock inte du verkar så tacksam.
2013-05-23, 20:17
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Jag har svarat på frågan två gånger, men då du inte begriper så är det dags för dig att sälja och sätta in pengarna på banken istället.
Ajdå, det var han igen.. Såg jag inte.
Citat:
Men du måste vara bra efterbliven :-)
Nu igen alltså.

Kan ni inte bara banna fanskapet? Jag hade ju min signatur i upplysning / förnedring och det gjorde ju slut på posterna ett tag men ja, nu var det ju uppenbarligen dags igen..

Till alla: Skit i att svara på ett skit som postas av den här användaren.
Citat:
Läs ovanstående! Du svarade på vad du gör, vilket är helt ointressant jag fråga om köp eller säljläge!
vilken 5 åring som helt förstår. alltså skriver man jag tror säljläge eller jag tror på köpläge. Inte hur du gör, Du vet ju inte ens vad Warranter är. PUCKO!
Det var visst inte ens det första. Vilken jävla d...

Rapporterat inlägg med förfrågan om ban av användaren. Får väl se hur det går. Trist att han skall komma hit och förpesta vårt forum.

Tidigare historik med den här användaren:
https://www.flashback.org/t2085762
https://www.flashback.org/t2087357 (min post: https://www.flashback.org/sp42143923)
https://www.flashback.org/t2086492 (min post: https://www.flashback.org/sp42121274)

Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Till alla er andra: Om jag vädrade en idé om social utfrysning i attitydförändrande syfte hade ni då hakat på?
Repeat. Förslagsvis. Med lite tur kan vi få honom bannad och slippa anstränga oss för att undvika honom och hans trådar men tillsvidare får vi väl hålla tillgodo med att bara ignorera honom.

Eftersom han är sådant jävla geni med IQ över 0 så kommer han ju dock lista ut att det går att registrera sig igen och fortsätta posta lika .. trådar och bete sig lika socialt efterblivet men det är ju inte mycket att göra något åt i det långa loppet. Med lite tur gallrar han bort sig själv från samhället men det är ju inget att sätta sitt hopp till.
(Till vilken nytta kan man ju undra när vi alla är sådana jävla idioter och ingen av oss vill ha med honom att göra.. Men uppenbarligen har han ju någon slags behov av att få vara med och höra vad vi har att säga ändå.)
Senast redigerad av annanmedlem 2013-05-23 kl. 20:33.
2013-05-23, 20:34
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Men oj, förlåt. Finans branchen säger du... Nej, detta börjar nästan bli obehagligt pinsamt Hej då på dig själv Ola-Conny!
Han är en 20åring som säljer försäkringar ("Försäkringsrådgivare samt Försäkringsförmedlare")

Möjligen att han har fyllt 21 nyligen, vem vet.

Övertro på sin egen förmåga och vet inte hur man beter sig bland eller mot folk.

Inte mycket att hänga i granen.
http://www.judithpvaughan.com/charli...-tree-jpg1.gif
http://ugly-christmas-trees.com/tree...mas-tree-2.jpg
Senast redigerad av annanmedlem 2013-05-23 kl. 20:42.
2013-05-23, 20:49
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Det var ju Morgan som stod och tittade på NASDAQ-skylten och talade om NYSE hade sådan påverkan på världsekonomin och hur han själv brukade kolla hur det hade gått med den amerikanska börsen.

Ola-Conny är ju hunk.

Tobbe Rosens analyser har ju inte mycket av förutspåelse i sig. Stöd och motståndsnivåer och snack om VIX och nära till nödutgången .. Handlar man bara under dagen och inte kan titta själv kanske det har något värde annars vettetusan.

Tvivlar på att handlarna på SEB är avundsjuka på Jacobssons tighta kontakt med Tobias

"En gång kommenterade jag Tobias video på Youtube och fick ett svar!"

De amerikanska börserna brukar väl ofta stänga på en stöd eller motståndsnivå och sedan öppna någon annanstans och handlar man då bara under dagen så var ju den rörelsen redan gjord så att säga.
Senast redigerad av annanmedlem 2013-05-23 kl. 21:02.
2013-05-23, 20:57
Medlem
Vet inte vem Ola-Conny är men TS första trådstart är episk och borde hamn i humorforat.
De övriga kommer inte långt efter speciellt när TS spårar ur och kallar alla för idiot och skitigeunge mm
Senast redigerad av slicklapp 2013-05-23 kl. 20:58. Anledning: Stavfel
2013-05-23, 21:04
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Vet inte vem Ola-Conny är men TS första trådstart är episk och borde hamn i humorforat.
De övriga kommer inte långt efter speciellt när TS spårar ur och kallar alla för idiot och skitigeunge mm
Ola-Conny är en kille som är med i ett program om Ullared där han och Morgan jobbar. Han och Morgan har senare fått sitt eget program där de åker runt i världen och ger sina reflektioner.

Ola-Conny tycker jag väl verkar rätt normalbegåvad egentligen och som en schysst kille men han är ju inte bäst på engelska och ja.. Det är väl inte direkt utbildningsradion man tittar på så att säga. Visst gymintresse har han med.

Morgan är någon slags säkerhetsansvarig, går runt och kollar så att det finns plåster i nödsituationsautomaterna Han känns väl inte riktigt lika "speciell" som Ola-Conny.

http://www.youtube.com/watch?v=f8jbXBFdCIQ
"You have water for droves? Have you more for better väx up? Have you cow boop to ... the droves? Gödsel? Eller?"
"For näring!"
http://www.youtube.com/watch?v=uZetK3OPtnc
Senast redigerad av annanmedlem 2013-05-23 kl. 21:15.
2013-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Jag ligger alltid 90-100% fullinvesterad. Jag bryr mig inte om svängningar och blir bara glad om det rasar lite så jag får köpa billigare.

Fast frågan är ju med vilka pengar du kan köpa billigt om du ligger 90-100% fullinvesterad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in