2013-05-23, 13:45
Bannlyst
Tjenare alla!
Jag städade precis ur min lägenhet och hittade en gammal dator. Då denna är inte i sitt bästa skick funderade jag på finns det några alternativa användningsområden för datordelarna så de fortfarande gör nytta på något sätt? Isf vad vinner jag på att göra detta?
Citera
2013-05-23, 13:46
Medlem
Du nämner inte vad som är okey och vad som inte fungerar på datorn. Är den i körbart skick överhuvudtaget?
Citera
2013-05-23, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Du nämner inte vad som är okey och vad som inte fungerar på datorn. Är den i körbart skick överhuvudtaget?
Datorn fungerar som den borde, jag tror allting fungerar förutom någon utav fläktarna.
Citera
2013-05-23, 13:51
Medlem
Förr ställde man kanske den gamla datorn som någon sort server, men en annan möjlighet skulle kunna vara att ge den till någon som bara vill surfa lite och inget annat. Då räcker den gamla datorn till utan problem.
Citera
2013-05-23, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Förr ställde man kanske den gamla datorn som någon sort server, men en annan möjlighet skulle kunna vara att ge den till någon som bara vill surfa lite och inget annat. Då räcker den gamla datorn till utan problem.
Det skulle vara en bra idé.
Men om vi tänker att vi ska återanvända delarna med ett annat syfte. Driva en fläkt på den varma sommardagen med ett nätagg? något sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in