• 1
  • 2
2013-05-23, 12:44
Moderator
Semesters avatar
Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius driver tillsammans bolaget "Economista" vars affärsidé är att utbilda unga människor att tänka ekonomiskt. Säkerligen en god idé i en tid där det är lätt att både falla in i dagens dyra vanor samt lätta krediter. Något oklart hur verksamheten går än så länge efter att deras fösta turné fick ställas in men jag noterar att en föreläsning de har nu i veckan är slutsåld. Oavsett vad så ska man akta sig för att lättvindigt varken hylla eller såga något efter bara några månader.

Isabella har en egen tråd men Pingis är ännu outforskad. Lättillgänglig information säger att on är utbildad civilekonom och har ett förflutet inom investment banking. Hon valde för några år sedan att gå vidare till tidningsbranschen och har varit chefredaktör på bl.a. "ELLE puls" och "Passion for business".

Att många väljer att lämna den allmänt tuffa investment banking karriären efter några år är vanligt. Att lämna chefredaktörsjobb för att jobba med hennes nuvarande utbildnings och föreläsningskoncept var mer oväntat. Jag undrar om förklaringen till det nya karriärsbytet kan ligga i det plagiat som uppmärksammades förra året. Hon sa då i maj 2012 att "hon jobbar på som vanligt" men bara 5 månader senare presenterar hon sitt nya företag "Economista". Eftersom en sådan idé kräver en del planering och förhandlingar med hennes nya partner känns det som hon ganska snabbt måste ha (tvingats?) lämnat tidningsbranschen efter plagiatsavslöjandet.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...a-som-vanligt/

Hon är f.ö. ensam om sitt namn i Sverige, var hennes pappa eller mamma händelsevis pingissfantast?

Någon som vet något mer om henne?
Senast redigerad av Semester 2013-05-23 kl. 12:47.
Citera
2013-05-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester

Hon är f.ö. ensam om sitt namn i Sverige, var hennes pappa eller mamma händelsevis pingissfantast?

pinigs-fantast my ass.
pinigs är ju en förklenande benämning på bordtennis, precis som att skriva reporter istället för journalist.
Citera
2013-05-23, 16:37
Medlem
Pingis Ingegerd Kristina Hadenius, 35(!) år gammal.

Vad gör en 35åring business med BB för? De är nog samma skrot och korn, leecha på varandra för att tjäna mer cash av ingen vidare prestation alls.

Vill gärna höra mer om plagiatbesvären utan att klicka in på nyheter 24, om någon orkar!
Citera
2013-10-07, 02:14
Medlem
Hon åkte dit för plagiat förra sommaren, under sin tid som publisher på IDG:

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3476534.ece

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3478015.ece
Citera
2013-10-09, 18:19
Medlem
Somatons avatar
Som jag har förstått det är hon inte döpt till Pingis utan bytte till det efter att hon haft det som smeknamn.
Citera
2013-10-09, 19:36
Medlem
Hon döpte om sig till pingis eftersom hon alltid har haft det som smeknamn. Anledningen till det är att hon gick precis som en pingvin när hon var yngre. (Källa: Hennes föreläsning)
Citera
2013-10-10, 12:38
Medlem
T33THs avatar
Har en vän som var tillsammans med denna Pingis.

Han antydde att hon var besatt av pengar och framför allt andras pengar.

Tydligen en ok tjej, men med tydliga tecken på girighet.

Min vän har gamla pengar och ett bra namn som lockade henne, men som militär underättelseman fick han reda på info som inte var önskvärd.

Personligen tycker jag hon känns som 100 % yta och saknar markkontakt.
Citera
2014-09-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T33TH
Har en vän som var tillsammans med denna Pingis.

Han antydde att hon var besatt av pengar och framför allt andras pengar.

Tydligen en ok tjej, men med tydliga tecken på girighet.

Min vän har gamla pengar och ett bra namn som lockade henne, men som militär underättelseman fick han reda på info som inte var önskvärd.

Personligen tycker jag hon känns som 100 % yta och saknar markkontakt.

Förvånar mig inte. Hon gifte sig med vd'n för IDG ju.
Citera
2014-09-11, 21:12
Medlem
Hon borde bo på USA och vara aktiv i Republikanerna.
Hon verkar inte ha så mycket annat än drivet efter pengar.
Men hon är rätt attraktiv...
Citera
2019-11-07, 22:01
Medlem
Butty-Boyss avatar
Isabella Löwengrip verkar ha otur med människor hon omger sig med. Eller så dras en viss typ av människor till varandra. Verkar vara mycket yta och pengar och luftiga affärer. Men också oseriöst.

Att vara verkställande direktör, som Pingis, förpliktigar. "Shit runs downhill." Stackars personal.

SvD: Var anställd av Löwengrip: ”Värsta tiden i mitt liv”

Citat:
Uppsägningar under pågående sjukskrivningar, personal som arbetat utan avtal och en högt uppsatt chef som haft en ”hackkyckling” åt gången. För SvD Näringsliv berättar tidigare anställda om priset personalen behövt betala

Citat:
Källorna kritiserar oberoende av varandra ledningen för arbetsklimatet i bolagen – det handlar bland annat om osäkra anställningar som staplas på varandra, sjukskrivningar, hög personalomsättning och utfrysning av personal.

I ett normalt företag hade detta för länge sedan lett till att VD:n fått en spark i ryggen. Fast Pingis är ju delägare. Så vad skall Bella göra? Köpa ut Pingis? Javisst.

SvD: Efter krisen – Löwengrip öppnar för ägarbyte

Citat:
Efter turbulensen i bolagsgruppen ser det ut att bli ett ägarskifte i skönhetsbolaget Löwengrip Beauty. Isabella Löwengrip berättar för SvD att hon öppnar för att köpa ut affärspartnern Pingis Hadenius.

De har "olika syn på hur bolaget ska drivas".

Pingis verkar ju vara åt psykopat-hållet. Sen att hon och Bella förtjänat varandra kan ju vara en sak. Men vem vill ha att göra med Pingis nu? Har hon bränt alla sina broar i Stockholm i och med detta?
Senast redigerad av Butty-Boys 2019-11-07 kl. 22:04.
Citera
2019-11-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Isabella Löwengrip verkar ha otur med människor hon omger sig med. Eller så dras en viss typ av människor till varandra. Verkar vara mycket yta och pengar och luftiga affärer. Men också oseriöst.

Att vara verkställande direktör, som Pingis, förpliktigar. "Shit runs downhill." Stackars personal.

SvD: Var anställd av Löwengrip: ”Värsta tiden i mitt liv”

I ett normalt företag hade detta för länge sedan lett till att VD:n fått en spark i ryggen. Fast Pingis är ju delägare. Så vad skall Bella göra? Köpa ut Pingis? Javisst.

SvD: Efter krisen – Löwengrip öppnar för ägarbyte

De har "olika syn på hur bolaget ska drivas".

Pingis verkar ju vara åt psykopat-hållet. Sen att hon och Bella förtjänat varandra kan ju vara en sak. Men vem vill ha att göra med Pingis nu? Har hon bränt alla sina broar i Stockholm i och med detta?

Pingis är fullständigt vidrig. Pingis satsar på sjukvård och vårdcentraler nu. Perfekt för henne att mobba patienter.
Citera
2019-11-08, 16:25
Medlem
Manjakiss avatar
Ingen som knullat henne och kan komma med något smaskigt?
Tar hon den i tvåan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in