• 1
  • 2
2013-05-22, 19:15
Medlem
Hey
Jag arbetar med musikproduktion och tar backup 1-2 gånger i veckan för alla ljudfiler.
3 veckor sen fick min macbook en fin blackout och detta förstås innan jag tänkt göra backup.
Ett par jätte viktiga ljudfiler som jag arbetade med den veckan fanns där.
När jag lämnade in den så var jag specifik med att den viktigaste mappen är min Logic-mapp.
För det betalade jag backup-service 495kr.

Hämtade ut den idag och kollar igenom alla filer, allt skit finns med förutom den absolut viktigaste mappen!!! De la inte över Logic-mappen alls, inte ens de filer som jag redan har backup på finns.

Så jag betalade 495kr för ingenting?? Och när man vet att de hade möjligheten att kopiera den men
inte gjort det fast det var den som var viktig så blir man arg som fan!!!

Finns det något jag kan göra??
Citera
2013-05-22, 19:18
Medlem
sommarlovs avatar
Du menar att de har skrivit över disken?
Du kan alltid prova ett program för att leta efter raderade filer, finns flera att välja på.

I fortsättningen, se till att din Time-machine funkar...
Citera
2013-05-22, 19:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning trist historia, men har du provat med någon recoveryprogram?

Nu använder jag dock inte Mac, men det bör väl även finnas sådant så som det gör till PC.
Citera
2013-05-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du menar att de har skrivit över disken?
Du kan alltid prova ett program för att leta efter raderade filer, finns flera att välja på.

I fortsättningen, se till att din Time-machine funkar...

De ominstallerade datorn och la över "allt" på en annan disk som de sedan överförde tillbaka igen.
Har senaste versionen av OS X som är skitseg samt en mapp med allt de har gjort backup på.

Har du tips på något sånt program?

Mm :/
Citera
2013-05-22, 19:24
Medlem
Någon som vet om Wondershare Recovery funkar bra?
http://www.wondershare.com/disk-util...-recovery.html
Citera
2013-05-22, 19:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lyfter över tråden till -> Programvara - Mac OS

//Mod
Citera
2013-05-22, 20:15
Medlem
SirKnasens avatar
Och du har frågat om Elgiganten har kvar datan på sin backupdisk?
Det är ju möjligt att de faktiskt tog backup på Logicmappen men av någon anledning glömde kopiera tillbaka den?
Citera
2013-05-22, 20:18
Medlem
tzjs avatar
Har du betalat för backup, och backup inte existerar efter deras ingrepp så är det fel av Elgiganten anser jag.

Däremot så bör du ALLTID ALLTID ALLTID själv vara säker på att du har backuper på allt som är viktigt för dig. Gärna på 2 eller fler diskar.

Läs lite om Time machine och hur det fungerar. Helt ovärdeligt verktyg som är inbyggt i din mac.
Citera
2013-05-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Och du har frågat om Elgiganten har kvar datan på sin backupdisk?
Det är ju möjligt att de faktiskt tog backup på Logicmappen men av någon anledning glömde kopiera tillbaka den?

Servicen stängde precis när jag ringde men skall ringa igen så fort dom öppnar imorgon och fråga.
Tänkte på det med och hoppas det är så.
Citera
2013-05-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har du betalat för backup, och backup inte existerar efter deras ingrepp så är det fel av Elgiganten anser jag.

Däremot så bör du ALLTID ALLTID ALLTID själv vara säker på att du har backuper på allt som är viktigt för dig. Gärna på 2 eller fler diskar.

Läs lite om Time machine och hur det fungerar. Helt ovärdeligt verktyg som är inbyggt i din mac.

Mm precis. Skulle köra backup men missade de 3 sista arbetsdagarna innan blackouten :/
Btw, finns det någon trådlös lösning med Time Maschine?
Citera
2013-05-22, 20:39
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverlightz
Mm precis. Skulle köra backup men missade de 3 sista arbetsdagarna innan blackouten :/
Btw, finns det någon trådlös lösning med Time Maschine?

Time capsule erbjuder den möjligheten.
Citera
2013-05-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Time capsule erbjuder den möjligheten.

Perfekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera