2013-05-23, 11:20
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Varför terroristattack istället för vanligt mord?

Politiska skäl och försöker sätta skräck i befolkningen. Dvs ett terrordåd.
Citera
2013-05-23, 11:24
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Rätt skönt att man i andra länder vågar visa negermuslimerna som dem är, och inte vitpixlade.

Vitpixling är förstås ett rätt fjantigt påfund av någon "smart" typ som i all sin godhet försökt stävja onödigt rashat. Jag kan bara hoppas att den som är smart nog att se igenom vitpixling också kan begripa att min negermuslim till granne inte hade något med detta illdåd att göra. Annars brukar ju sverigedemokrater vara först med att ta till lipen när de blir kallade rasister och tölpar och på andra sätt drabbas av generalisering.
Citera
2013-05-23, 11:30
Medlem
TheFatControllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag begriper inte riktigt logiken här. På vilket sätt påverkar den vanlige Svenskens riksdagsröster att den muslimska negern i London halshugger en Brittisk soldat?

Jag tvivlar starkt på att dina riksdagsröster i dagsläget spelar roll alls där.

Tror du att syftet med "kriget mot terrorismen" är att bekämpa "terror". När resultatet blir det motsatta...är det långsökt att tro att även syftet varit det motsatta?
Senast redigerad av TheFatController 2013-05-23 kl. 11:40. Anledning: tog bort onödigt
Citera
2013-05-23, 11:31
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Jag begriper inte riktigt logiken här. På vilket sätt påverkar den vanlige Svenskens riksdagsröster att den muslimska negern i London halshugger en Brittisk soldat?

Nej, klart du inte gör. Jag förväntade mig inget annat heller.

Sånna som "du" tänker likadant och bedriver/supportar samma typ av ut/in-rikespolitik.. så det kvittar om du är svensk eller irländare. Jag pratar om den typ av politiken man främjar, man skapar kaos i världen och sedan gnäller man.
Citera
2013-05-23, 11:35
Medlem
guld200s avatar
Aftonbladet UNDANHÅLLER än en gång att männen skrikit ALLAHU AKBAR !

Aftonbladets högsta önskan måste vara att svenskar blir styckade på det här sättet på öppna gator i Sverige ?

Det är för helvete helt sjukt.
Citera
2013-05-23, 11:43
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Jag råkade se SVT's nyheter i morse i ett väntrum, märkligt nog visades inga filmbilder på förövaren med köttklyvaren & blodiga händer. Var det för att värna om hans integritet? Eller att han kanske är oskyldig?

På Dansk TV visades givetvis filmen, även på Expressens WebTV

Ganska väntat, man sitter och babblar om Astrid Lindgren och med Tommy Nilsson i stället. Liten heder dock åt TV4 som vågade visa videon, stora minuspoäng för att man pixlade ansiktet på GM, ganska uppenbart att de är skyldiga så den sedvanliga bortförklaringen kan de inte använda för pixlingen.

Kontrasten mellan svensk och utländsk rapportering är som vanligt grotesk, på Sky News satt det inatt två personer i soffan tyckte att maskerade, demonstrerande brittiska muslimer med uppmaning till mord på plakaten alla borde åtalas, något som skulle vara helt otänkbart i svensk TV.
Senast redigerad av GoEk 2013-05-23 kl. 11:46.
Citera
2013-05-23, 11:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guld200
Aftonbladet UNDANHÅLLER än en gång att männen skrikit ALLAHU AKBAR !

Aftonbladets högsta önskan måste vara att svenskar blir styckade på det här sättet på öppna gator i Sverige ?

Det är för helvete helt sjukt.

Ungefär som media här skriver ut Oro för repressalier som nyhet kring händelsen. Så det brukar vara, inget att gå till botten med det verkliga problemet utan allt för att få folk att glömma att det hända. Exakt samma taktik som efter Stockholmsbombaren med andra ord.
Citera
2013-05-23, 11:48
Medlem
Vilket land är gärningsmännen från? Vad tror Ni driver hatet?
Citera
2013-05-23, 11:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nej, klart du inte gör. Jag förväntade mig inget annat heller.

Sånna som "du" tänker likadant och bedriver/supportar samma typ av ut/in-rikespolitik.. så det kvittar om du är svensk eller irländare. Jag pratar om den typ av politiken man främjar, man skapar kaos i världen och sedan gnäller man.
"Sånna som du", vad menar du? Jag har gjort ett inlägg i tråden med en rimlig fråga & sen tillskriver du mig ansvar för all världens in/utrikespolitik & dessutom påstår du att jag gnäller.
Svara inte, psykotiker åker alltid på Ignore.
---

Jag trodde tråden handlade om att två muslimska negrer halshuggit en brittisk soldat.
Och när vi nu är innte på topic så undrar jag hur rapporteringen har sett ut i andra länders media, jag har ju sett att filmen visades opixlad i Danmark. Hur har det varit i Norge & Finland's TV?

Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Vilket land är gärningsmännen från? Vad tror Ni driver hatet?
Jag tyckte dom såg centralafrikanska ut.
Citera
2013-05-23, 11:49
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatController
Jag tvivlar starkt på att dina riksdagsröster i dagsläget spelar roll alls där.

Tror du att syftet med "kriget mot terrorismen" är att bekämpa "terror". När resultatet blir det motsatta...är det långsökt att tro att även syftet varit det motsatta?

Spelar ingen roll, hade vi inte haft trupper (med gott syfte) i Afghanistan hade dessa muppar mördat för att de inte får införa Sharia eller för hur korsriddarna tog död på någon Imam för något tusen år sedan, de är inte intresserade av att "integreras", likt en parasit lever de på vår frihet och våra pengar.
Citera
2013-05-23, 11:55
Medlem
TheFatControllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vitpixling är förstås ett rätt fjantigt påfund av någon "smart" typ som i all sin godhet försökt stävja onödigt rashat. Jag kan bara hoppas att den som är smart nog att se igenom vitpixling också kan begripa att min negermuslim till granne inte hade något med detta illdåd att göra. Annars brukar ju sverigedemokrater vara först med att ta till lipen när de blir kallade rasister och tölpar och på andra sätt drabbas av generalisering.

Väl rutet.
Massmedia som i sin överhöjda godhet tar sina läsare för imbiciller - samma massmedia gör oss till imbiciller. Flashback är en spegel av svensk MSM (och vice versa).
Citera
2013-05-23, 11:56
Medlem
Grandmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vilken dynga du skriver alltså.

Innan usa kom in och ställde till med ett helvete för befolkningen så kom de flesta rätt bra överens. För att inte snacka om Pakistan.

Hur är det med irak då, om du är så smart och tror på ditt egna snack.. är det bättre där nu än innan usa:s invasion? Detta är en rak fråga, så svara rakt.

Kurderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in