Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Jag håller med det fetmarkerade. Det behövs fler händelser som dessa för att få folk att vakna upp. Däremot kommer jag inte sitta vid datorn när det hela urartar, jag kommer finnas på gatan och se till att även vi har yxor denna gång.
Det är sinnesjukt att sitt och hoppas på religiöst motiverat våld! De radikaliserade muslimerna hoppas säkert på våld ifrån "de otrognas" sida, för att hetsa upp stämningen ytterligar. Detta är bara en av många likheter mellan radikaliserade islamister och radikaliserade islamofober.
Däremot, om situationen skulle helt urarta, vare sig det är radikaliserade islamofober, radikaliserade islamister, eller både och, som står för ett våld som vare sig polis eller militär förmår bemästra, ja då kommer våldsverkarna att få känna av nordmännens vrede. För den finns verkligen där, dock alltid tillsammans med en massa självbehärskning. Men släpps "herr och fru Svennsons" vrede lös så får nog såväl islamofober som islamister se sig över axlarna. Men detta gäller givetvis bara om vare sig polis eller militär kan hålla ordning i samhället.