2013-05-22, 22:38
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är fortfarande en fras, gosse. Säkert hade de motiv men det har inget med islam att göra.

De är ju uppenbart mentalsjuka.

Om de själva SÄGER att detta dåd har med Islam att göra vem fan är du att käfta emot?
Citera
2013-05-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Politiskt motiverade dåd räknas som terrordåd - och de är alla vansinnesdåd. Se även terroristklassade Baader-Meinhof och Ted Kaczynski. Inget nytt påhitt eller något som enbart gäller svarta och muslimer med andra ord.
Jag kanske har missat något men Unabombaren och Baader-Meinhofs dåd känns mer planerade. De höll ju på i åratal. Det här verkar handla om en mer spontan impulsiv handling. Annars borde väl gm ha en flyktplan?
Citera
Medlem
TheBurdens avatar
Experten: Är det en trend är det allvarligt

Citat:
Tidigt stämplade engelska medier attacken som "ett eventuellt terrordåd" - uppgifter som premiärministern David Cameron sedan bekräftade.

Och enligt terrorexperten Peter Jonsson börjar ett mörkt mönster uppenbara sig.

– Om det här är en trend, så är det allvarligt, säger han i Expressens Primetime.

http://www.expressen.se/nyheter/experten-ar-det-en-trend-ar-det-allvarligt/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är fortfarande en fras, gosse. Säkert hade de motiv men det har inget med islam att göra.

De är ju uppenbart mentalsjuka.

Och Auchwitz hade inge me nazismen å göra minsann. De tolkade nazismen helt fel, de var sinnessjuka.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlsbleDeniability
Ni som säger att det finns ett solklart motiv när han säger, "I swear by the almighty Allah, we will not stop fighting you".. Vilket jävla motiv hittar ni då?

"Jag svär på Gud att jag inte kommer sluta att strida mot er" -- motiv?

"Mammas död jag kommer inte sluta att strida mot er" -- motiv?

Ni är ju helt brända

Det här är så ironiskt att det inte bara är sant! UK och Cameron skickar vapen till terrorister (jihadister) i Syrien och så slår dessa avskum tillbaka på landet.

Funny, eh?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16825908.ab

Citat:
Det finns starka indikationer på att det här är ett terroristdåd.

LMAO

What goes around, comes around.
Citera
Medlem
Visste att detta skulle inträffa i staden som saknar dialogpolis.
Citat:
Metoder med dialogpoliser kopieras runt om i Storbritannien, men inte i London.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svensk-dialogpolis-kritisk-till-brittisk-insats_6378156.svd
Citera
2013-05-22, 22:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Så nu ska brittiska soldater kanske som franska blev förra året uppmanade att inte gå omkring i uniform (efter ett samma typ av terrorattentat där), nästa steg polisen ska inte ha uniform (i Sverige är vi ju nästan redan där då helt inte ska visa sig...), efter det kvinnor ska inte gå runt och visa utan burka osv osv. Detta är den nya verkligheten.
Citera
2013-05-22, 22:41
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Möjligt att det räknas som ett terrordåd i England men personligen tycker jag att det mer liknar ett vansinnesdåd. Aja, viktigast är att dessa personer buras in. De har förbrukat sin rätt att leva i vårt öppna samhälle.

Då målet var riktat mot en soldat och deras fina känsla för att skapa PR så lär det klassas som ett terrorbrott, terror betyder ju skräck, iallafall på Engelska och nog fan är det ett skräckbrott, inte sant?

Snart kommer alla muslimer vara tillbaka i öknen eller döda.
Citera
2013-05-22, 22:42
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Jag kanske har missat något men Unabombaren och Baader-Meinhofs dåd känns mer planerade. De höll ju på i åratal. Det här verkar handla om en mer spontan impulsiv handling. Annars borde väl gm ha en flyktplan?

Vad vet du om deras planer? De hade en bil full av knivar och körde över en soldat som just lämnat baracken. Tror du att det var ren tur att de körde förbi just då? Och bara av en händelse så var bilen full av enorma knivar, köttyxor och minst en kass pistol som exploderade när de sköt mot polisen?
Citera
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
För han har ju knappast återvänt till kristendomen! Han är väl då snarare en kovertit till islam, vilka brukar vara de mest fanatiska, då de måste bevisa sin religiösa nitälskan för omgivningen.
Jag kan förklara. Det är så att inom islam så betraktar man islam som den rätta ursprungliga läran. Kristendomen är enligt muslimers sätt att se det en pervertering och felaktig utövning av islam. Så när en kristen blir muslim så anses det som att den kristne återvänt till den ursprungliga monoteistiska tron.

Det här är en väldigt vanlig uppfattning bland muslimer och inte bara islamister. Jag har arbetat och bor tidvis i ett land i mellanöstern och det är påfallande att i princip alla muslimska länder så sker ingen undervisning om andra religioner som tex i Sverige. Detta får lite lustiga konsekvenser att de flesta i de där länderna har en hel del mycket märkliga missuppfattningar om andra religioner. För någon månad sedan frågade en ung man från Saudi mig mycket vänligt om jag visste om att kristendomen uppmuntrar homosexualitet? En man från Syrien sade en gång till mig att kristendomen är en förvriden bild, Jesus var muslim och apostlarna förvrängde och perverterade budskapet och därför skickades den sista profeten (Muhammed) till mänskligheten. Jo, en man från Jordanien tar priset, han trodde på fullt allvar att hinduer tillber kossor och äter deras avföring dagligen. Och alla de här tre, som är de värsta exemplen, är män med högskoleutbildning och kvalificerade arbeten!

Edit: En annan arab sade också en rätt lustig sak, han menade att kristendomen inte var monoteistisk (dvs en gud) och att kristna tror på tre gudar pga att man talade om fadern, sonen och den helige anden. Jag är för dåligt insatt i religion men jag tror nog att det endast finns en gud inom kristendomen.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-05-22 kl. 22:46.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Att de har pluggat en lära i en många år och sedan använder denna för att motivera dådet. Hur ska det inte ses som terror?
Citera
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Precis.

Detta var ren och skär terrorism, och det kommer att bli mycket dryga påföljder för detta improviserade djungelparty. Livstid utan möjlighet till benådning kan utdömas för:

Jag gissar att påföljderna för samtliga islamistiska bidragsparasiterna kan bli rätt grisiga nu också. Nu är det slutdaltat, salafislöddret åker ut med huvudet före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in