2016-08-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Agenter?

Typisk sosseretorik, att anklaga meningsmotståndare för att vara agenter. Är verkligen analysen så skarp att vänstern inte har bättre än smutskastning att komma med?
Citera
2016-11-22, 15:46
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Typisk sosseretorik, att anklaga meningsmotståndare för att vara agenter. Är verkligen analysen så skarp att vänstern inte har bättre än smutskastning att komma med?
Numera inser man från alla håll att hemlignissar och ryktesspridare av alla de slag blivit grundlurade till att verka för världsfred på eliternas ensidiga villkor och vinstintresse.
CIA har så fått sitt egna inbördeskrig sedan man av NATO tvingats gå för långt då allt man försökt från Contrasskandal till SI osv aldrig blivit nog.
Palme var den som hade genomskådat NATO och också i tid skulle kunna förklara för sina förtrogna inom CIA. Därför måste han avlivas.
Holmer genomskådade sedan hur Säpo samspelade direkt med NATO då man genomförde statskuppen här i skuggan av Palmemordet så att heller inte någon rättsutredning kunnat fungera.
Både Holmér och Palme har man dessutom och typiskt nog också försökt karaktärsmörda på liknande sätt slutligen.
Citera
2017-07-31, 22:48
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Numera inser man från alla håll att hemlignissar och ryktesspridare av alla de slag blivit grundlurade till att verka för världsfred på eliternas ensidiga villkor och vinstintresse.
CIA har så fått sitt egna inbördeskrig sedan man av NATO tvingats gå för långt då allt man försökt från Contrasskandal till SI osv aldrig blivit nog.
Palme var den som hade genomskådat NATO och också i tid skulle kunna förklara för sina förtrogna inom CIA. Därför måste han avlivas.
Holmer genomskådade sedan hur Säpo samspelade direkt med NATO då man genomförde statskuppen här i skuggan av Palmemordet så att heller inte någon rättsutredning kunnat fungera.
Både Holmér och Palme har man dessutom och typiskt nog också försökt karaktärsmörda på liknande sätt slutligen.

Här har alla hästar varit lösa länge nog.
Bump.
Citera
2017-08-19, 17:10
Medlem
Camdreas avatar
Intressant tråd, som jag upptäckte idag. Saknar ingående kunskaper om mordet, men minns det naturligtvis.

Det som jag efter alla dessa år - 30 år! - undrar är varför "Palmegruppen" fortfarande är aktiv.

Googlade gruppen och fann den här artikeln fr sept 2016 i Inblick. Citat: "I somras fick Palme-gruppen del av hemligstämplat material från Säpo som pekar ut Palmes mördare och nämner att Sovjetunionen kände till Palmemordet i förväg. Strax efter överlämnandet gick så gott som hela Palme-gruppen i pension". Men av den fortsatta artikeln framgår, att så inte riktigt är fallet. Däremot minskas den trots några nyanställningar. Parallellt med Palmegruppen har alltså SÄPO bedrivit sin egen utredning lika länge. Det är ju inte förvånande iofs, men varför har de inte samarbetat? Sommaren 2016 lämnade SÅPO över sin utredning till Palmegruppen.
GM uppgavs vara en namngiven narkotikahandlande ryss, som också skulle vara skyldig till flera mord i Sverige. OCH: citat: "Jan-Henrik Barrling ville redan i början av 1990-talet vittna om diplomatbuggningen men stoppades av regeringen, efter ett beslut av dåvarande biträdande civilministern Margot Wallström."

Här hittar man artikeln: http://www.inblick.se/nyheter/2016/0...-i-princip-ner

Kanske är Palmegruppens uppgift inte alls att hitta sanningen utan i stället att se till att sanningen blir fortsatt dold?

F ö tycker jag att gruppen ska läggas ner.
Citera
2017-08-26, 18:14
Medlem
Lisbet Palme är det största mysteriet, det som inte kan förklaras med någon vettig hypotes hittills.

Jag saknar följande tänkbara förklaringar, även om de tyvärr bara gör alltsammans ännu mer fantastiskt. (Men jag håller med om att trådstartens tankegångar är mycket intressanta och verkar fullt tänkbara)

Självmordspakt. Det kan ha varit så att båda skulle skjutas, i samförstånd. Sådant förekommer. Men mördaren klantade det till det, kanske för att LP reagerade instinktivt när OP föll ihop, och avslutade inte. Här står nu LP kvar på platsen helt emot planerna, och måste hantera situationen. LP var knappast initiativtagaren till en sådan pakt (edit: eller tvärtom, ställd inför OP:s planer kan hon ha tagit initiativ till att få "åka med" ), men kan ändå ha ingått den av olika skäl. Som situationen raskt ändras, kan hennes incitament också ögonblickligen ändras. Om detta är fallet, kan man förstå mer om orsakerna bakom hur LP och andra som kanske kände till det agerar efter händelsen.

"Jag går inte ensam". Suicidala personer, främst män, tar gärna med sig någon/några, gärna ur sin familj. Det kan vara i en förvrängd form av omsorg, "stackars Lisbet ska inte behöva vara kvar med den här sörjan efteråt". Om jag inte tar fel så är AIDS bland annat också en omdömespåverkande sjukdom, liksom många andra fysiska åkommor. Min minnesbild av omdömen om OP medan han levde var, att han ansågs ha stor förmåga att övertyga, vilket i sin starkaste form brukar kallas dupera eller manipulera. Om vi antar att det förelåg en självmordspakt kan detta ha en koppling till skälet för den.

Om man antar att OP är teaterdirektör för hela skådespelet och att avsikten är att lösa flera problem samtidigt, alltså ett kvickt slut, att dölja sådant som skadar riket och partiet samt att håva in sympatier på det hemska dådet, så är LP både en risk och en bonus i spelet. En risk om hon finns kvar efteråt, en bonus om hon också är ett offer.

Utifrån sett, om uppgifterna om att OP vänstrade regelbundet är riktiga, så får det en lätt att börja försöka gradera OP:s lojalitet och syn på sin livspartner LP. I vilken utsträckning var hon ett objekt? I vilken utsträckning var hon försumbar i förhållande till risk och bonus?

Att ett antal personer kände till vad som var på gång verkar ju troligt och rimligt. Att några av dessa skulle ha vetat om planerna för LP är troligt/tänkbart, men inte nödvändigt. Anta att några ändå visste, borde det inte vara än mer utmanande att också tänka på vad de medverkade i om LP var ett tänkt offer? De kan ha varit så chockade av att OP hade de avsikter som gällde honom själv, att resten åkte med av bara farten. "LP och jag har en pakt" och man har tvingats att acceptera OP:s avsikter, då är konsekvenserna för LP en ganska liten sak i sammanhanget, under sådana omständigheter. Inte huvudnyheten så att säga.

Min uppfattning är att ovanstånde delscenario hjälper till att räta ut vissa frågetecken om hur LP och andra agerar efter mordet. Det kanske inte besvarar exakt vad det är de gör och varför, men deras till synes irrationella beteenden framstår som mer begripliga om det finns en berättelse som denna bakom.

LP kanske inte visste om att hon ingick i en pakt, eller så gjorde hon det. I alla händelser verkar det möjligt att hon visste om vad som skulle hända OP. Tankegångarna ovan leder till samma punkt vare sig LP visste att hon skulle bli ett offer eller inte.

Kanske fick hon reda på efteråt att hon var ett tänkt offer, och som redan insyltad i historien var tvungen att hantera den delen ad hoc och efterhand.
Senast redigerad av Madr 2017-08-26 kl. 18:16. Anledning: Tillägg i tredje stycket
Citera
2017-09-11, 17:33
Medlem
martinvaxjos avatar
Klart att man kan försöka besmitta Palme med AIDS eller pedofili för att dölja något helt annat också. Det kallas för avledningsmanöver. Palme kan ex. ha fått nys om svenska generalers olagliga arbete för utländsk makt:

http://www.nyhetsbanken.se/2017/09/d...ntrigerna.html

"Ola Tunander upplyste under sitt anförande i Stockholm att de ubåtar det varit fråga om under 1980-talet av allt att döma varit italienska, inte sovjetiska, och att de italienska miniubåtarna opererat under amerikanskt och brittiskt befäl. Enligt Tunander yttrade generalsekreteraren i Sovjets kommunistparti Jurij Andropov vid ett tillfälle att man på sovjetiskt håll uppmanat svenskarna att för all del sänka de främmande ubåtarna. Andropov var alldeles säker på att de inte var sovjetiska. Något riktigt försök att sänka eller tvinga upp de främmande ubåtarna gjordes inte, menar Tunander. Skälet till det var förstås att ubåtarna inte, som påståtts, var sovjetiska, och att en del svenska befattningshavare i hög ställning var alldeles på det klara med hur det egentligen låg till. Konter- och viceamiral Bror Stefensson gav vid upprepade tillfällen under ubåtsjakten order om eldförbud, berättar Tunander. Stefenson torde därför kunna antas vara en av de officerare som ingick i kretsen av svenska samarbetmän."

"Pohlmann påpekar i sin film att Olof Palme mördades strax före en planerad resa till Moskva. I en scen i filmen framträder Sovjets dåvarande ledare, förste partisekreterare Michail Gorbatjov, i en intervju, under vilken Gorbatjov yttrar att attentatet mot Olof Palme enligt hans bestämda mening var ”ett politiskt mord”."
Citera
2019-03-20, 21:13
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Jag har fått revidera en del av mina misstankar. Det är nog föga troligt att Palme hunnit utveckla AIDS. Det finns inget om AIDS i obduktionsrapporten enligt Gunnar Wall som läst hela dokumentet.
Men jag har fortfarande en gnagande misstanke om att Sven Britton i ett blodprov från Palme hittat HIV virus eller möjligtvis en annan dödlig sjukdom t.ex ALS eller cancer.

Det återstår flertal frågetecken kring Palmes hälsa, bla vård vid Ersta kliniken, problem med njurarna, synliga spasmer enligt Klas Eklund, mental obalans enligt Kjell Olof Feldt.

Tage G Pettersson hade under julen 85-86 ett privat personligt samtal med Olof Palme. Enligt Pettersson anförtrodde då Palme flera privata angelägenheter man kan fråga sig varför det hände just då... och vilka fler som fått ett motsvarande förtroende. Det är konstigt att SAP är så ointresserad av att få mordet uppklarat och att familjen Palme biter sig så hårt fast vid CP som mördare.
Sen fråga men jag hittade inte tråden förrän igår. Till ämnet:

Gör man HIV/AIDS-test på mordoffer? Varför skulle HIV/AIDS stå i obduktionsrapporten?

Har det framkommit något mer i tesen om denna statskupp? Jag såg på Youtube en föreläsning där man menade att Palme inte dog den natten utan att det var ett skådespel - ett låtsasmord där Palme fraktades ut ur landet för att leva sina sista dagar. https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU
Citera
2019-04-18, 12:07
Medlem
Respektlös läsning.
På riktigt.
Samla er!
Tänk.
Nej Olof Palme höll inte på utveckla Aids.
Har någon av er öht sett ett odubktionsprotokoll och vad de innehåller?
Citera
2019-04-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Någon som vet hur länge man får sekretessförelägga denna obduktionsprotokoll?

Finns det en max gräns eller kan man hålla ut det hur länge som helst?

Ligger väl under förundersökningssekretessen och hålls hemligt till mordet förhoppningsvis är klart.
Citera
2019-05-02, 08:13
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Sen fråga men jag hittade inte tråden förrän igår. Till ämnet:

Gör man HIV/AIDS-test på mordoffer? Varför skulle HIV/AIDS stå i obduktionsrapporten?

Har det framkommit något mer i tesen om denna statskupp? Jag såg på Youtube en föreläsning där man menade att Palme inte dog den natten utan att det var ett skådespel - ett låtsasmord där Palme fraktades ut ur landet för att leva sina sista dagar. https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU

Citat:
Ursprungligen postat av Blizzer
Ligger väl under förundersökningssekretessen och hålls hemligt till mordet förhoppningsvis är klart.

Hade OP haft HIV/AIDS, så hade det framgått i det kompletterande utlåtandet.
Se bilagorna.
https://drive.google.com/file/d/0Bxu...l2T1NILVU/view
Citera
2019-05-02, 08:40
Medlem
Jag jobbade på Roslagstull under den perioden, vi hade en återkommande patient som när han låg inne hade förtäckta fönster och där endast Sven Britton fick gå in i patientrumet. Om det var Palme? Mycket möjligt då någon annan kändis med AIDS inte avled.
Citera
2019-05-09, 03:36
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Hade OP haft HIV/AIDS, så hade det framgått i det kompletterande utlåtandet.
Se bilagorna.
https://drive.google.com/file/d/0Bxu...l2T1NILVU/view
Testade man rutinmässigt för HIV vid obduktion 1986? Det var ju inte direkt någon misstanke om att HIV tagit livet av personen ifråga.
Kan det inte vara så att om Palme hade HIV så såg någon till att hiv-test inte gjordes, alternativt förfalskades.
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Jag jobbade på Roslagstull under den perioden, vi hade en återkommande patient som när han låg inne hade förtäckta fönster och där endast Sven Britton fick gå in i patientrumet. Om det var Palme? Mycket möjligt då någon annan kändis med AIDS inte avled.
Intressant. Vilket år var detta?
Senast redigerad av HobbyHitler 2019-05-09 kl. 03:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in