Jag brukade använda lillevän, vilken hon inte hade något emot men på senare tid när jag har kallat andra det så har jag blivit tillsagd att det är nedlåtande.
Anledningen var väll att hon var rätt kort, dock så var det här mitt ex.
Beror helt och hållet på tjejen.
"Sugar" (Elvis), "Sweets", "Sweet-stuff" (ingen aning), "Honey-bun" (för vi tyckte båda om Pulp Fiction) och "hun'" (förkortning av honey)
Har blivit kallad alla "vanliga", som "älskling, "sötnos", "gumman", "baby" osv. "Kissen", "Kattjävel", "sockerstrumpa" (.. vet inte riktigt hur det uppstod..) "blomman", "hjärtat", "havrefras"...
Jag och exet satt och skämta om just "Surpuppa" Och vi vred oss i garv när någon av oss kom på
"Sour Cocoon" en rak translate utan böjning. Annars är väl stumpan rätt bra också
Smeknamn för nedre regionen: Skäggbiffen.
Senast redigerad av Jokerswe 2013-05-22 kl. 09:15.
Jag tilltalar sällan personer i min närhet med deras egentliga namn då jag har en förkärlek för konstiga smeknamn alternativt ändrade förnamn.
Smeknamnet "Älskling" som är rätt vanligt är dock något som faller sig väldigt märkligt att ta i min mun så det har jag aldrig, och kommer aldrig att bruka mig utav.
Nedan följer dock några av de vanligare:
Snutt / Snuttan
Plutt / Pluttan
Gunilla (dock ej hennes riktiga namn eller ens i närheten)
Kråkan
Gumman
I nuläget är jag singel, men mitt ex kallade jag oftast för hennes namn/förkortning av hennes namn som de flesta andra också gjorde. Om det var något annat så var det typ "hörru".
Kan ha hänt att jag sa hjärtat, men det var rätt sällsynt då det känns så krystat med gulliga smeknamn för mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!