Citat:
Ursprungligen postat av BlodSvettOchBola
Varfr skulle inte racemiskt amfetamin vara dextro-amfetamin? Det r som att frska slja en chokladbit till en stackars frstndshandikappad nr du bytt ut halva chokladbiten mot din egen avfring.. "Men r du sker att det inte r bajs? Jag knner ju lukten", "Nejd det r sjlvfallet inte bajs, det r choklad.". Eller lt oss sga en en spliff med hlften grs och hlften tobak, kallar du den d strikt antingen tobak eller grs? Om det r fler n en sak i en produkt r det allts inte alla freningar relevant? Vore kul om du jobbade i en restaurang eller dylikt och en vegetarian frgar om det r ktt i den specifika rtten, "Nej, det r inte ktt. Det r kalops."
Fast riktigt s dr gr ju inte att sga. Rent definitionsmssigt r det ju just racematiskt om det r racematiskt, inte det ena eller andra utan bda tv samtidigt, hade det inte varit det s knns det ju ondigt.
Citat:
Nr amfetamin r racemiskt innebr det ju att det r kiralt, allts att det r symmetriskt med tv spegelbilder. Hger r dextro-amfetamin och vnster r levo-amfetamin. Drfr r racemiskt amfetamin hlften dextro- och hlften levo-amfetamin, varken mer eller mindre. Dextro-amfetamin ger mig sanslsa rysningar, vet du ens med skerhet om du har enbart provat dextro-amfetamin sjlv? Har sjlv extraherat ut amfetaminet ur Metamina, vilket r enbart dex-amfetamin, ett flertal gnger och nr man slr i sig en panna p ver 100mg rent dextro-amfetamin s funkar det kan jag sga.
Precis och eftersom just racematiskt s r vare sig dextro eller levo. Jag vet med allra strsta skerhet att jag har tagit dextroamfetamin d jag sjlv har tagit ganska stor mngder Metamina och det har
aldrig gett mig s mycket mer n vakenhet och hjd koncentrationsfrmga. Aldrig den dr skna knslan av att "allt r en bra id" och vad jag har frsttt s r jag inte ensam om detta. Jag antar att det inte r fr skojs skull det r just dextro i Metamina istllet levo eller racematiskt. Vidare kan jag tnka mig att det ger en helt annan effekt att skjuta det men det gller andra sidan i stort sett alla droger..
Citat:
Blomster har jag bara hrt som smeknamn p vilket amfetamin som helst, bara att det ska lukta mycket just blomster som det har en tendens till att gra. Jag sjlv har aldrig hrt eller knt att det skulle vara ntt speciellt rus i blomster ngonsin, enbart doften samt smaken. Hos s kallat blomster verlag menar jag d sklart, klart att man hrt att vissa sorter blomster ska gra si, andra s. Men s r det ju med allt knark i vilken form det n kommer i. Blomster r ju trevligt d man slr i sig en panna och ngan vller upp frn lungorna. Blomster brukar ju vara bra men lukt och smak r inte alltid ngot att frlita sig p.
Det jag hller som "kta" blomster bara inte luktar och smakar blommigt utan det har just haft vldigt ptagligt metamfetamineffekter. Det har alltid haft samma konsistens som jordntssmr och det har inte luktat, det har stunkit Ajaxfabrik. Sen har jag givetvis sttt p flera olika andra "blomster" som inte alls har haft samma egenskaper. Detta gller i Gteborg med omnejd.
Citat:
Fr be om urskt fr mitt dryga betende. r lite trtt. Du vill inte avslja vilken del av Sverige du br i? Undrar p blomsterdelen. Nja hoppas du inte tar illa upp, kunskap r ju trots allt tydligen makt. S jag hlsar dig varsgod, makten r nu din och avslutar inlgget med god natt.
Jag talar bara frn min egen empiri samt min vn som har kokat just den sortens jordntssmrsmetamfetamin med skarp blomsterstank. God morgon.