Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 23:23
  #1
Medlem
Aghartas avatar
Min dotter har en kompis som är väldigt förtjust i hästar och hon var lite nyfiken på hur en parningsakt mellan hästar går till. Hon lånade sin kusins dator och skrev in orden "häst" och "sex" i Googles sökfönster. Resultatet var inte vad hon förväntade sig, hon fick se en kvinna suga av en häst.

Min fundering är lite hur man bör samtala med barnen om sex och Internet. Nu fick hon möjlighet att prata med en vuxen om dessa konstigheter tack vare min öppna attityd till sex, hon skulle aldrig kunna berätta för någon inom familjen vad hon sett. Så hur gör ni, är det hysch hysch och locket på eller pratar ni med era barn om sex så att de känner att de vågar komma till er med sina funderingar?
Citera
2013-05-21, 23:28
  #2
Medlem
Presentpappers avatar
Jag tycker det är ett sunt tänk att prata om detta med sina barn, åtminstone när de börjar komma upp i 8-årsåldern och själva ställer frågor.
Citera
2013-05-23, 22:20
  #3
Medlem
Ogdens avatar
Håll er till ämnet...

/mod
Citera
2013-06-12, 18:23
  #4
Medlem
Vad använde hon för Google? Jag testade både "häst sex" och "hästsex" men fick vare sig upp häst+häst eller häst+människa.
Citera
2013-06-12, 18:52
  #5
Medlem
Avva66s avatar
Det är ytterst lite djursex man hittar via Google, tro mej jag
har letat. I vetenskapligt syfte förstås. Låter inte trovärdigt.

Annars så är ju Youtube oumbärligt om det nu stämmer, där finns det
om det nu mot all förmodan stämmer det du säger så här i sommarlovstider.
Betäckningsvideos alltså.
Citera
2013-06-12, 19:01
  #6
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Vad använde hon för Google? Jag testade både "häst sex" och "hästsex" men fick vare sig upp häst+häst eller häst+människa.
har du safesearch på?

Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det är ytterst lite djursex man hittar via Google, tro mej jag
har letat. I vetenskapligt syfte förstås. Låter inte trovärdigt.

Annars så är ju Youtube oumbärligt om det nu stämmer, där finns det
om det nu mot all förmodan stämmer det du säger så här i sommarlovstider.
Betäckningsvideos alltså.
samma fråga gäller dig.
Citera
2013-06-12, 19:05
  #7
Medlem
Avva66s avatar
Nope.
Citera
2013-06-13, 01:00
  #8
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Vad använde hon för Google? Jag testade både "häst sex" och "hästsex" men fick vare sig upp häst+häst eller häst+människa.

Har ingen aning, det var hennes kusins dator.
Citera
2013-06-13, 08:28
  #9
Medlem
Fruktlimpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Har ingen aning, det var hennes kusins dator.

Nu hade jag också tänkt testa, men jag är på jobbet så jag vågar inte riktigt.

Det är väl ingen ide att berätta för barnets föräldrar, utan istället ta ett snack med ungen och förklara lättförståeligt hur internet ser ut. Det är bra att hon vet vad som finns där(till en viss gräns, man vill ju inte skärra henne för livet )
Sen om hon nu var så intresserad i att se två hästar para så kan du ju söka upp en video åt henne, så slipper hon hitta värre saker nästa gång hon söker.
Citera
2013-06-13, 09:29
  #10
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Tur man jobbar hemma då

Googles webresultat, överst två youtube klipp på just två hästar som har sex... Därefter tre träffar på flashback och sen nyheter om en man som våldtar en häst.

Bildträffarna ger inte heller någon antydan till TS inlägg. Det är hästar och människor men inget stötande.
Citera
2013-06-13, 10:00
  #11
Medlem
klart man ska kunna prata om sånt med ungarna, dom kommer ju ändå titta på internet förr eller senare
Citera
2013-06-14, 20:32
  #12
Avstängd
Agors avatar
Fan vad din dotters kompis är besatt av sex (av vad jag märkt av dina inlägg och trådar). Blir hon utsatt för sexuella övergrepp hemma? Jävligt konstigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback