Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Någonting jag har märkt är att folk som inte har rökt så länge, eller haft ett uppehåll inte blåser ut så mycket rök, knappt något alls ibland, medan storrökare lätt hade kunnat fylla en stor kondom med rök för ett kort snabbt bloss. Jag själv märkte detta igår när jag tog min första cigg på sex månader med min kompis, han röker dagligen. Det kvittade hur mycket jag sög in, hur djupt, hur länge eller hur hårt, röken som blåstes ut var nästan obefintlig, medans han blåste ut stora rökmoln.
Då är min fråga, varför är det såhär, och har någon annan märkt av detta fenomen tidigare?
Jag vet inte varför det är så men min teori är att flimmerhåren återhämtar sig när man inte röker. En person som aldrig har rökt och tar ett bloss får knappt ner något alls innan denne hostar som fan. En person som har rökt länge och dagligen, som röker ett flertal cigaretter är van vid röken så den "irriterar" inte utan går mjukt och fint ner i halsen utan att vederbörande känner av obehag.
Men det är bara min egen teori och erfarenhet, kan förmodligen bero på annat också.