Några reflektioner efter 30-40 (?) matcher. Spelar med ett 4-3-3(2) lag med Lewandovski, Hulk och Elia på topp, samt ett 4-1-2-1-2 med Muriel, Ibarbo, Cuadrado mfl. Har precis kommit till div 6, vunnit alla säsonger än så länge tror jag.
- Lewandovski är svinbra, gör en massa mål.
- Hulk skjuter som en häst och är ganska snabb+stark
- Attributet bollkontroll är viktigt
- Jag inbillar mig att passningsattributen är viktiga, men lite osäker där. (Hoppas!)
- Jag har inte mött några Essweins/Emenike/Agbon etc än. Bra spelare verkar faktiskt vara bra!!
- Mina försvarare gör typ 6 bicicletas för att rensa undan höga genomskärare varje match.
- Blir många mål på hörnor

- Jag lyckas med en hel del skills! Kan bero på att mina motståndare är sämre på att försvara eller att contain inte alltid är bäst. Jag är dock fortfarande rättså ny på skills, men berbaspin, roulette, översteg osv är lättare.
- På 13 släppte jag in massor av mål när jag spelade 4-3-3, nu är den med två CDM min favoritformation.
- Har inte gjort eller släppt in så mycket mål på inlägg som alla snackar om, inte mer än på 13 iaf. Det kanske kommer...
- Ser verkligen ut som att spelare åker skridskor ibland, fult.
- ROLIGT MED NYTT FIFA!
Frågor på det?