2013-05-21, 18:20
Medlem
Jag har en liten fundering kring att samla krediter hos en och samma bank för att sänka månadskostnaden.

Jag funderar på om jag ska vända mig till Handelsbanken, som är min bank annars, eller om jag ska söka hos Forex. Vad kollar banken på när de beviljar kreditlån? Jag har för en tillsvidareanställning som jag haft i fem år nu med en månadsinkomst på dryga 22500:-/mån. Jag har inga betalningsanmärkningar, men eftersom jag tidigare gjort efterforskningar på att placera mina lån i ett och samma så har jag en del upplysningar gjorda, åtta senaste året. Jag har redan flyttat ett lån till en annan bank då jag var tvungen att höja det gamla lånet från 70 k till 90 k. Så när jag nu ser på UC så ser det ut som att jag har ett blanco på 160 k, när det i själva verket är på 90 k. Sen har jag en och annan småkredit som jag skulle vilja få bort och ja, jag ska erkänna att jag har varit dum och handlat för mycket på kreditkortet.

Om det är någon som är insatt och läser detta. Vad tror ni om mina möjligheter att få ett låna på 110k hos nån bank?

Är numera så grymt orolig att jag inte kan sova om nätterna längre.
Citera
2013-05-21, 18:26
Medlem
Mossilurs avatar
Gå till din bank och förklara läget att du vill samla dina låna och betala bort dom, varför du har så många upplysningar osv. Det är ofta en fördel om du vill börja spara hos de samtidigt så de ser att du är seriös. Funkar inte det kolla på andra banker.
Citera
2013-05-21, 19:34
Medlem
Blocket.ses avatar
Som Mossilur säger, så bege dig till banken. Förklara för dom att du är villig att ändra dig.
Och att du också vill börja spara i någon av deras fonder/konton.

Det ser för övrigt illa ut med ett fullproppat UC. även fast du inte har någon anmärkning.
Citera
2013-05-21, 20:28
Medlem
Jag tror du bör få låna. Säg att du är beredd på att amortera säg 3000/månad på lånet så att det fort försvinner också så blir du mer trovärdig för banken.

Skaffa dessutom flera konton i banken där du har ett konto där lönen går in. ett sparkontp och sedan ett annat konto som är kopplat till ett betalkort, OBS! Inget kreditkort. Du bör inte ha något kreditkort förrän du är skuldfri. Så fort du får lön och räntan plus amorteringen är betalt så för du över kanske 3.000/månad till ko tor som är kopplat till betalkortet. Se till att klara dig på de pengarna. Efter hand som lånet minskar, och då även räntan så kan du unna dig lite mer pengar på kontot till betalkortet.

Har du några pengar över varje månad så använd dem för att göra en extraamortering.

Inom 3 år är du fri, och kan börja spara istället för att amortera.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in