2013-05-23, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milli.K
Förstår inte riktigt vad du menar med att "du sett folk dö framför dig och att detta är ju inget",
Jag har gått igenom sjukare saker i livet än jag skulle skriva här och har en massa nära vänner som gått bort osv...Men Det är lixom två olika saker att ha gått igenom saker i livet och att ta en lyricautsättning de går lixom inte att jämföra på de sättet du gör, När man slutar med lyrica bryter de ner en så mycket psykiskt och fysiskt att man int kan fungera..ibland inte ens få fram ord..jag respekterar "din" åsikt men delar den inte... men du har gått på lyrica också eller och lagt ner de?

ja, jag slutade efter flera år runt grammet i samband med att jag klev av amf IV
men började igen i samband med att jag kom in i sub-programmet som jag senare åkte ut
har dock receptet kvar på 600, men tar bara 300
Men jag har tagit lyrica i 10 år, lagt av en gång och det var lätt

det kanske blir svårare nu när jag inte går på opiater
5:e dagen heroin/sub/oxy.fri...rekord på +5 år

är lite orolig, då bensos visade sig vara bluff oxå...
så jag har nu konstant ont
Citera
2013-05-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Ja Lyricans AT är fullkomligt vidrig på alla sätt. Värre än nåt annat jag någonsin stött på.
Gick en gång på doser runt ett g i ca 3 månader, sedan CT - följt av en AT jag idag inte ens förstår att jag genomled. För just lida - på ALLA plan - är det som väntar en. Stay away eller använd sällan!

Och angående att pfeizer får bakslag gällande Lyrican är lätt löst, de har ju Lyricans efterföljare på g så mer patent, big money och sjukare människor framöver utlovar jag!

Mvh//SyNatt

Hur länge tog det för dig innan du började "se ljuset" igen?Det är min första dag utan idag och jag börjar redan känna mig halvskum...Sitter på kontoret o känner mig helt tom...Har inte lust för nått..Men ska inte klaga ännu ,de här e ju bara början...Måste jobba på måndag igen utan att folk ska märka nått men har bunkrat upp med immisar ...Kan ju som sagt inte använda mig av något som syns på up... :/
Citera
2013-05-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
ja, jag slutade efter flera år runt grammet i samband med att jag klev av amf IV
men började igen i samband med att jag kom in i sub-programmet som jag senare åkte ut
har dock receptet kvar på 600, men tar bara 300
Men jag har tagit lyrica i 10 år, lagt av en gång och det var lätt

det kanske blir svårare nu när jag inte går på opiater
5:e dagen heroin/sub/oxy.fri...rekord på +5 år

är lite orolig, då bensos visade sig vara bluff oxå...
så jag har nu konstant ont

Självklart blir de ingen match om man går på opiater samtidigt...Problemet för mig är att jag ganska nyligen kommit från behandlingshem och tar varken sub eller andra droger längre o tar fortfarande Urinprover pga att jag har en dotter...Hade jag kunnat hade jag såklart mildrat utsättningen med något.. vaddå fick du benso mot smärta???
Citera
2013-05-24, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milli.K
Självklart blir de ingen match om man går på opiater samtidigt...Problemet för mig är att jag ganska nyligen kommit från behandlingshem och tar varken sub eller andra droger längre o tar fortfarande Urinprover pga att jag har en dotter...Hade jag kunnat hade jag såklart mildrat utsättningen med något.. vaddå fick du benso mot smärta???

Jag är inte i en helt olik situation som du, fast värre. Har en tjej som är sjuk och beroende. Barnen lever i praktiken i en knarkarkvart. Benson har jag emot avklivandet av opiaterna. Lyrican är ett recept jag har haft i 10 år p g a avklivandet av amfetaminet. Visst, med opiater är det lätt. Det har du säkert rätt i. Men jag klev faktiskt av lyrican även när jag höll på med bumset - med ständiga återfall. Och det var inte så svårt!
Iom att jag nu själv måste kliva av opiaterna och benson också då. För när som helst så tar socialen annars barnen, och jag måste vara fit då. Jo, jag vet att många ser det som ett hopplöst projekt.

Det är en svår situation. Jag kämpar för mina barn och min tjej som är psykiskt sjuk. Så jag måste bli fit fort som möjligt, för hon kommer att åka in oundvikligen och familjen splittras annars.

Jag kan ju inte söka hjälp heller, för då ryker barnen när de tar henne - och det är en tidsfråga bara.
Citera
2013-05-27, 00:43
Medlem
Garfinkels avatar
Jag har haft lyrica sedan november 2011. Det skrevs ut av allmänpsyk pga depression och ångest. Min dagsdos har varit 300 mg dagligen. I januari bad jag att få sluta med den, och började nertrappningen.
För två veckor sedan låg jag på 75 mg * 2 dagligen. Jag fick då veta att jag var gravid (4v +) och ringde genast min läkare på psyk, som sa åt mig att trappa ner 25 mg / vecka. H*n satte även in Sertalin, som ska vara ok vid graviditet. Men jag ville få bort skiten direkt, spec nu när jag är gravid.... Så på en vecka slutade jag och började äta sertalinet istället.

Jag ska inte sticka under stol med att jag mår skit. Jag har haft frossa, svettattacker, ångestattacker, madrömmar, kräkts konstant vid varje måltid, gått ner i vikt, tappat aptiten, noll lust och energi till någonting...
Kan fortsätta i all evighet. Jag har hela tiden trott det beror på graviditeten och min depression, men efter det jag läst här verkar det tyvärr ha med lyrican att göra också....
Sertalinet har kastat ner mig i en värre svacka, nu har jag struntat även i den. Jag mår konstigt nog lite, lite bättre utan den. Men hur fan det här ska sluta vet jag inte. Min stackars sambo är inte alltför förstående och kan inte relatera till varken at, graviditet eller depression. Frågan är väl om det här helvetet knäcker oss eller gör oss starkare. Men för vårt barns skull härdar jag mer än gärna ut....

Tips på hur man kan göra för att slippa de värsta svackorna mottages gärna....
Citera
2013-05-27, 04:57
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfinkel
Jag har haft lyrica sedan november 2011. Det skrevs ut av allmänpsyk pga depression och ångest. Min dagsdos har varit 300 mg dagligen. I januari bad jag att få sluta med den, och började nertrappningen.
För två veckor sedan låg jag på 75 mg * 2 dagligen. Jag fick då veta att jag var gravid (4v +) och ringde genast min läkare på psyk, som sa åt mig att trappa ner 25 mg / vecka. H*n satte även in Sertalin, som ska vara ok vid graviditet. Men jag ville få bort skiten direkt, spec nu när jag är gravid.... Så på en vecka slutade jag och började äta sertalinet istället.

Jag ska inte sticka under stol med att jag mår skit. Jag har haft frossa, svettattacker, ångestattacker, madrömmar, kräkts konstant vid varje måltid, gått ner i vikt, tappat aptiten, noll lust och energi till någonting...
Kan fortsätta i all evighet. Jag har hela tiden trott det beror på graviditeten och min depression, men efter det jag läst här verkar det tyvärr ha med lyrican att göra också....
Sertalinet har kastat ner mig i en värre svacka, nu har jag struntat även i den. Jag mår konstigt nog lite, lite bättre utan den. Men hur fan det här ska sluta vet jag inte. Min stackars sambo är inte alltför förstående och kan inte relatera till varken at, graviditet eller depression. Frågan är väl om det här helvetet knäcker oss eller gör oss starkare. Men för vårt barns skull härdar jag mer än gärna ut....

Tips på hur man kan göra för att slippa de värsta svackorna mottages gärna....

Med tanke på graviditet kan vi ogärna rekommendera någon form av mediciner som skulle passa (ex benso).
För mig har det alltid hjälpt att hålla mig sysselsatt, träna arbeta springa.

Gör abort och prova på nytt med din pojkvän när ni inte är på gränsen att göra slut och när du inte är mitt i en avtändning på droger. Låter inte riktigt som det är rätt läge för dig att ta in en unge i världen.
Citera
2013-05-27, 15:28
Medlem
Lyrica är en ganska horribel medicin.
Citera
2013-05-30, 14:01
Medlem
Garfinkels avatar

Du behöver ju inte ta i så du spricker... Att säga att jag ska göra abort och tro att vi är på gränsen att göra slut är lite överdrivet.. Jag har ett normalt, sunt förhållande med min sambo, alla har sina uppgångar och nedgångar, du kanske levt ditt liv på ett bananskal och aldrig haft en motgång....?

Lite dåligt mående en kort, kort period av mitt liv tänker jag inte låta stoppa mig. Det har snart gått tre veckor, och gissa?
Jag börjar redan må bättre, konstigt.. Hade kanske varit bättre med den där aborten och börjat äta lyrica igen, dvs tillbaka på ruta ett för att jag inte orkat lite motgång? Tror inte det va.
Citera
2013-06-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garfinkel

Du behöver ju inte ta i så du spricker... Att säga att jag ska göra abort och tro att vi är på gränsen att göra slut är lite överdrivet.. Jag har ett normalt, sunt förhållande med min sambo, alla har sina uppgångar och nedgångar, du kanske levt ditt liv på ett bananskal och aldrig haft en motgång....?

Lite dåligt mående en kort, kort period av mitt liv tänker jag inte låta stoppa mig. Det har snart gått tre veckor, och gissa?
Jag börjar redan må bättre, konstigt.. Hade kanske varit bättre med den där aborten och börjat äta lyrica igen, dvs tillbaka på ruta ett för att jag inte orkat lite motgång? Tror inte det va.

Då jag slutat CT utan att ha haft tillgång till något substitut har motion fungerat ok. Använde mig av en motionscykel som jag trampade på tills jag inte orkade, la mig då ner och gjorde avslappningsövningar. Kan tillägga att det under abstinensen inte krävdes mer än tio minuters trampande för att svetten skulle rinna och energin helt ta slut. Gjorde detta så ofta jag orkade under dagen och tyckte att det var till hjälp.

Se också till att dämpa intrycken, jag tyckte om att vara ensam. Om det finns något du kan ta för sömnen är det bra. Får du sova någorlunda kommer återhämtningen att gå både lättare och snabbare. Fråga din läkare om det finns något du kan ta för sömnen. Själv använde jag mig av theralen i små doser samt circadin.

Din sambos stöd skulle också vara till stor hjälp.
Citera
2013-06-05, 08:14
Medlem
monkfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
Då jag slutat CT utan att ha haft tillgång till något substitut har motion fungerat ok. Använde mig av en motionscykel som jag trampade på tills jag inte orkade, la mig då ner och gjorde avslappningsövningar. Kan tillägga att det under abstinensen inte krävdes mer än tio minuters trampande för att svetten skulle rinna och energin helt ta slut. Gjorde detta så ofta jag orkade under dagen och tyckte att det var till hjälp.

Se också till att dämpa intrycken, jag tyckte om att vara ensam. Om det finns något du kan ta för sömnen är det bra. Får du sova någorlunda kommer återhämtningen att gå både lättare och snabbare. Fråga din läkare om det finns något du kan ta för sömnen. Själv använde jag mig av theralen i små doser samt circadin.

Din sambos stöd skulle också vara till stor hjälp.

Du verkar inte smakat på AT, då cyklar man inte osv.
Citera
2013-06-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepomuk
Lyrica är en ganska horribel medicin.

ja fy fan, har precis sänkt min dos och jag vaknar genomfrysen och med gåshud precis som första dagen efter opiater.. skit medicin! Ska påpeka att jag går på opiater också men det har inte med det att göra för slutar inte frysa förrän jag tagit lyrica.

Skulle dom inte narkotikalassa lyrica?
Citera
2013-06-05, 08:32
Medlem
Bruce_Lees avatar
När jag la av med Lyrica körde jag först en cold turkey vilket förmodligen var ett av mitt livs dummaste beslut, sen sänkte jag dosen med 25mg i taget. Det tog sin tid men jag hade inga större problem under nedtrappningen sen.

Som alla säger, man får ta det i snigelfart för att överleva. Förstår inte varför de skriver ut Lyrica till höger och vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in