2014-03-06, 11:04
Medlem
Rotselleris avatar
Nu börjar det ändå närma, jag personligen tror att OKC kommer ha bästa record i NBA och rejsa hem western. Både OKC o Spurs har blivit ett år äldre, bra för ett av lagen sämre för det andra. Sen tror jag fan inte att d-wade kommer hålla, hans spelstil är så sjukt krävande. Väldigt lik Derrick Rose och det tär fan på knäna i det långa loppet.
2014-03-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Vågar inte sia, tror det är en coinflip rakt av tbh. Hoppas på KD men oavsett så kommer det bli en fröjd att se dom gå lös säsongen ut.

Fun fact, totalt har det spelats 17 säsonger alla spelare inkluderade där någon haft över 30 i PER. Jordan och Lebron sitter på ett par av dom osv. I år ligger både KD och LeBron över 30!

Tror både Durant och LeBron kommer nå över 38k poäng om de forsätter fram till 36-37 årsåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av 9999
Lebron har varit riktigt bra senaste matcherna men jag hoppas Durant tar MVP då han ständigt blir 2:a så unnar honom den.

Han suger.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Nu börjar det ändå närma, jag personligen tror att OKC kommer ha bästa record i NBA och rejsa hem western. Både OKC o Spurs har blivit ett år äldre, bra för ett av lagen sämre för det andra. Sen tror jag fan inte att d-wade kommer hålla, hans spelstil är så sjukt krävande. Väldigt lik Derrick Rose och det tär fan på knäna i det långa loppet.

Jag tycker han har spelat väldigt bra senaste tiden, hans post game har varit grymt och hans mid range jumper verkar vara tillbaka. Han förlitar sig inte lika mycket på sin atletiska förmåga längre.
2014-03-07, 14:14
Medlem
Spurs spelade sexig basket mot Miami igår.
2014-03-08, 16:02
Medlem
En jävla fight om #1 seed i både east och west. Ser dock ut som att Miami plockar home advantage i east trots allt, Indiana har varit riktigt dåliga på sistone.
2014-03-09, 10:28
Medlem
J.Blazes avatar
Chicago och Heat ikväll.
Kommer blir spännande, chicago kommer hålla Heat under 90p under matchen tror jag och matchen blir jämnt fram till sista sekunden.

Hoppas Bulls vinner
2014-03-09, 21:39
Medlem
Är det bara jag, eller känns Chicago som bästa destinationen för Lebron ifall han väljer att lämna Miami?
Även om Rose inte lyckas hålla sig frisk så har Noah och gänget gång på gång bevisat att de med en till superstar skulle kunna lyckas med vad fan som helst. Tänk nu om stjärnan skulle vara LBJ?
Tar han en pay-cut som han gjorde i Miami så är ju detta fullt möjligt.
2014-03-09, 22:02
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Är det bara jag, eller känns Chicago som bästa destinationen för Lebron ifall han väljer att lämna Miami?
Även om Rose inte lyckas hålla sig frisk så har Noah och gänget gång på gång bevisat att de med en till superstar skulle kunna lyckas med vad fan som helst. Tänk nu om stjärnan skulle vara LBJ?
Tar han en pay-cut som han gjorde i Miami så är ju detta fullt möjligt.

Nja, han måste ta en större pay cut om han lämnar i år. Sen är det ju faktiskt ganska långsökt att han skulle lämna Miami tbh, finns liksom ingen anledning. Dessutom kan han ju gå precis vart han vill och kunna rekrytera spelare dit då alla vill spela med honom (grym spelfördelare, bäst i ligan, vinner titlar etc).

Jag skulle gissa att han känner att han har payed his dues nu och kommer kräva maxlön (med all rätt). Hoppas att Miami inte vinner i år så han inte känner att han vill stanna och fortsätta deras "dynasty", är såklart less på att se dom dominera som Bulls fan
2014-03-09, 22:06
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Skulle tycka det vore oerhört häftigt om Lebron stack tillbaka till Cleveland och vann titeln, oerhört poetiskt och mäktigt. Om ryktena stämmer att Cleveland vill ha in LaMarcus Aldridge eller Kevin Love för att locka Lebron så skulle det laget vara ruskigt starkt och sevärt och titta på.
2014-03-09, 22:15
Medlem
Sa ju att lbj skulle choka
2014-03-09, 22:15
Medlem
DropoutBears avatar
Det som får LeBron att tveka med Bulls är att de ändå är ett relativt osäkert kort då dom har så stora pengar låsta i Rose's svaga knän Upside är ju Thibs såklart och kulturen där.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Skulle tycka det vore oerhört häftigt om Lebron stack tillbaka till Cleveland och vann titeln, oerhört poetiskt och mäktigt. Om ryktena stämmer att Cleveland vill ha in LaMarcus Aldridge eller Kevin Love för att locka Lebron så skulle det laget vara ruskigt starkt och sevärt och titta på.

Håller med dig men problemet är ju Cleveland som organisation och stad är helt bedrövlig.
2014-03-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Det som får LeBron att tveka med Bulls är att de ändå är ett relativt osäkert kort då dom har så stora pengar låsta i Rose's svaga knän Upside är ju Thibs såklart och kulturen där.

Håller med dig men problemet är ju Cleveland som organisation och stad är helt bedrövlig.

Var påväg att skriva detsamma. Kan tänka mig att han verkligen vill vinna en titel hemma i Cleveland, men det finns inte en chans i världen att det händer, vilket han själv insång för några år sen.

Låt gå för att Rose är ett stort frågetecken, men som sagt, även utan Rose så är laget ett riktigt starkt playoffs team. Lägg till LBJ..
2014-03-10, 04:50
Medlem
Sobofieds avatar
Jag har sagt det här arton gånger, men Anthony Davis är sjuk i huvet. Om vi redraftar ligan idag tar jag honom #3 efter LBJ och KD, och det går nästan att argumentera för att han bör vara #1 beroende på hur långt perspektiv man har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in