Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Bland det dummaste jag hört, han ska alltså enligt dig lämna alla miljoner, alla fans, all berömmelse, all affektion och framförallt lämna sporten han lever för och älskar för att du inte vill att han ska vara en superstjärna som kommer tillbaka och "suger". Tänk om, tänkt rätt.
Tänk om, tänk rätt. Hur jävla roligt tror du att det är att gå från en av ligans bästa spelare till en värdelös bänkspelare? Det är inte bara jag som inte vill att han ska komma tillbaks för att suga, jag är rätt säker på att han tänker på samma sätt själv. Det syntes innan han skadade sig att han inte trivdes på planen och det kommer ju knappast bli bättre nu. Vad tyder på att han gillar all berömmelse och alla fans? Inget! Om det är någon stjärnspelare som inte gillar "the spotlight" är det Rose. Dessutom kommer han då fan inte få några miljoner om han är en bänkspelare som spelar tio minuter per match och sätter 35 % av sina skott.
Tror du att Tracy McGrady skulle ha fortsatt spela i fem år efter sin värsta om han visste att han aldrig skulle komma tillbaks till vad han en gång var? Det tror inte jag.
Men nu kanske det inte ens är hans korsband som är av och då borde givetvis inte pensionering vara ett alternativ.
EDIT: Skulle Johnny Depp fortsätta skådespela om hans ansikte förstördes i en brand?