Citat:
Ursprungligen postat av
Fantantonio
Killar vad tror ni om Melo? Hans kontrakt med Knicks går ut efter denna säsong och jag personligen tror att han blir freeagent. Vad tror ni? Visserligen kommer han tjäna mindre om han lämnar Knicks för ett contender lag men han kommer aldrig att vinna något i New york. Han dominerar varje match men det leder till ingenting. Är inte ens ett Play-off lag.
Hoppas han struntar i paycheck och väljer ett lag som han kan vinna med
Kan bli kul det där, men som flera varit inne på känns det som att det är brist på vettiga alternativ. Heat, Nets mfl har inte capspace och många lag som kan erbjuda en vinnarkultur kan säkerligen inte klara av hans lönekrav, alltså handlar det mycket riktigt om att han skulle behöva lönedumpa. Det största problemet tror jag dock blir att hitta ett lag som faktiskt har utrymme för en stjärna till, Lakers har kommit upp som alternativ men funkar detta med Pau och Kobe? Nu är det ju dock oklart hur tillförlitlig Kobe kommer vara den närmaste tiden...Houston känns också out of the picture av samma anledning så det bästa alternativet i mina ögon är Bulls givet att de roddar om lite i truppen, inte minst för att få pengar
Dock blir det väl att han stannar i NY, känns som ett av få lag som kan hantera honom och där kan han göra lite som han vill. Det vore iofs kul om valet föll på något otippat lag, typ Celtics som tankar järnet, men där kommer han ju knappast få vinna mycket
Jag kommer dock ihåg att jag såg Toronto som ett vettigt alternativ för Boozer men skulle detta även kunna gälla Melo? Är det inte lite brist på en stjärna i det laget? Nu vet jag iofs inte om det fortfarande finns pengar kvar för det laget, något bör de ju ha värvat efter att Gay drog?