2014-05-29, 20:53
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Det här berör OKC-ämnet som du tar upp marlo:

http://grantland.com/features/simmons-oklahoma-city-thunder-nba-championship/

Tack! Älskar Bill Simmons och Jalen Rose podcastarna, riktigt sköna gubbar.

Sen när det gäller innehållet så håller jag med om det mesta, OKC känns så jävla frustrerande för mig. Jag ville se någon annan än Heat vinna då jag vill att så många storspelare som helst, speciellt någon så sympatisk som KD ska få känna på den ultimata framgången. Istället får jag lägga min tro till en uråldrig Tim Duncan att sänka Heat åt mig.

Får se hur denna säsongen slutar, att OKC vinner känns näst intill omöjligt, hoppas dock att jag har fel...
2014-05-30, 09:12
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Istället får jag lägga min tro till en uråldrig Tim Duncan att sänka Heat åt mig. Får se hur denna säsongen slutar, att OKC vinner känns näst intill omöjligt, hoppas dock att jag har fel...

Ah, you scared now?

Hoppas dock att du menar att det inte bara är Timmy som gör att Spurs kan slå Heat? Fruktansvärt bra lag de har just nu...
2014-05-30, 16:18
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ah, you scared now?

Hoppas dock att du menar att det inte bara är Timmy som gör att Spurs kan slå Heat? Fruktansvärt bra lag de har just nu...

Timmy D är kungen, finns ingen spelare jag beundrar lika mycket som honom. Han är verkligen essensen av sporten. Spelar, håller käften och dominerar en i en liga han egentligen inte skall kunna dominera i den åldern.

Nej, jag är inte rädd, jag gillar Lebron, men jag gillar inte Miami som stad och Heat som klubb. Typiskt bandwagon fans lag.
2014-05-31, 05:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Miami Heat kör över Indiana Pacers i match 6, även om det borde avgjorts förra matchen men att LeBron hamnade i foul trouble gjorde att det inte blev så, och går till sin fjärde raka final. Riktigt imponerande.

Det positiva från förra säsongen är att Wade är i god form. Han vilades väl under säsongen och det har visat sig vara lyckat.

Både Spurs och Thunder är väldigt svåra motståndare.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-05-31 kl. 05:29.
2014-05-31, 05:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Miami Heat kör över Indiana Pacers i match 6, även om det borde avgjorts förra matchen men att LeBron hamnade i foul trouble gjorde att det inte blev så, och går till sin fjärde raka final. Riktigt imponerande.

Det positiva från förra säsongen är att Wade är i god form. Han vilades väl under säsongen och det har visat sig vara lyckat.

Både Spurs och Thunder är väldigt svåra motståndare.

Inte speciellt förvånande att Miami vinner east när Pacers är det svåraste motståndet den konferensen kan producera. Det är lite som en självklarhet att Miami går till finalen, där jag tror Spurs är en mycket svårare nöt och knäcka än OKC, även om jag hoppas på att OKC tar hem hela. Vad ska man säga om Pacers då? Dom är som den där tjejen som ser helt perfekt ut på nätet för att sedan göra dig besviken när du väl ser henne ute. Som någon på twitter sa, Indiana Catfish, ser bra ut men när det väl gäller så gör dom en besviken.
2014-05-31, 11:09
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Inte speciellt förvånande att Miami vinner east när Pacers är det svåraste motståndet den konferensen kan producera. Det är lite som en självklarhet att Miami går till finalen, där jag tror Spurs är en mycket svårare nöt och knäcka än OKC, även om jag hoppas på att OKC tar hem hela. Vad ska man säga om Pacers då? Dom är som den där tjejen som ser helt perfekt ut på nätet för att sedan göra dig besviken när du väl ser henne ute. Som någon på twitter sa, Indiana Catfish, ser bra ut men när det väl gäller så gör dom en besviken.

This
2014-05-31, 11:18
Medlem
Pacers höll inte i år heller, inte särkilt oväntat. P George är inte den stjärnan som Indie behöver, han kan inte skapa lägen själv på samma sätt som de stora stjärnorna. Han måste ta sig till linjen mer när Pacers har tuffa perioder. Just nu kan Paul bara ta över matcher när han är het (match 5 exempelvis).

Jag tror det blir Spurs vs Heat i finalen. Med tanke på att Spurs har homecourt sätter jag mina pengar på dem.
2014-06-01, 22:32
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Bara i finalen, dvs. east mot west. Då avstånden är längre, men förhoppningsvis så är det borta inom några år.
Tydligen så kommer även finalen att spelas 2-2-1-1-1 i år. Härligt!
2014-06-01, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Miami borde ha vunnit fler matcher i grundserien.. man skulle mått bra av att ha homecourt fördel nu i finalen mot Spurs
2014-06-01, 23:37
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Miami borde ha vunnit fler matcher i grundserien.. man skulle mått bra av att ha homecourt fördel nu i finalen mot Spurs
Jag känner mig rätt lugn, faktiskt. Miami är så mycket mer utvilade än de var denna tiden förra året, plus att Wade är rätt frisk.

Jag tippar på 4-2 till Heat, 4-1 om Parker är skadad.
2014-06-01, 23:39
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag tror på Spurs om Parker hinner komma tillbaka relativt snabbt. Tycker Spurs spel passar Miami dåligt. Sen är jag väldigt imponerad av Kwahi Leonard som tagit ännu ett steg i år.

Jag hoppas och tror på Spurs, men om Parker blir borta ett par matcher så ser jag inte hur Heat inte skall ro hem detta.

Så länge vi får en jämn final, så som det var förra året så är jag nöjd, fy fan vad nära titeln Spurs var förra året, galet att Miami lyckades vända tillslut.
2014-06-02, 00:42
Medlem
Citat:

När de säger Indiana Catfish, refererar de inte då till det som hände Paul George och den där bögen han sextade med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in