2014-05-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Jag tror fortfarande på OKC och kanske Clips som största utmanare. Kan OKC vinna inatt (vilket jag tror de gör pga. Z-bo) och KD spelar bra tror jag att de raderar lite hjärnspöken och kan han komma i normal nivå är OKC ett jävligt bra basketlag. Lite samma sak gäller för Clips, de har haft en jävligt tuff start på slutspelet med sterling-tjafset som säker påverkat spelarna.

Det är lite tråkigt att Miami kanske kan gå på cruise-control till finals. Dock har Nets ganska bra match-ups mot Miami om de lyckas vinna den jävligt tuffa avgörande matchen uppe i kanada-ay.

Ja dom är jävligt bra.

Imponeras av Memphis spel, tycker dom är säkra och tycker det är ett lag med självförtroende. I dagsläget tror jag dom skulle ha större chans på Miami än OKC men vi får se vilka som går vidare.
2014-05-03, 20:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Ja dom är jävligt bra.

Imponeras av Memphis spel, tycker dom är säkra och tycker det är ett lag med självförtroende. I dagsläget tror jag dom skulle ha större chans på Miami än OKC men vi får se vilka som går vidare.

Grizzlies är en sämre matchup för Heat.

Tony Allen är tveksam till dagens match. Om han missar den så kan vi räkna med en storseger av Thunder. Han har dominerat i försvarsspelet.

Citat:
OKLAHOMA CITY -- Already dealing with an injured point guard and two suspended players, the Memphis Grizzlies may have to play Game 7 against the Oklahoma City Thunder without top defender Tony Allen.

Allen left the Grizzlies' morning shootaround Saturday early with a trainer while wearing wraparound black glasses. It appeared he may be suffering from a migraine.

http://espn.go.com/nba/playoffs/2014/story/_/id/10877228/2014-nba-playoffs-tony-allen-memphis-grizzlies-questionable-game-7-vs-oklahoma-city-thunder
Senast redigerad av TKD_1337 2014-05-03 kl. 20:44.
2014-05-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Grizzlies är en sämre matchup för Heat.

Vill du utveckla det lite?
2014-05-03, 20:51
Medlem
Så jävla trist att man missat så många matcher nu i slutet.. fan vad Lillard är grym förövrigt!
2014-05-03, 20:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Vill du utveckla det lite?

Heat är undersized mot Gasol och Randolph. Thunder har en mer lik spelstil och då är det enklare för Heat som bemästrar den offensiva delen klart bättre.
2014-05-03, 21:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Så jävla trist att man missat så många matcher nu i slutet.. fan vad Lillard är grym förövrigt!

Du kan glädja dig åt att fem match 7 väntar.

Spurs hade sex spelare på plan igår på slutet. Monta Ellis upptäcker det och räknar för säkerhets skull och klagar till domarna som inte såg det. Till slut tar någon i Spurs bänk ut Leonard och domarna, påhejdade av Mavericks Jae Crowder, börjar diskutera saken. Som tur är så påverkade det inte matchen som ju var i ett jämnt skede då.

https://www.youtube.com/watch?v=34ZEHviY80s
Senast redigerad av TKD_1337 2014-05-03 kl. 21:06.
2014-05-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Heat är undersized mot Gasol och Randolph. Thunder har en mer lik spelstil och då är det enklare för Heat som bemästrar den offensiva delen klart bättre.

Tror iofs alla lag har problem mot Gasol och Randolph... dom gör lite som dom vill.

Tror mer på Memphis ifall dom skulle gå vidare för att dom spelar som om dom vore vinnare. Men om nu Allen OCH Z-Bo är borta går ju OKC vidare. Och som Rotselleri nämnde kan ju självklart OKC komma tillbaka till sin maxpotential.
2014-05-04, 05:15
Medlem
Durant rädda sig själv från ett "fiasko". MVP och ute i första rundan? vi kunde ha fått ett nytt LeBron cirkus.

Personligen anser jag att en utgång mot Memphis inte är en big deal, hade Marc lyckats hålla sig skadefri hade Grizz slutat betydligt mycket bättre placerat än 7:a.

De gick 10-13 under Gasols 23 missade matcher, 40-19 med honom skadefri. Så procentuellt med Marc i 82 matcher hade du landat på runt 55 vinster.

Att Grizzlies tog OKC till sju matcher skall inte ses som något svaghetstecken utan bevisar bara hur fucking bra Grizzlies är med Marc och hade Randolph inte dummat sig hade de kanske till och med kunnat avancera.
2014-05-04, 10:17
Medlem
J.Blazes avatar
Herregud vilket uselt försvarspel Warriors visade på slutet i matchen.
Glad att nu Clippers är vidare.
2014-05-04, 20:50
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Durant rädda sig själv från ett "fiasko". MVP och ute i första rundan? vi kunde ha fått ett nytt LeBron cirkus.

Personligen anser jag att en utgång mot Memphis inte är en big deal, hade Marc lyckats hålla sig skadefri hade Grizz slutat betydligt mycket bättre placerat än 7:a.

De gick 10-13 under Gasols 23 missade matcher, 40-19 med honom skadefri. Så procentuellt med Marc i 82 matcher hade du landat på runt 55 vinster.

Att Grizzlies tog OKC till sju matcher skall inte ses som något svaghetstecken utan bevisar bara hur fucking bra Grizzlies är med Marc och hade Randolph inte dummat sig hade de kanske till och med kunnat avancera.

Jag håller med, Grizz var fantastiskt bra även i sista matchen tycker jag även om det inte blev så jämt. Sen tror jag även att det var bra för OKC att få en genomkörare, inte bra om de får cruisa tror jag.
2014-05-04, 20:59
Medlem
Hunden007s avatar
är inget stort nba fan men va har hänt med lakers :O
2014-05-04, 21:50
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är inget stort nba fan men va har hänt med lakers :O

https://www.youtube.com/watch?v=_aomNfhLLZI

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera