2005-06-03, 20:06
Medlem
nojas avatar
det ska vara skööön rock när man är däng, lite ozzy, foo fighters mm ahh det är skönt :>
Citera
2005-06-03, 21:11
Medlem
Terror Tommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
De vänder sig oftast till en yngre publik, de artister jag lyssnar på är oftast för Cannabis.
Jag menade typ lyssnarna.
Man träffar kanske någon på en fest som har hiphop kläder och bara lyssnar på hiphop.
Efter ett tag så frågar man om han ska med ut på en fet joppe.
Nä jag sysslar inte med sånt skit,bla,bla.
Citera
2005-06-03, 21:27
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror Tommy
Jag menade typ lyssnarna.
Man träffar kanske någon på en fest som har hiphop kläder och bara lyssnar på hiphop.
Efter ett tag så frågar man om han ska med ut på en fet joppe.
Nä jag sysslar inte med sånt skit,bla,bla.

Det är wiggers ju. Men de brukar faktiskt också röka, nere i Malmö iaf.
Fråga ngn som jag går med om de röker. De kommer shmunka din jolle till döden.

Vi klär oss rätt normalt allihopa, vissa av oss har keps. Alla lyssnar på hiphop.
Citera
2005-06-03, 21:34
Medlem
Terror Tommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Det är wiggers ju. Men de brukar faktiskt också röka, nere i Malmö iaf.
Fråga ngn som jag går med om de röker. De kommer shmunka din jolle till döden.

Vi klär oss rätt normalt allihopa, vissa av oss har keps. Alla lyssnar på hiphop.
Alla i min umgänges krets röker med men när man varit på fest med brudar har jag träffat på oändligt många såna här jobbiga jävlar.

En kille var riktigt rolig han lyssnade bara på hiphop och reggae och vi snackade om röka och han var sugen på det sa han.
Vi går utanför till en liten skogsdunge där jag meckar och tänder en pipa fint brunt.
Han var lite full men inte så farligt men iallafall efter han har rökt så blir han ASBÄNG, ramlar ihop och skit.

Jag frågar han hur mår och han säger att det är hans första gång.
Jag säger att jag ska hjälpa han in men han säger att han klarar sig han kommer om fem minuter.

Ungefär två timmar senare kommer jag ut för att röka en till, jag som var rejält packad och flummig hade glömt bort snubben och där ligger han mot ett staket med nedspydd tröja.

Nästa gång jag träffade han var han Cannabis motståndare
Citera
2005-06-03, 21:39
insomnias avatar
Citat:
Alla i min umgänges krets röker med men när man varit på fest med brudar har jag träffat på oändligt många såna här jobbiga jävlar.

En kille var riktigt rolig han lyssnade bara på hiphop och reggae och vi snackade om röka och han var sugen på det sa han.
Vi går utanför till en liten skogsdunge där jag meckar och tänder en pipa fint brunt.
Han var lite full men inte så farligt men iallafall efter han har rökt så blir han ASBÄNG, ramlar ihop och skit.

Jag frågar han hur mår och han säger att det är hans första gång.
Jag säger att jag ska hjälpa han in men han säger att han klarar sig han kommer om fem minuter.

Ungefär två timmar senare kommer jag ut för att röka en till, jag som var rejält packad och flummig hade glömt bort snubben och där ligger han mot ett staket med nedspydd tröja.

Nästa gång jag träffade han var han Cannabis motståndare

Stackare, för många som gör det misstaget. Röker för första gången i fyllan. Det är nog en av anledningarna till mångas fördomar. Jag blir faktiskt också förvånad när jag träffar på ngn som är helt inne i hiphop och allt kring det, men sen inte röker, eller är emot det. Känns som att det ena går ihop med det andra. Men det händer faktiskt ytterst sällan. Alla är rökare här nere i Sveriges rövhål.

Första gången jag rökte hade jag druckit en massa Gin, en av de roligare upplevelser jag upplevt. Fyfan vad roligt jag hade. Hände lite skumma grejer som att min lur ringde konstant i 3-4 timmar, även när den var avstängd.
Citera
2005-06-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nästan alla gräsrökare här tycks ju vara stora fantaster av hiphop, men vad kom egentligen först?? Var det hiphoppen som fick er att börja röka braja eller brajan som fick er att börja höra lyssna på hiphop??

Rökt i 6 år nu. Tände första gåsen när ja va 13, hiphop o weezy e viktiga delar av mitt liv. Tror dom kom tesammans.
Citera
2005-06-04, 14:53
Bannlyst
Citat:
Är det bara jag som märkt sjukt många hiphopare som är emot Cannabis?

Asså de e stor skillnad på riktig hiphop o mtv smörjan. hiphop är underground musik men även mkt rebell musik förtryckta människor började få ut sina åsikter genom musiken. Tittar man på eminem o 50cent då e de bara hippop. DOm kan ha sköna beatz o så ibland men asså ja tkr texterna känns tomma. Sen att dom ljguer utav bara helvete om sig själva o sin bakgrund e väl oxå biddragande till att ja inte gillar dom. Hela jävla G-Unit eju pajasar. Möjligtvis undantaget Tony yayo men han e ju mer en heatman.

BRA hiphop Immortal Technique, Yukmouth, 2pac, Biggie Smalls, Rokone, Messy Marv, Greenlantern ( producent , C-bo, dead prez, Bizzy Bone, Eazy-E osv osv

Basicly nuförtiden så finns de inge hiphop på mtv efter pac o biggie e de dött där.

Men back to topic GRÄS i hiphop e en väsentlig del. Alkohol är västvärldens övertag mot tredje världen. Alkohol e vår drog den e laglig. Cannabis e dom fattiga ländernas. En legaliserig skulle föra oss närmare Equilibrium o de är ju I-ländernas värsta mardröm. Inga riktiga hiphopare snackar skit om gräs... de e bullshit. Sen om nån pajas försöker få barns föräldrar o köpa hans skiv o snacakr skit om gräs o sånt så aa.. de säger sig själv. hippoper.

piiz
Citera
2005-06-04, 19:28
Medlem
Terror Tommys avatar
Men dom hiphoppare jag pratar om är "Södermalms hiphopare".
Bor på Södermalm,lyssnar bara på äkta(underground) hiphop,före detta skejtare, osv.
Du känner säkert igenom dom?
Citera
2005-06-04, 19:41
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Men dom hiphoppare jag pratar om är "Södermalms hiphopare".
Bor på Södermalm,lyssnar bara på äkta(underground) hiphop,före detta skejtare, osv.
Du känner säkert igenom dom?

De mytomspunna "Söder-Yo".
Hiphop-rakade svenska killar som nästintill betalar pengar för att få en invandrarbrud, när det egentligen mest ser ut som en Ultima Thule-konsert på deras klubbar eftersom de alla är rakade.
Tro mig, har inget alls emot dom, men de är fan en legendarisk sub-grupp.
Citera
2005-06-04, 20:51
Medlem
rallarsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Hiphop-rakade svenska killar som nästintill betalar pengar för att få en invandrarbrud, när det egentligen mest ser ut som en Ultima Thule-konsert på deras klubbar eftersom de alla är rakade.
hahaha skrattade somfan när jag läste det där, det stämmer så jävla bra!
Citera
2005-06-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Asså de e stor skillnad på riktig hiphop o mtv smörjan. hiphop är underground musik men även mkt rebell musik förtryckta människor började få ut sina åsikter genom musiken. Tittar man på eminem o 50cent då e de bara hippop. DOm kan ha sköna beatz o så ibland men asså ja tkr texterna känns tomma. Sen att dom ljguer utav bara helvete om sig själva o sin bakgrund e väl oxå biddragande till att ja inte gillar dom. Hela jävla G-Unit eju pajasar. Möjligtvis undantaget Tony yayo men han e ju mer en heatman.

BRA hiphop Immortal Technique, Yukmouth, 2pac, Biggie Smalls, Rokone, Messy Marv, Greenlantern ( producent , C-bo, dead prez, Bizzy Bone, Eazy-E osv osv

Basicly nuförtiden så finns de inge hiphop på mtv efter pac o biggie e de dött där.

Men back to topic GRÄS i hiphop e en väsentlig del. Alkohol är västvärldens övertag mot tredje världen. Alkohol e vår drog den e laglig. Cannabis e dom fattiga ländernas. En legaliserig skulle föra oss närmare Equilibrium o de är ju I-ländernas värsta mardröm. Inga riktiga hiphopare snackar skit om gräs... de e bullshit. Sen om nån pajas försöker få barns föräldrar o köpa hans skiv o snacakr skit om gräs o sånt så aa.. de säger sig själv. hippoper.

piiz

Jävligt bra sakt... jag håller me
Citera
2005-06-04, 22:06
Medlem
Terror Tommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Typ den där gruppen som sjunger om hundarna är exakt såna här som vi beskrivit.
Vad heter dom?
Fan har ju träffat dom och allting men kommer inte ihåg vad dom heter.
Grymt dålig musik gör dom iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in