2005-06-03, 13:32
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Hur gick det till då?? =/
Kom på att nån snubbe som kallar sig Timbuktu hade lite vettigt att säga, samt att det va lite skönt gung i musiken. Sånt man bara upptäcker när man är pårökt, men har dock itne hittat någon annan artis inom hiphop jag gillar, eller jo föresten, Thomas Rusiak är skön osså.
Citera
2005-06-03, 14:07
Medlem
Onerrs avatar
Lyssnade på hiphop ett bra tag innan jag började röka och jag gör det fortfarande, dock inte alls lika mycket.
Citera
2005-06-03, 14:16
Medlem
Jag gillade hiphop innan jag börja röka. Jag är ingen hiphopapare men visst finns det en del schyssta låtar. Har dock inte börjat gilla det mer efter jag börjat röka. Däremot har jag börjat gilla reggae efter jag börja röka. Det är nåt magiskt dem emellan
Citera
2005-06-03, 14:53
Medlem
kawts avatar
Jag känner igen de tydliga allmäna parallellerna mellan CB och hiphop, men har egentligen aldrig stött på de klassiska "nedrökta hiphop-homies", snarare alla jag känner som röker är bland människor som lyssnar på allt, och majoriteten tycker ironiskt nog inte om hiphop.
Själv finner jag hiphop vara ett mycket bra alternativ som musikval när det stundas CB, fast det beror på stunden, ibland passar det bra, ibland inte.
Citera
2005-06-03, 15:09
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Det intressanta är att Hip-hopen var en motauktion mot droger och våld när den kom. Snacka om att det har vänt !

FÖ:

Jag har lyssnat på hip-hop sen jag var liten, men lyssnar rätt lite. Att jag röker har inte med hiphop att göra alls, utan är av andra orsaker.
Citera
2005-06-03, 16:47
Medlem
Jag har aldrig uppskattat hip-hop, mer än enstaka låtar. Progtrance is my shit!
Citera
2005-06-03, 18:37
Medlem
Jag har alltid gillat hiphop å rap..
inte för att jag gillar alla som rappar..
men Jag älskar Tupac, Ja rule, Ken å Timbuktu
Ha nån hört Akon?
fast de är mer RnB
Men han är så jävla skön
Citera
2005-06-03, 19:01
Medlem
lowrides avatar
Nja, Hiphop är inte min kopp té. Lyssnar på väldigt fåtal grejer, tex Jedi Mind Tricks. I övrigt lyssnar jag mest på metal/rock/elektroniskt/ambient osv. Just nu lyssnar jag på Queensr˙che.
Citera
2005-06-03, 19:11
Medlem
Terror Tommys avatar
Är det bara jag som märkt sjukt många hiphopare som är emot Cannabis?
Citera
2005-06-03, 19:14
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror Tommy
Är det bara jag som märkt sjukt många hiphopare som är emot Cannabis?

De vänder sig oftast till en yngre publik, de artister jag lyssnar på är oftast för Cannabis.
Citera
2005-06-03, 19:45
Medlem
Sqrewdrivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
De vänder sig oftast till en yngre publik, de artister jag lyssnar på är oftast för Cannabis.

Läs CB... heheh.. eller not..
Citera
2005-06-03, 19:51
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrewdriver
Läs CB... heheh.. eller not..

Same shit man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto