2013-05-20, 22:30
Medlem
king_ozzelotts avatar
Hej där.

Jag skulle vilja beställa en PS3 mot faktura. Jag har betalningsanmärkningar, men inga problem att betala av den, så kom inte med några "Du går ner Dig i skiten mer..." -förslag.

Jag har tidigare beställt kläder på Peter Hahn eftersom de inte haft varken Klarna eller Svea Webpay som gör kontroller. Det är det jag söker efter nu med.

Någon som vet företag utom CDon som kör mot faktura där varken just Klarna eller Svea förekommer?

Stort tack!

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-05-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Hej där.

Jag skulle vilja beställa en PS3 mot faktura. Jag har betalningsanmärkningar, men inga problem att betala av den, så kom inte med några "Du går ner Dig i skiten mer..." -förslag.

Jag har tidigare beställt kläder på Peter Hahn eftersom de inte haft varken Klarna eller Svea Webpay som gör kontroller. Det är det jag söker efter nu med.

Någon som vet företag utom CDon som kör mot faktura där varken just Klarna eller Svea förekommer?

Stort tack!

M.v.h.

//Ozzelott
Om du inte kan slakta upp 1500:- eller vad leksaken nu kan tänkas kosta = ingen leksak.
Citera
2013-05-20, 23:24
Medlem
Varför kan du inte förskotts-/direktbetala om jag får fråga?

Avser du inte att betala produkten?
Citera
2013-05-20, 23:29
Medlem
king_ozzelotts avatar
Självklart gör jag det. Produkten är en slim 500 gb och kostar 2200.

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-05-20, 23:31
Medlem
Citat:
Självklart gör jag det. Produkten är en slim 500 gb och kostar 2200.

M.v.h.

//Ozzelott
Eller så kan du köpa den för 1989:- på billigaste butiken enligt Prisjakt.
Citera
2013-05-20, 23:33
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Eller så kan du köpa den för 1989:- på billigaste butiken enligt Prisjakt.

På faktura?

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-05-21, 00:00
Medlem
Citat:
På faktura?

Vad spelar det för någon roll? Du ska ju ändå betala produkten.

Bättre att tjäna in några hundralappar då, i och med att Klarna ej godkänner dig.
Citera
2013-05-21, 00:02
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinjoeh
Vad spelar det för någon roll? Du ska ju ändå betala produkten.

Bättre att tjäna in några hundralappar då, i och med att Klarna ej godkänner dig.

-Det är sant. Har sådana företag hög ränta?..Tänker på Klarna och ett som heter Svea webpay tror jag dom heter?...

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-05-21, 00:07
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
-Det är sant. Har sådana företag hög ränta?..Tänker på Klarna och ett som heter Svea webpay tror jag dom heter?...

M.v.h.

//Ozzelott

Du väljer alltså att avbetala ett par byxor? Nu får du ge dig
Citera
2013-05-21, 00:08
Medlem
Citat:

Du betalar ingen ränta vid köp på faktura. En faktura ställs ut på ett antal dagar (avtalat mellan dig och det företaget, Klarna har exempelvis 14 dagar som standard) och ska vara betald inom den tidsramen för att du inte ska behöva betala ränta.

Ränta får du först om du inte betalar en faktura (efter påminnelse). Räntan avtalas även den mellan dig och företaget. Vid utebliven betalning behöver du även betala en påminnelseavgift.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Du väljer alltså att avbetala ett par byxor? Nu får du ge dig

Han har inte sagt att han vill avbetala byxor. Detta handlar om PS3. Byxorna han skrev om uppfattade jag som betalda genom en faktura utställd av samma bolag som han handlade av. (dvs ej av tredje part t.ex. Klarna)
Senast redigerad av Robinjoeh 2013-05-21 kl. 00:10.
Citera
2013-05-21, 00:10
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinjoeh
Du betalar ingen ränta vid köp på faktura. En faktura ställs ut på ett antal dagar (avtalat mellan dig och det företaget, Klarna har exempelvis 14 dagar som standard) och ska vara betald inom den tidsramen för att du inte ska behöva betala ränta.

Ränta får du först om du inte betalar en faktura (efter påminnelse). Räntan avtalas även den mellan dig och företaget. Vid utebliven betalning behöver du även betala en påminnelseavgift.

Tack tack då vet jag!

Vidare så köpte jag kläder för 5.000 och betalade alltsammans. Inte bara ett par byxor =)

M.v.h.

//Ozzelott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in