2013-05-19, 09:18
Medlem
Någon som vet hur man löser detta deprimerande problem?

Skulle publicera min filmfil i WMM och den säger: "Windows Movie Maker kan inte publicera filmen på platsen du angav. Kontrollera att originalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill publicera filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen."

Nu är det så att jag VISST har tillräckligt med diskutrymme, källfilerna ÄR tillgänglia och platsen är tillgänglig. 100 % säker. Det är en bugg som verkar komma när jag går in på Alternativ för o kolla så jag har rätt inställningar, även om jag inte ändrar något, och sen ändrar ljudnivåer och sen försöker publicera.

Jag prövade att flytta källfilerna till en annan plats, då blev det kryss över miniatyrerna i WMM så klart, vilket det INTE var innan jag gjorde det för att testa. Så jag högerklickade på dem och valde "bläddra efter saknad fil", och hittade dem, och så syntes bilderna på miniatyrerna igen. Bytte oxå namn på filerna och allt, (och bläddrade efter saknad fil igen förstås) men allt detta var efter att det hade blivit ett felaktigt error, så jag provade allt liksom.

Vet att jag löst det problemet förut men minns inte hur

Jag är INTE dålig på datorer, så snälla, ge mig inga dumma svar. Jag är säker på att jag inte har gjort något fel. Och säg inte att jag ska konvertera filerna, för jag har publicerat med .avi-filer massor av gånger, det är bara ibland det blir sånt här fel för att jag glömmer att spara en ny .wmm-fil varje gång jag har redigerat (det måste man göra för säkerhets skull tydligen). Har redigerat i flera timmar så vill INTE börja om!!

Och om jag måste konvertera så förloras ju kvaliteten. Det ska vara i 1080p, punkt slut. >.<

Snälla hjälp mig.
Citera
2013-05-19, 10:19
Medlem
Börja om så ska det funka :/

. Det bästa för I FRAMTIDEN är att spara emellan åt medan du redigerar, så slipper du börja om ifrån början eller så kollar du sparade WMM filer, finns en inställning som gör att den sparar varje 10 min eller något, har du den inte avstängd kanske du inte behöver börja om ifrån börjar, om du inte löser problemet delvis.
Citera
2013-05-19, 11:26
Medlem
oojEs avatar
Händer mig också ibland. Kör andra redigeringsprogram istället. Finns Camtasia Studio som är gratis eller så är det också gratis Trial På Sony Vegas..
Citera
2013-05-19, 12:47
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Var försöker du spara/publicera filen? Hur stor är den?
Citera
2013-05-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Var försöker du spara/publicera filen? Hur stor är den?
På hårddisken D, och den är 70 MB. Har dock publicerat filmer på flera 100 MB på samma plats och det funkar att publicera andra wmm-projekt än just det korrupta. Och har över 100 GB ledigt på D.

Det är nog en bugg som windows har förbisett. Finns inga svar om det på deras hemsida
Citera
2013-05-19, 20:47
Medlem
Det visade sig att jag bara behövde ta bort 2 klipp för att det skulle funka! ååh så glad jag e!
Tydligen räknades ändå klippen som otillgängliga även fast man letat upp filen efter att man bytt namn. Konstigt och irriterande, de borde fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in