2014-11-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Undra hur hög arbetslösheten och bostadsbristen i Sverige egentligen är.
'Säkerligen tycker man att det är tillräckligt lågt att man kan spä på det mer.

Man anser då också att vi har råd med ´världens bästa vård för alla medborgarna och troligen de nykommande, samt råd med att förbättra skolan, utbildningar, fler lärare, förbättra infrastruktur, ge bidrag, ge garanti pensioner till ny kommande asylpensionärer och blivande förtidspensionärerna som anses vara krigsskadade, socialbidrag och kostnader för all asylboenden.

Utöver detta anser man att allt är tipp topp i Sverige i alla anseenden så att vi har råd med att skänka miljardtals kronor till andra länder.

Hur dessa resonerar vet jag dock inte. Så fråga mig inte hur de kan tycka och anse detta när kalkylen är nåt från fantasivärld.

För vad jag vet har vi bostadsbrist som heter duga, Vi har arbetslöshet som inte går att lösa så nu blir det än mer bostadsbrist och ökar på arbetslösheten. Kostnaderna går upp, pengar som inte finns och som måste lånas mer.

Segregationen blir värre och utanförskapet ökar. Slummen blir värre och gangster kvarteren blir fler.

Man säger att vi följer usas spår i diverse sammanhang.
Ja, det gör vi och vi ser hur utvecklingen är i Sverige.
Citera
2014-11-04, 14:52
Medlem
Vargarna och djuren får ta priset för att vi blir fler och breder ut oss, men man ska ju endast öppna sina hjärtan för överbefolkade människor som skaffar sig barn som de inte kan försörja..
Citera
2014-11-04, 15:01
Medlem
Vålnadens avatar
Det är mycket deprimerande att se hur det enda som verkar bekymra svenskar med dessa katastrofsiffor är att vi inte kommer att ha råd. Invandringen ses nästan enkom ur ett ekonomiskt perspektiv. Skulle vi haft tillräckligt med bostäder och lite mer klirr i kassan så hade det antaligen inte varit några problem alls för de flesta att förvandla det som en gång var en stolt nation till en HBTQ-certifierad MENA-stat.

Folk dör i krig, svälter och så vidare ja. Men jag bryr mig inte. Det har aldrig varit vårat ansvar på något sätt. Den eviga köttfloden från världens alla skitländer är inget naturfenomen som inte går att stoppa eller påverka. Om den politiska viljan fanns så hade man kunnat stänga gränserna totalt och repatriera varenda icke-svensk inom landets gränser på en vecka.

Och det moraliska hyckleriet om att vi "kan hjälpa fler på plats" är bara pinsamt. Dra åt helvete.
Citera
2014-11-04, 15:11
Medlem
För några år sedan lovade regeringen att alla asylsökande skulle få en svensk kontaktperson som hjälpte dom in i det svenska samhället! Man föreslog att ensamkommande barn skulle få bo i familjehem. Där dom lättare kunde lära sej svenska. Undrar vad dom tomma löftena tog vägen???? Kommuner kommer inte att klara av den stora massinvandringen. Snart måste svenskarna hjälpa till ! Det är det Fredrik Reinfelth menade med att öppna dina hjärtan!
Citera
2014-11-04, 15:20
Medlem
BrottarBrutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
hur många anhöriginvandrare tillkommer sedan?

Om man tittar på statistiken från 2010-2013 så har det för varje flykting som fått PUT kommit:
2010: 2.4 st anhöriga.
2011: 2.7
2012: 2.4
2013: 1.4

Så om vi räknar med att c:a 60% av de som söker asyl under 2015 får PUT och att det är 95.000 som söker så får 57.000 personer PUT.

Om vi uppskattar att varje person tar in två anhöriga så handlar det om c:a 114.000 anhöriginvandrare.

Men det bygger såklart på en del antaganden enligt ovan. De flesta av dessa kommer nog inte heller komma under 2015 utan snarare 2016 eller 2017.
Citera
2014-11-04, 15:24
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
De gör allt för att få SD mer inflytande över svensk politik. Det finns ingen politik idag som löser alla problem detta medför. Bostadsbrist? Arbetslöshet? Kriminalitet? Det har ju inte löst under alla dessa år av invandring så hur skall detta fungera? Allt kommer krackelera snart.

Det finns bara ett sätt att lösa detta och det är med hjälp av de råa marknadskrafterna. Dagens välfärdssamhälle kommer att haverera. Dagens regelsverige måste sopas bort. Vi kommer att få en nybyggarstat med kåkstäder och människor som arbetar för mycket låga löner. Välfärdsstaten måste krympas kraftigt.
Citera
2014-11-04, 15:28
Medlem
BrottarBrutuss avatar
Men för h-e oroa er inte, Stefan Löfven har ju lösningen: "Vi måste bli bättre på att validera de läkare som kommer hit"...

Shit-pommes-frites. Att ingen har tänkt på det!
Citera
2014-11-04, 15:37
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vålnaden
Det är mycket deprimerande att se hur det enda som verkar bekymra svenskar med dessa katastrofsiffor är att vi inte kommer att ha råd. Invandringen ses nästan enkom ur ett ekonomiskt perspektiv. Skulle vi haft tillräckligt med bostäder och lite mer klirr i kassan så hade det antaligen inte varit några problem alls för de flesta att förvandla det som en gång var en stolt nation till en HBTQ-certifierad MENA-stat.

Folk dör i krig, svälter och så vidare ja. Men jag bryr mig inte. Det har aldrig varit vårat ansvar på något sätt. Den eviga köttfloden från världens alla skitländer är inget naturfenomen som inte går att stoppa eller påverka. Om den politiska viljan fanns så hade man kunnat stänga gränserna totalt och repatriera varenda icke-svensk inom landets gränser på en vecka.

Och det moraliska hyckleriet om att vi "kan hjälpa fler på plats" är bara pinsamt. Dra åt helvete.

För mig är det inte helt ekonomiskt. Det är säkerheten och hela sveriges och svenskens framtid som står på spel, och hur jag som svensk är bakbunden(HMF, rasism och sleketiva lagar i endast mot svensken själv i svenskens egna land) och sakta blir förslavad(allt försvåras då allt måste stramas åt för att få ekonomin att gå ihop i våra mest fundamentala delar i vårt system som sjukdvård, skola, säkerhet, utredningar, regler) och väldigt ofredad(måste jobba längre, får mindre i utbyte, mindre säkerhet för mina barns utomhusvistelse, behöver rädas att bli gammal eller arbetslös, listan kan göras lång) för att tillgodose utlänningar. För mig väldigt uppåt väggarna och jag börjar se det här som ett sorts krig, ett kallt och tyst krig. Som kommer implodera eller explodera.
Citera
2014-11-04, 15:39
Moderator
-Info-s avatar
Även prognosen för antal ensamkommande "barn" når nya rekord. När detta år är slut så beräknar man att det har kommit 7000 ensamkommande "barn" (under året).

Citat:
Enligt Migrationsverkets nya prognos som presenterades i dag kommer över 7.000 ensamma barn till Sverige innan året är slut vilket är nästan dubbelt så många jämfört med förra året.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6008939

Det är alltså dubbelt så många som förra året. Och redan då tyckte vi att det var många. Men nu har siffran alltså fördubblats.

Räknar vi om detta i kronor så inser vi vad många de är. Varje ensamkommande flyktingbarn kostar oss i snitt en miljon kronor per år, så kostnaden för dessa 7000 nya ensamkommande är alltså 7 miljarder kronor... På årsbasis...

Jämför det med vårt (hårt nedrustade) försvar som kämpar för att få lite extra miljoner...
Senast redigerad av -Info- 2014-11-04 kl. 15:44.
Citera
2014-11-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vålnaden

För mig är det inte heller enbart ekonomiskt, utan att vi måste lösa problemen med segration och utanförskap på dom vi välkomnar till vårt land.
Dessutom ser jag ingen vinst för flyktingarna i att vi tar emot mer än vad vi klarar av logistiken för i form av lägenheter och arbete, samt en värdig skola, det är sådant som skapar rasism i samhället (åt båda hållen).

Dessutom borde fler länder ta sitt ansvar!
Citera
2014-11-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Dessutom borde fler länder ta sitt ansvar!

Varför?

Det svenska folket röstade nu senast i september för precis den här utvecklingen. Det här är vad svenska folket vill!

Inget annat lands befolkning har röstat för denna utveckling, därför vore det djupt ohederligt av deras politiker att föra en sådan agenda när inte befolkningen har gett dem det mandatet, och vice versa för Sverige.

Politiker ska representera sin befolkning och värna dess intressen efter väljarstöd. Övriga europeiska folkslag har i allt väsentligt inget intresse av denna utveckling, till skillnad från Sverige.

Löfven och Reinfeldt var både mycket tydliga långt före valet att inga dörrar skulle stängas, och inga hjärtan skulle snörpas ihop. Deras grupperingar fick över 80% av väljarstödet.

Hade svensken velat något annat, ja då hade vi röstat på annat sätt!

Detta "ansvar" du pratar om är något som Sverige och svenskarna frivilligt har tagit på sig. Försök inte tvinga på andra fria nationer din egna agenda, lika lite som dom ska tvinga sitt synsätt på oss.
Citera
2014-11-04, 16:02
Medlem
JDAMs avatar
Den slappa gränskontrollen,isis ska ju tydligen köra med sleeping cells hur kollar man upp det?brottsligheten i utanförskapsområden kommer att öka med flera tusen % Bråda dagar för poliskåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in