2015-11-05, 01:00
Bannlyst
Det går snabbt nu och bra är det.

Om ni såg dagens Uppdrag Granskning känner ni till hur det ser ut i lastbilsbranschen, min egen vision är att den svenska arbetsmarknaden i stort kan fungera på liknande sätt.
Citera
2015-11-05, 01:02
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Ja vi har samma åsikt. Men jag anser väl att det mest effektiva sättet att nå målet som vi alla vill nå inte är att måla upp domedagsprofetior utan att se situationen som den är och utifrån det lägga upp förslag på lösningar som kan fungera i verkligheten. Visst kan vem som helst skriva av sig här och det är bra, men lite för ofta känns det som att frustration och ilska är den dominerande kraften på forumet. Balansen frustration/pragmatism är lite skev emellanåt helt enket

This is not the time for pragmatism. It IS a panic situation and nothing can change that. It is the right reaction.
Citera
2015-11-05, 01:05
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
I Göteborg är det tragiskt inne i citykärnan. Hela city kryllar av invandrare och tiggare. De driver runt i staden. Tigger, stjäl och skräpar ner.

Var utomlands i ett gammalt östblocks land rätt nyligen,
homogent såg knappt några invandrare,iaf inga MENA,inga tiggare,rent på gatorna,man kände sej lugn,kändes rätt skönt.

Det första man möttes av när man kom hem var tiggare,skräp,och MENA folk överallt.Centralstationen har gjort om till en flyktinganläggning.
Kändes som att man kom hem till ett U-land.

Det satte perspektiv hos mej hur överjävligt det blivit med landet.
Citera
2015-11-05, 01:07
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Har du en friggebod jag kan hyra av dig?

Haha, det kan jag ordna Du är välkommen.

Helt ärligt så tror jag invandring är ett måste för ett land som Sverige för att konkurrera med andra länder men idag har man gått över alla gränser (observera ordvitsen). Det galna är att det hela egentligen är så enkelt. Vi måste finna en balans. Hur många klarar vi att ta emot baserat på både den inledande tiden med etablering och sedan för att bli en del av det svenska samhället. Det är inte extremt svårt att göra sådana beräkningar.

Jag tror helt på en balanserad invandring och ökat bistånd. Tydligen är det enkla aldeles för svårt för regeringen.
Citera
2015-11-05, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
This is not the time for pragmatism. It IS a panic situation and nothing can change that. It is the right reaction.

Panik även om den är förståelig är aldrig en bra reaktion. Flashback kokar av invandringsmotståndare i panik men det görs ingenting i praktiken. Skulle alla invandringskritiker på det här forumet samlas på en gemensam fysisk plats med en pragmatisk inställning skulle det bli seklets största demonstration.
Citera
2015-11-05, 01:13
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Snart knackar Mohammed på din dörr

Du ska minsann inte tro att du slipper undan...Mohammed fryser och du kan väl sova i källaren?

Du är augusta66 en geni! Det är så här vi löser logiproblemet! Många flerfamiljshus har källare och vindar som används som förråd. Förråden töms till bostäderna och vips så har man uppvärmt yta för lika många asylanter som det finns lägenheter i huset.

Man kan börja med flerfamiljshus där det finns en bastu = duschar och toalett.
Citera
2015-11-05, 01:15
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Jag skiter i om det är panik nu. Jag skiter i om hela jävla landet står i brand, för det är just DÅ som man måste sätta sig ner och överblicka situationen och se över vad man faktiskt kan göra. Ni som får panik och skriker högre än kossorna på tjejmilen gör ingen nytta alls.
Gissar att om du Kollar under din säng så måste du inse att två skäggbarn skulle kunna sova där inatt och att du har minst 2 frukostägg i kylen som du kann bjuda på, kanske har du också ett jobb att gå till imorgon så att ni inte behöver trängas i din lilla lägenhet. När du kommer hem ifrån jobbet så kann du ju bädda sängarna efter dem och ge dem lite stålar så de kann dra ut på stan och kolla in om det Finns några läckra svenska blondiner som de kann ta hem till ditt lilla krypin. Lössen som de släpat med från sandlandet biter inte värre än myggor så det kann du vänja dej med.
Citera
2015-11-05, 01:22
Bannlyst
Dom som ville ha hit dom ska ta hand om dom, det kallas för eget ansvar. Andra har inga som helst skyldigheter till att ta han om eran smuts. Ni ville ha dom -Ni ska ta hand om dom. Dom kan få sova i erat vardagsrum på soffan eller något.
Senast redigerad av euphoricmind 2015-11-05 kl. 01:25.
Citera
2015-11-05, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Gissar att om du Kollar under din säng så måste du inse att två skäggbarn skulle kunna sova där inatt och att du har minst 2 frukostägg i kylen som du kann bjuda på, kanske har du också ett jobb att gå till imorgon så att ni inte behöver trängas i din lilla lägenhet. När du kommer hem ifrån jobbet så kann du ju bädda sängarna efter dem och ge dem lite stålar så de kann dra ut på stan och kolla in om det Finns några läckra svenska blondiner som de kann ta hem till ditt lilla krypin. Lössen som de släpat med från sandlandet biter inte värre än myggor så det kann du vänja dej med.

Om du inte fattar vad jag menar kan du lika gärna fortsätta skriva nånsens och dricka din absolut. Vi står faktiskt på samma sida, men har bara olika sätt att angripa problemet på.
Citera
2015-11-05, 01:29
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoricmind
Dom som ville ha hit dom, ska ta hand om dom, det kallas för eget ansvar. Andra har inga som helst skyldigheter till att ta han om eran smuts. Ni ville ha dom -Ni ska ta hand om dom. Dom kan få sova i erat vardagsrum på soffan eller något.
Precis,
Kalla in alla människor ifrån byn till torget och säg till dem att de som är positiva till invandringen ska räcka upp en Hand, och de som gör det ska ta konsekvenserna av sitt tänkande och rimligtvis också ansvara för de så kallade krigsflyktingar.
Citera
2015-11-05, 01:31
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Om du inte fattar vad jag menar kan du lika gärna fortsätta skriva nånsens och dricka din absolut. Vi står faktiskt på samma sida, men har bara olika sätt att angripa problemet på.
ok, då ursäktar jag mej, men jag trodde verkligen att du menade det du skrev.
då var alltså allt ironiskt från din sida.
Citera
2015-11-05, 01:35
Medlem
missionarydaughters avatar
Kan vi nu alla enas om att sluta säga att Sverige har "haft fred i 200 år"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in