2013-05-19, 02:36
Medlem
IntoTheVoids avatar
Vi måste respektera den osynlige mannen i himlen. Såklart kvinnan ska straffas när hon tror att mannen som är allvetande och existerar utanför tid och rum skulle stå ut med att en av hans skäggiga skapelser tar en kvinna i hand.

Religiösa helveten... Har man inte vett nog att skaka sin nya chef i handen (och inte har en bra anledning till att inte göra det) så är det självklart man får förvänta sig att man inte är välkommen tillbaka.
Citera
2013-05-19, 02:40
Avslutad
De kanske annars även borde få stora skadestånd om de vägrar skaka hand med homosexuella? Eller judar? (Alla har dock återigen rätten att vägra precis vad de vill, men utan att casha in)
Senast redigerad av sjelvefan 2013-05-19 kl. 02:42.
Citera
2013-05-19, 02:50
Medlem
Valiumpillrets avatar
Vi ska INTE vika ner våra värderingar och de demokratiska framskrifter vi gjort som samhälle!

Att ge religiösa sådan makt att DE får pengar när de inte följer den jämställdhet VI har uppnått efter en jävlans massa årtionden...

Om det är principen som räknas så är detta en nedgång I fritt fall, 240 km/h av allting den fria Svensken uppnått.

Skamligt

Citera
2013-05-19, 02:52
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
De kanske annars även borde få stora skadestånd om de vägrar skaka hand med homosexuella? Eller judar? (Alla har dock återigen rätten att vägra precis vad de vill, men utan att casha in)

Detta vore ju onekligen intressant.

Med tanke på lagarna och diskrimineringen.. vem får rätt om en muslim vägrar skaka tass med en bög?

Har båda rätt på samma gång.. eller har den kränkta homosexuella mer rätt?

Hehehe..
Citera
2013-05-19, 03:07
Avslutad
Usch vad dessa muslimer verkar ha missförstått saken och bidrar till islamofobin... (Eller om det är de andra som gör det, ihop med dumsnällsvensson)

Imam: "Det finns inget stöd i Koranen för heltäckande slöja eller förbud mot att skaka hand, säger Malmöimamen Idriz Karaman. – Jag skakar hand. Att inte göra det förnedrar kvinnan, säger imamen.

Idriz Karaman är imam i Bosniakiska moskén i Malmö och huvudimam för Sveriges tiotusen bosniska muslimer. Han respekterar muslimer som hänvisar till islam när de inte vill skaka hand med det motsatta könet eller bära heltäckande slöja. Men i Idriz Karamans ögon handlar sedvänjorna mer om kultur än om religion. – I Koranen finns inget förbud mot handskakning. Från berättelserna om profetens liv kan man förstå att han rekommenderade kvinnan att inte vara ensam och inte ha fysiska kontakter med andra män. Men det var en annan tid.

Nästan alla medlemmar i hans egen församling skakar hand med både kvinnor och män, säger Karaman. Han vet flera kvinnliga muslimer som tar illa vid sig när män inte vill skaka hand med dem.
– Man ser direkt på kvinnans ögon. Hon känner sig mindre värd.

Inte heller finns det något påbud i Koranen om att skyla sitt ansikte, enligt Idriz Karaman.
– Inte så vitt jag kan förstå. Och jag förstår Koranen ganska bra."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/imam-fornedrande-att-inte-skaka-hand/

"Extremreligiösa regler används för att hålla kvinnor i en underordnad ställning, anser Nalin Pekgul och riksdagsledamoten Maryam Yazdanfar (S), bägge med muslimsk bakgrund

Maryam Yazdanfar: – Om det varit den bärande delen av religionen hade jag kunnat acceptera det. Men så är det inte.

Nalin Pekgul tackar rektorn på Åsö vuxengymnasium i Tensta för beslutet att stänga av barnskötarstudenten Alia Khalifa, som bär nikab – en heltäckande slöja som bara visar ögonen.
– Många rektorer med svensk bakgrund vågar inte ta sådana beslut. De är rädda att utpekas som rasister
. Men heltäckande slöja är inte acceptabelt om man vill vara en del av det svenska samhället.

Hon och Maryam Yazdanfar har flera gånger varit med om att muslimska män inte velat skaka hand med dem. – Jag skakar hand med alla. Även mullor i Iran. De blir inte glada, men för mig är det viktigt. Det är ett sätt att visa: jag är din jämlike, säger Maryam Yazdanfar.

...Nalin Pekgul köper inte argumentet. Problemet är snarare att samhället är för undfallande, menar hon. – Snart blir livet i Rosengård och vissa andra förorter som i Saudiarabien och Iran."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/s-kritik-mot-strikt-tolkning-av-islam/
Citera
2013-05-19, 03:12
Medlem
Känns som om att muslimernas religion sätter fötterna ner för utvecklingen i Sverige gentemot jämställdheten och liknande.

Körde en snabb googling och märker att detta är inte det första utav sitt fall heller!

http://www.do.se/sv/Press/Pressmeddelanden-och-aktuellt/2009/Arendet-om-utebliven-handskakning-i-Stockholms-tingsratt/
Senast redigerad av One. 2013-05-19 kl. 03:17.
Citera
2013-05-19, 03:51
Medlem
Varför ska vi ha institut för integration om människorna som arbetar där är segregerade (vill inte ha med varan att göra).
Det är tydligt att religösa värderingar väger tyngre än sunt förnuft. Det börjar bli dags att grunda en ny religion där man måste röka cannabis varanan lördag, strängt förbjudet att arbeta på måndagar och obligatorisk organdonator vid dödsfall så ens delar kan leva vidare i andra, för att få det mer pk.
När snuten kommer för att arrestera en säger man bara att man måste röka cannabis och tar dom en ändå efter det får man 30 lax i skadestånd för att man "missgynnades på grund av sin religion".
Citera
2013-05-19, 04:03
Medlem
ventriloquist.s avatar
Danne90
Citat:
Jag förstår mig inte på hur ni tänker. Ni säger musslor hit musslor dit men det är inte dem som gör fel. Det är vi svenskarna som låter detta hända. Ni riktar Er ilska åt fel håll... Det är de som har beslutat som felar.

Clodius
Citat:
Håller med. Vad är det som har hänt med Sverige under Reinfeldtsstyre? Visst kan man vara tolerant gentemot andra kulturer, men i det här fallet gäller det ju att vi helt skall anpassa oss efter muslimska fördomar. Låt oss rösta bort Reinfeldt nästa val.

18 sidor och bara 2 medlemmar tar upp det som egentligen skall tas upp..
Citera
2013-05-19, 04:23
Medlem
Witkos avatar
Inte oväntat att iraniern Said snabbt ställer upp för sin muslimska broder och ser till att den stackaren får in 30.000:- på kontot.

Det måste vara väldigt traumatiskt att nästan bli tvingad att skaka hand med en kvinna, kvinnan som enligt den skäggige profeten bara besitter halva mannens intelligens.

Nej, det är väl dags att bränna boken svea rikes lag då den redan är underställd en annan bok samt dess följares antidemokratiska och antifeministiska nycker.

Ett land som en gång för inte länge sedan lyckades ta sig ur kristendomens grepp med hjälp av vetenskap, forskning samt utbildandet av det egna folket ska nu återigen börja krypa för en ännu värre och mer patriarkalisk religion.

Allahu Akhbar!
Citera
2013-05-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Usch vad dessa muslimer verkar ha missförstått saken och bidrar till islamofobin... (Eller om det är de andra som gör det, ihop med dumsnällsvensson)

Imam: "Det finns inget stöd i Koranen för heltäckande slöja eller förbud mot att skaka hand, säger Malmöimamen Idriz Karaman. – Jag skakar hand. Att inte göra det förnedrar kvinnan, säger imamen.

Idriz Karaman är imam i Bosniakiska moskén i Malmö och huvudimam för Sveriges tiotusen bosniska muslimer. Han respekterar muslimer som hänvisar till islam när de inte vill skaka hand med det motsatta könet eller bära heltäckande slöja. Men i Idriz Karamans ögon handlar sedvänjorna mer om kultur än om religion. – I Koranen finns inget förbud mot handskakning. Från berättelserna om profetens liv kan man förstå att han rekommenderade kvinnan att inte vara ensam och inte ha fysiska kontakter med andra män. Men det var en annan tid.

Nästan alla medlemmar i hans egen församling skakar hand med både kvinnor och män, säger Karaman. Han vet flera kvinnliga muslimer som tar illa vid sig när män inte vill skaka hand med dem.
– Man ser direkt på kvinnans ögon. Hon känner sig mindre värd.

Inte heller finns det något påbud i Koranen om att skyla sitt ansikte, enligt Idriz Karaman.
– Inte så vitt jag kan förstå. Och jag förstår Koranen ganska bra."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/imam-fornedrande-att-inte-skaka-hand/

"Extremreligiösa regler används för att hålla kvinnor i en underordnad ställning, anser Nalin Pekgul och riksdagsledamoten Maryam Yazdanfar (S), bägge med muslimsk bakgrund

Maryam Yazdanfar: – Om det varit den bärande delen av religionen hade jag kunnat acceptera det. Men så är det inte.

Nalin Pekgul tackar rektorn på Åsö vuxengymnasium i Tensta för beslutet att stänga av barnskötarstudenten Alia Khalifa, som bär nikab – en heltäckande slöja som bara visar ögonen.
– Många rektorer med svensk bakgrund vågar inte ta sådana beslut. De är rädda att utpekas som rasister
. Men heltäckande slöja är inte acceptabelt om man vill vara en del av det svenska samhället.

Hon och Maryam Yazdanfar har flera gånger varit med om att muslimska män inte velat skaka hand med dem. – Jag skakar hand med alla. Även mullor i Iran. De blir inte glada, men för mig är det viktigt. Det är ett sätt att visa: jag är din jämlike, säger Maryam Yazdanfar.

...Nalin Pekgul köper inte argumentet. Problemet är snarare att samhället är för undfallande, menar hon. – Snart blir livet i Rosengård och vissa andra förorter som i Saudiarabien och Iran."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/s-kritik-mot-strikt-tolkning-av-islam/

Vad man måste förstå är att det inte finns något rätt sätt att tolka Islam, alla kommer med sina tolkningar som varken är mer eller mindre rätt än något annat. Att köra flygplan in i WTC är lika rätt som något annat enligt denna religion. Det finns bara ett sätt att hantera detta och det är att inte ha med några muslimer att göra, de ska få sitta i lugn och ro i sina länder och vi ska inte störa varandra. Vi kan byta varor mot olja, längre än så bör det inte gå.
Citera
2013-05-19, 06:30
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Det ser mer eller mindre likadant ut överallt (samma multikultivurmande elit i hela västvärlden). Island eller Finland kanske kan funka, dock endast temporärt.

Stand your ground.

Nåja asien går bra: Japan, Kina eller Sydkorea. Asiater överlag tycks gilla européer. Sydamerika är en variant: Argentina kan nog vara rätt trevligt, Brasilien är lite kaos och ghettofierat på sina håll men inga muslimer dock. Sedan finns USA och Kanada. Usa som är mångkulurens högborg, men de är väldigt restriktiva med flyktingar. Det är assimilerade svarta, som inte har någon koppling till ursprungslandet, och latinos - som åtminstone är relativt nära med religion, seder o.s.v.

Det är egentligen mest Europa som för den här genialiska politiken att plocka in muslimer i stora mängder. Personer från jordens sämst fungerande och minst utvecklade länder. Något som omöjligt kan falla särskilt väl ut i förlängningen.
Citera
2013-05-19, 06:51
Medlem
Det här ger bra pr för att anställa invandrare som blir så diskriminerade på arbetsmarknaden! Bra jobbat , applåder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in