2013-05-18, 11:48
Medlem
Swe.patriots avatar
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2161932
(Skriver från mobilen)

Det här är väl att dra saker till sin yttersta spets, inte nog att utav religiösa skäl neka att som praktikant ta sin chef i handen (Vi vet ju alla att kvinnor är smutsiga djur), det är dessutom hon som gör fel!
Hon försökte tvinga herrn att skaka hennes hand! (Värsta dikatur kärring!)

Är detta ens en tillräckligt stor summa för karln med tanke på hur utsatt han egentligen blev?
Citera
2013-05-18, 11:51
Medlem
solklart fall av könsdiskriminering.
stäm skägget av killen.
Citera
2013-05-18, 12:00
Bannlyst
Så jävla sjukt. Vi gör bort ossmer och mer för var dag som går. Inte konstigt att omvärlden skrattar åt oss. Snart kommer det vara pinsamt att kalla sig för svensk.
Citera
2013-05-18, 12:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2161932
(Skriver från mobilen)

Det här är väl att dra saker till sin yttersta spets, inte nog att utav religiösa skäl neka att som praktikant ta sin chef i handen (Vi vet ju alla att kvinnor är smutsiga djur), det är dessutom hon som gör fel!
Hon försökte tvinga herrn att skaka hennes hand! (Värsta dikatur kärring!)

Är detta ens en tillräckligt stor summa för karln med tanke på hur utsatt han egentligen blev?

Frågan är vad som är värst i detta fall? En tokig muslim som inte vill skaka hand med människor fastän det ingår i arbetet eller att de betalade honom ett saftigt skadestånd för dessa tokerier?

Vilket fall som helst så ser man att (djupt troende) muslimer inte passar in i vårt samhälle, och det vore bäst för alla om de återvände hem.

(dessvärre sker motsatsen, de väller in i landet i enorma mängder)
Citera
2013-05-18, 12:02
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Så jävla sjukt. Vi gör bort ossmer och mer för var dag som går. Inte konstigt att omvärlden skrattar åt oss. Snart kommer det vara pinsamt att kalla sig för svensk.

Så sant som det va skrivit, dax för oss svenskar att göra nått men tyvärr så är vi för fega att göra nått åt saken :/
Citera
2013-05-18, 12:02
Medlem
JonDs avatar
Undra hur hans resonemang var där, spelar det någon roll om han skakar hennes hand när hon trots allt är hans chef oavsett vad? Är det okej för apan att följa order från en kvinna så länge han inte skakar hennes hand?
Citera
2013-05-18, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall

Det är redan pinsamt, det är så pinsamt att jag nuför tiden förespråkar våld
Citera
2013-05-18, 12:32
Medlem
Från och med nu, ska jag hävda att jag konverterat till islam och kräva ersättning så fort jag blir det minsta "diskriminerad".
Citera
2013-05-18, 12:37
Medlem
JumpingJacks avatar
Borde inte kvinnan kunna anmäla till DO att hon blivit kränkt på grund av kön och få skadestånd? Eller trumfar religiös vidskepelse jämställdhet även i lagtexten numera?
Citera
2013-05-18, 12:40
Medlem
Salames avatar
För mig är det helt okej. Även ortodoxa judinnor skakar inte hand med män utanför sin familj. Det är en fin tanke i grunden, att kvinnan är i en upphöjd plats och ska inte beröras av alla män på denna jord. Men, att säga att man måste tvätta sina händer efteråt och nästan uppvisa att det är svenska kvinnan som är smutsig samt få sådan stor ersättning när muslimer har ändå så dåligt ställt hos oss - fel.
Citera
2013-05-18, 12:42
Medlem
birgetts avatar
för mig är det helt ok
vill inte skaka hand med Mohamed ...eller vad de heter
eller vistas i närheten
Citera
2013-05-18, 12:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Borde inte kvinnan kunna anmäla till DO att hon blivit kränkt på grund av kön och få skadestånd? Eller trumfar religiös vidskepelse jämställdhet även i lagtexten numera?

Pratar vi om muslimer och Islam så är det helt klart så. Däremot är det inte säkert att fallet är så om det gäller svenska kristna.

Huvudprincipen är den att ju mer främmande och obehaglig en kultur/religion är, desto mer prioriteras den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in