2013-05-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jag skiter i vilket skäl han hade, hon hade inte rätt att kräva att han skakade hennes hand. det räcker med det.
Hon har inte rätt att kräva någonting nej. Men ska han ha jobbet som erbjuds har hon rätt att kräva detta.

Citat:
men grundproblemet är den chefen som ville leka översittare och visa på sin maktställning gentemot en av samhällets svagaste grupper, de arbetslösa.
Japp, det är problemet, blev så jävla förbannad när jag sökte ett jobb som truckförare och det maktgiriga svinet till chef krävde att jag kunde köra truck!
En annan krävde att jag skulle ha kläder på mig för att få jobba som butiksbiträde, fick så klart inte jobbet bara för att chefen ville visa sin makt gentemot mig.

Det är en sjuk värld vi lever i där arbetsgivaren har mage att ställa krav på arbetstagaren.
Citera
2013-05-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du tycker inte att det är vanligt jävla vett att skaka hand med nån du träffar för första gången? Kan informera dig om att i Sverige så gör vi så, om du inte gillar det kan du ju dra tillbaka till det jävla skithålet du kom ifrån.

det kan vara vanligt vett ja, men det är faktiskt så det är okej att neka det. jävligt okej mot en tjänsteman som ska vara lekledare i något arbetslöhetstrams. Däremot kan motiveringen kanske inte vara sämre.

och om jag sträcker fram handen mot någon som inte vill ta emot den, gör jag ingen grejj av det. den personen får göra sitt val och jag mest noterar hen som lite udda men släpper det med en gång.
Citera
2013-05-19, 00:17
Medlem
Moixas avatar
Citat:
det kan vara vanligt vett ja, men det är faktiskt så det är okej att neka det. jävligt okej mot en tjänsteman som ska vara lekledare i något arbetslöhetstrams. Däremot kan motiveringen kanske inte vara sämre.

och om jag sträcker fram handen mot någon som inte vill ta emot den, gör jag ingen grejj av det. den personen får göra sitt val och jag mest noterar hen som lite udda men släpper det med en gång.

I vilka sammanhang gör du detta? Om en potentiell anställd eller praktikant vägrar skaka handen med dig, tänker du bara "Ah, han är lite udda och vill inte ens respektera mig, men han blir säkert jättelätt att jobba med och ett bra tillskott till mitt företag"? Nej, du släpper det med en gång enbart när det handlar om människor du aldrig kommer ha att göra med igen.
Citera
2013-05-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
I vilka sammanhang gör du detta? Om en potentiell anställd eller praktikant vägrar skaka handen med dig, tänker du bara "Ah, han är lite udda och vill inte ens respektera mig, men han blir säkert jättelätt att jobba med och ett bra tillskott till mitt företag"? Nej, du släpper det med en gång enbart när det handlar om människor du aldrig kommer ha att göra med igen.

givetvis kan det påverkar hur intresserad jag skule vara av att anställa personen. Det är en av många saker som kan påverka en sådan sak. men det är väl hans val vilken bild av sig han vill ge andra.

men detta var inte ett jobb, detta är tramsande för att systemet är så uppbyggt att det ska trampas på de som har det sämst. detta var en praktikplats på en intregrationsverksamhet, vem tror på allvar han skulle få jobb där sen oavsett hur mycket han spelade med som snäll och duktig samt lydig?
Citera
2013-05-19, 00:26
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Det är en sjuk värld vi lever i där arbetsgivaren har mage att ställa krav på arbetstagaren.

Kvinnan brast uppenbarligen mot de krav hennes arbetsgivare ställt på henne och gav henne således en skriftlig varning. En åtgärd du och ni andra av samma åsikt applåderar??
Citera
2013-05-19, 00:35
Medlem
Flashshits avatar
Någonting säger mig att Sveriges rabiata feminister kommer att få ett större problem i framtiden än att medelålders vita män sitter med benen isär i kollektivtrafiken...
Citera
2013-05-19, 00:36
Medlem
Citat:

Udda... Grattis! Man anställer inte ohövliga och udda personer...
Citera
2013-05-19, 00:41
Medlem
neckbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Någonting säger mig att Sveriges rabiata feminister kommer att få ett större problem i framtiden än att medelålders vita män sitter med benen isär i kollektivtrafiken...

Det största problemet vi har i vårt samhälle är ändå det att alla kommuner inte har genuscertifierat snöröjningen ännu.

Ta i hand och sånt... Vem bryr sig om det när det är gubbslem som ligger bakom en hel nations plogningsstrategi?
Citera
2013-05-19, 00:41
Medlem
planksteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powniac
bla bla bla
Din jävla sopa, du är helt ute och cyklar. Ditt svar är så fruktansvärt opåläst, du låter som en riktig white knight utan mål och du borde skämmas. Det finns statistik, och det finns idioter, du är det senare.
Citera
2013-05-19, 00:42
Medlem
xmzs avatar
Man skulle fan i mig börja säga att man är djupt troende muslim. Fatta vad man skulle kunna trolla samhället.
Citera
2013-05-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Kvinnan brast uppenbarligen mot de krav hennes arbetsgivare ställt på henne och gav henne således en skriftlig varning. En åtgärd du och ni andra av samma åsikt applåderar??
Om kraven du syftar på är de i "Trollhättans stads Jämställdhets- och mångfaldsplan" så är jag inte tillräckligt insatt i den för att uttala mig om hon verkligen brustit i dessa krav.

Men hans religionsregler sa att han var tvungen att tvätta händerna efter han tagit i hand med en kvinna, något han erbjöds på arbetsplatsen - men som han vägrade, så det hade ju tydligen inget med religion att göra. Så kan inte tänka mig att det står något om detta i "Trollhättans stads Jämställdhets- och mångfaldsplan".

Men står det svart på vitt: "Muslimer ska inte behöva ta kvinnor i hand" i planen så är väl varningen berättigad. Om än sjuk.
Citera
2013-05-19, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit

Sveriges kvinnor överhuvudtaget kommer att få större problem. De vill att kvinnor ska behandlas lika men ändå så röstar dom varje år för sin egen undergång.

Kvinnor är bra roliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in