2013-06-09, 11:51
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Är du utvecklingsstörd? Jag har aldrig hävdat att det jag skrev skulle vara revolutionerande eller nytt. Jag påvisade ett välkänt faktum som många i tråden tycks ha glömt bort eftersom de gång på gång vill upphöja enstaka uttalande till allmän feministisk lag

kram

Ok, tack för informationen vi alla visste
Citera
2013-06-09, 12:30
Medlem
Kokettes avatar
Uppenbarligen var det flera i tråden som inte visste detta eftersom de vareviga dag gör om samma misstag. Faktum är att trådstarten inte hade existerat om alla kände till att feminismen inte är en homogen grupp. Det finns inget paradoxalt i att flera olika människor tycker vitt skilda saker, eller hur?
Jag skulle knappast påstå att demokratin är en paradox trots att det bland demokratiförespråkare finns gott om meningsskiljaktigheter.
Citera
2013-06-09, 12:39
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Uppenbarligen var det flera i tråden som inte visste detta eftersom de vareviga dag gör om samma misstag. Faktum är att trådstarten inte hade existerat om alla kände till att feminismen inte är en homogen grupp. Det finns inget paradoxalt i att flera olika människor tycker vitt skilda saker, eller hur?
Jag skulle knappast påstå att demokratin är en paradox trots att det bland demokratiförespråkare finns gott om meningsskiljaktigheter.

Om feminister inte kan komma överens är det deras problem precis som det är nazisters problem om de inte kan komma överens. När de går under samma flagga går de uppenbarligen med tillräckligt stor fundamental enighet att man vet att ta avstånd från dem. Det är inget alibi att påsta; ja men vi har alltid någon i ledet som inte håller med
Citera
2013-06-09, 12:50
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Är du utvecklingsstörd? Jag har aldrig hävdat att det jag skrev skulle vara revolutionerande eller nytt. Jag påvisade ett välkänt faktum som många i tråden tycks ha glömt bort eftersom de gång på gång vill upphöja enstaka uttalande till allmän feministisk lag

kram
"Enstaka uttalanden".
Besök svenska feminist forum, det är bra mycket mer än enstaka uttalanden.
Citera
2013-06-09, 14:32
Medlem
Kokettes avatar
Feminismen är ingen jävla rörelse. Det finns individer som anammat diverse analyser som härrör ur tanken på en könsmaktsordning. Jag betvivlar starkt att ni ens kan skilja på individerna ni kritiserar. På "svenska feminist forum", som någon idiot i tråden tipsade om, kan man alltså läsa otaliga feministers uttalanden bakom anonyma nick liksom på Flashback. Anser ni det seriöst vara rimligt att bilda sig en uppfattning om feminism på sådant underlag?
Citera
2013-06-09, 16:23
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Feminismen är ingen jävla rörelse. Det finns individer som anammat diverse analyser som härrör ur tanken på en könsmaktsordning. Jag betvivlar starkt att ni ens kan skilja på individerna ni kritiserar. På "svenska feminist forum", som någon idiot i tråden tipsade om, kan man alltså läsa otaliga feministers uttalanden bakom anonyma nick liksom på Flashback. Anser ni det seriöst vara rimligt att bilda sig en uppfattning om feminism på sådant underlag?
Så vad är då din personliga åsikt om partiet Feministiskt initiativ t ex?
Och jo, feminismen är en jävla rörelse.
Senast redigerad av NyanNyan 2013-06-09 kl. 16:27.
Citera
2013-06-09, 16:43
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Så vad är då din personliga åsikt om partiet Feministiskt initiativ t ex?
Och jo, feminismen är en jävla rörelse.

Råkade visst formulera mig lite tokigt. Jag menade att feminismen inte är EN rörelse.
Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna uttala mig i den frågan egentligen men jag misstänker att feministiskt initiativ tycker om kvotering och andra djävulens påfund, något som jag personligen anser är förkastligt.

kram
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in